Connect with us

Novetats discogràfiques

Presa ens presenta el seu post punk a “Caza Alcance”

Publicat fa

el

Hi ha projectes que neixen morts, aixafats en les seves limitacions, presos de la mediocritat de les seves intencions. Un cop d’ull a bona part de l’escena musical fa saltar les alarmes del que és inane, del que com a màxim pot ser un entreteniment casual, una anècdota a peu de pàgina. Presa, el projecte liderat per Samuel Fonseca, té els vímets exactament oposats. Presa traspua ambició, ganes de no deixar de créixer, curiositat sonora i ànsia expressiva.

Hi ha alguna cosa a les cançons d’aquest “Caza Alcance”, la primera referència de Presa per a Humo Internacional, i, sens dubte, la seva publicació més rodona i ambiciosa fins avui, que deixa entreveure un delicat equilibri entre el romanticisme i el salvatgisme , entre la reflexió i la catarsi. Potser és aquest estrany hit de post punk tens que és “Puerta abierta”, trencat i lliure, que exemplifica a la perfecció com hibridar la tradició no wave amb un so rabiosament contemporani. Potser és aquesta lletania que lentament esdevé en catarsi que porta el nom de “Torre de plata”, la qual un hipnòtic riff de baix es repeteix obsessivament mentre Fonseca porta les seves capacitats vocals al límit. O potser és aquesta reescriptura del rock industrial contemporani subjacent a l’estremidora “La espiral”. O potser és l’ambició creativa que conté aquest viatge entre el noise i l’spoken word que fa que “Sombra” brilli amb llum pròpia.

Es podrien esmentar referents, des de Birthday Party i DNA fins a Puce Mary o Cremation Lily, però quedar-nos-hi seria acotar massa la creativitat d’un projecte que beu de fonts que van molt més enllà del rock o l’electrònica. La lírica de Fonseca, delicada i espiritual, arreplega des del mateix títol la tradició poètica que viatja de San Juan de la Cruz a Cirlot, en un intent de capturar l’essència mateixa del projecte. “Caza Alcance” resumeix una elevació espiritual suïcida cap a la catarsi, com la d’un Ícar contemporani que despulla la seva fragilitat amb el soroll esfereïdor de la màquina de fons.

Totes les cançons, delicadament produïdes per un Willy Christoulas (Somos la Herencia) en estat de gràcia mostren lucidesa creativa i ambició interpretativa. Presa és un projecte que transcendeix el contextual, l’insubstancial, perquè s’atreveix a mostrar simultàniament el costat més delicat i el perfil més salvatge. Fonseca, acompanyat dels seus inseparables Santiago i Charly, explora les tensions entre gèneres, entre la història del rock underground i l’electrònica contemporània, entre una noció amplíssima del que és la cançó d’autor i els sons més experimentals. Tot es conjura per a un viatge emocional duríssim cap a la catarsi física, en una cerimònia mística. “Caza Alcance” estarà disponible a totes les plataforma i en una limitadíssima edició en casset.

Novetats discogràfiques

MARAGDA avançen el doble senzill “Skirmish” i “My only link”

Published

on

By

El segon treball de la banda vallesana Maragda portarà per títol ‘Tyrants’ i veurà la llum el proper 8 de maig del 2024 via Spinda Records.

Si el mes passat avançaven la pista que dóna nom a l’àlbum, avui presenten un doble senzill que conformen les cançons “Skirmish” i “My only link”, i ho tornen a fer mostrant-les en les seves versions d’estudi i de directe, extretes aquestes últimes de la live session que recentment van gravar als Siete Barbas Estudios.

Melòdies, atmosferes, composicions de gran complexitat i actitud garatge són els components principals de ‘Tyrants’.

D’aquesta manera, Maragda, continuen desgranant aquest esperat treball que suposa la continuació al seu exitós debut homònim (2021, Spinda Records) i l’EP en directe ‘The Reckless/Evils Seed’ (2022, Spinda Records). En aquesta nova entrega discogràfica la banda ens submergeix en un viatge introspectiu a través d’una amalgama de temes que abasten des de les limitacions autoimposades fins a la lluita pels valors, l’amor, l’esperança i els comiats. Tot plegat es desenvolupa en un hipotètic univers de fantasia, on la psicodèlia i el rock progressiu es fonen constantment afegint matisos d’altres estils com ara el garatge.

Per a la creació de l’àlbum “Tyrants”, Maragda es va embarcar en un viatge creatiu que els va portar als Big Snuff Studios de Berlín, on van col·laborar amb l’enginyer Richard Behrens, conegut pel seu treball amb bandes com Kadavar i Elder. Posteriorment, la masterització va anar a càrrec de l’aclamat enginyer Peter Deimel (habitual de bandes com Motorpsycho) als Black Box Studios de França, consolidant així una col·laboració reeixida que va començar amb el seu àlbum debut.

A l’apartat visual, la banda s’ha tornat a associar amb l’estudi Error! Design (Explosions In The Sky, Russian Circles, Mastodon) per al disseny gràfic de l’àlbum, assegurant una experiència estètica cohesiva i captivadora per als seguidors.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.