Novetats discogràfiques
The Death of Robert, en directe al LETS Festival de Barcelona el 17 de febrer juntament amb els britànics bdrmm
Hi ha qui diu que l’elegància no és una cosa que es pugui comprar o adquirir del no-res. Que es neix sent-ho o no. Però sí que es pot entrenar: partint d’una base, es pot perfeccionar, dirigir i aplicar l’elegància cada cop més encertadament en un objectiu concret. Com ara fer música. Que The Death of Robert van néixer sent elegants és un fet. Només cal sentir Casablanca, el seu àlbum de debut del 2020. Però ho són molt més a “The Deer”, el seu flamant segon treball: deu cançons que eleven al trio barceloní a la classe noble del pop-rock independent nacional.
Sense restringir-se a cap subgènere del pop-rock en concret, The Death of Robert interpreten amb encert les seves clares i riques influències, que van des de la crua honestedat teatral d’Àngel Olsen fins al glamur fosc i postmodern de The Last Shadow Puppets o Arctic Monkeys, passant per l’ombra del post-punk i per figures cabdals com Radiohead, Nick Cave, Leonard Cohen. Grans referències, que fan seves en un excel·lent exercici d’estil, amb composicions rodones i produccions (mà a mà entre la banda i Alberto Pérez de Sol de Sants) impecables, com si les cançons sempre estiguessin acabades d’encerar i brillants.
El trio, compost per Lara Giardina, Pablo Salvadores i Robert Panadés, s’atreveix a més amb una narrativa ambiciosa: endinsant-se amb valentia i ull clínic al laberint de les relacions, tracten assumptes com la passió, la vulnerabilitat, la manca de comunicació i les conseqüències de les emocions mal dirigides. La recerca constant d’alguna cosa que ens satisfaci a l’instant i la proliferació conseqüent de relacions fugaces i superficials són aspectes que interessen especialment a la banda. ‘Cameron’ i ‘Polar Kisses’ en parlen. La primera, intensa, gloriosa, sensual i barroca ma non troppo, amb la solemnitat preciosista que li atorga un superb desplegament instrumental i la dignitat aristocràtica de la veu de Lara. I la segona, intrigant i un punt malenconiós, amb un bon regust a Alexandra Savior ia secrets xiuxiuejats a la vora del mar de nit.
El trio barceloní actuarà el dissabte 17 de febrer a l’Espai Zowie de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), en el marc del LETS Festival i en companyia dels britànics bdrmm, defensant en directe les cançons del nou disc, The Deer.
Novetats discogràfiques
Nou àlbum de JÚLIA COLLADO RIU “Z Nombre Complex”
Júlia Collado Riu va començar la seva carrera artística al 2021 sota el nom d’Iris Deco i amb el seu àlbum debut Golden, captivant el públic amb una fusió única de Soul i R&B, gràcies a la col•laboració de Ferran Palau, Jordi Matas i b1n0.
Aquest treball va destacar el seu talent versàtil i la va consolidar com una veu prometedora dins del panorama musical. A més de les seves creacions pròpies, ha col•laborat amb artistes com Clara Peya, i va compartir escenari amb figures de renom com Arlo Parks a Madrid i Barcelona. A nivell internacional, la seva música també va ressonar al People & Culture Festival de Berlín.
A principis de 2024, amb el llançament del seu EP i curtmetratge Mai s’ha trencat del tot, Júlia va donar el pas decisiu per acomiadar-se d’Iris Deco i adoptar el seu nom real, Júlia Collado Riu, fruit d’una gran revelació en la seva trajectòria per connectar amb la seva essència més pura. Aquest curt va simbolitzar una transició cap a la seva actual etapa artística, on la cerca d’autenticitat en la seva identitat va ser clau.
El seu nou àlbum, previst per al novembre de 2024, és una obra de pop experimental que neix a partir d’un desafiament personal de l’artista per sortir de la seva zona de confort. Amb un viatge entre la foscor i la llum, Júlia plasma aquestes sensacions en cada cançó. A més, per primer cop, ha decidit utilitzar el català, la seva llengua materna, en la recerca d’una expressió genuïna i fidel. Aquest àlbum marca un abans i un després en el seu camí musical, despullant-la emocionalment i permetent que es reconegui de manera més honesta que mai.
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga