Connect with us

Novetats discogràfiques

Tornen els Derby Motoreta’s Burrito Kachimba amb un single, tercer LP i propers concerts

Publicat fa

el

La banda que va inventar tot un gènere tornarà aquest 2024 amb un tercer i esperadíssim àlbum “Bolsa Amarilla i Piedra Potente”, de nou de la mà de Primavera Labels i Universal Music, que ens arribarà el divendres 5 d’abril. El proper divendres 9 de febrer podrem gaudir d’un primer avançament, “La Fuente”.

Mentrestant, Derby Motoreta’s Burrito Kachimba anuncia també les primeres dates de tornar als escenaris aquest proper abril: divendres 12 a Salamandra, L’Hospitalet, Barcelona, dins de la programació de Curtcircuit; el dijous 18 a la Sala But de Madrid i el divendres 26 a la Sala Custom de Sevilla.

Des que van irrompre en escena cap al 2019 amb un debut homònim tan sorprenent com el seu nom, Derby Motoreta’s Burrito Kachimba no només s’han convertit en la gran esperança del rock patri. Tampoc no han parat quiets un moment. Després d’aquell tret de sortida, van arribar col·laboracions tan aplaudides com les de Rocío Márquez o Kiko Veneno, un concert darrere l’altre que la banda sempre vivia com si fos l’últim, un segon àlbum —el catedralici “Hilo Negro”— que els acabava de fer pujar al capdamunt, una nominació als Premis Goya per la banda sonora de “Las Leyes de la Frontera”, gires pels EUA, Argentina, Xile i Mèxic, imatge de la recent campanya de Cruzcampo… A finals de l’any passat , la banda va decidir prendre’s una pausa més que necessària. “Després de dos discos i una banda sonora més la voràgine d´una extensíssima gira podíem per fi aturar un moment, prendre alè i centrar-nos en la composició del que és el disc més important de la nostra carrera”.

Així d’expeditius i sincers es mostren ells mateixos, sabedors que un tercer àlbum és poca broma. “Bolsa Amarilla y Piedra Potente”, que així es dirà aquesta nova entrega kinkidélica i que es publicarà el divendres 5 d’abril, promet aprofundir en les moltes virtuts d’aquell so tan personal que van fer de l’esmentat “Hilo Negro” el disc de hard rock que es mereixia la generació de Tik Tok: incendiaris riffs de guitarra, percussions monolítiques i unes dinàmiques expansives tan hereves de Hawkwind com coetànies de King Gizzard & The Lizard Wizard. Però el proper de Derby Motoreta’s Burrito Kachimba també vaticina més d’una sorpresa. “En aquest disc hem buscat molt més la melodia com a element diferenciador”, ens avisen. “Conté més cançons tancades, més precises, més al lloc, a més de més d’un rebombori estètic”.

Com a prova, bé val una cançó: “La Fuente”, el primer senzill extret de l’àlbum i que veurà la llum el proper 9 de febrer. Un brutal avançament que presagia la tempesta sònica que hi ha en arribar. “Ha estat una cosa unànime a l’hora de plantejar-la com a primer single, és una bona mostra del que conté el disc”, confessa la banda. “Ens encanta la força que ha anat prenent al local d’assaig ia l’estudi, així com aquesta apoteosi final on morirà la cançó”.

I ja que parlem d’apoteosi, no hi ha millor que la que vivim als directes de Derby Motoreta’s Burrito Kachimba! Coincidint amb l’anunci d’aquest primer senzill, ja podem conèixer les tres primeres dates del retorn de la banda als escenaris, totes a l’abril: el divendres 12 visitaran la Sala Salamandra a l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona, dins la programació de Curtcircuit; el dijous 18 a la Sala But de Madrid i el divendres 26 a la Sala Custom de Sevilla.

Novetats discogràfiques

EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Published

on

By

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.

Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.

El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.

També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.

‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025

Tot això que t’explico no és mentida, és història.

El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.

El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.

Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.

“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.

Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.