Novetats discogràfiques
Gusano presenten el videoclip ‘¡Suda!’, single del caos contingut del seu nou àlbum
Sense artificis, sense impostures, sense càmeres cares, i, gràcies Gusano, sense aspecte VHS, aquests quatre asturians se’n van al seu poble i, al saló de la casa dels seus avis, i amb l’ajuda de tres col·legues, graven el primer videoclip del seu àlbum de debut, “Dioses de la Peste”, amb els seus propis mitjans i pel seu compte. Tenint en compte que avui fer un videoclip és una manifestació de voluntat i una declaració d’intencions més que cap altra cosa (fa molt de temps que la seva eficàcia com a eina promocional és qüestionable), Gusano tornen a reiterar la seva determinació a expressar-se artísticament i materialitzar la seva música de totes les maneres que els doni la gana.
Potser per això el vídeo de ‘¡Suda!’, el primer single del seu àlbum, traspua transparència, realitat i immediatesa, igual que la cançó a què posa imatges. Un tema inusitadament curt per a Gusano, més directe del que és acostumat, un hit inesperat de rock’n’roll contemporani.
“Dioses de la Peste” està disponible en vinil de 12″ a la botiga online de Humo Internacional. Estaran presentant-lo el 18 de novembre a Sideral (Albacete).
Bolos
TALCO presenta “Tinca”, tercer avançament del seu nou àlbum «FREEK»
“Tinca” aprofundeix en l’univers conceptual de FREEK a través d’un malson marcat per la crítica social, el simbolisme i la reflexió existencial. La cançó retrata així una societat d’individus complaents que creuen que són protagonistes mentre, a poc a poc, perden la pròpia identitat.
A través de “Tinca”, TALCO retrata la condemna de qui persegueix durant tota la seva vida un paper protagonista i acaba descobrint que mai va deixar de ser un simple figurant. Sobre l’escenari amb què sempre havia somiat, D. corre darrere d’un reflector que mai no arriba a il·luminar-lo i acaba acceptant un guió imposat a canvi d’una mínima promesa de visibilitat.
La cançó converteix aquest malson en una metàfora de la societat actual: individus complaents i temorosos que creuen ocupar el centre de l’escena mentre repeteixen paraules alienes i perden, a poc a poc, la pròpia identitat.
Amb aquest nou single, TALCO reafirma la mirada crítica i combativa que ha marcat la seva trajectòria des dels seus inicis, mantenint intacta l’energia patchanka i el punk-rock que els ha convertit en una de les bandes més rellevants de l’escena alternativa europea.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
