Connect with us

Novetats discogràfiques

FETUS publicarà l’11 d’octubre el nou disc “Càntir nou fa aigua fresca”

Publicat fa

el

Fetus acaba de descobrir la portada i el títol del nou disc “Càntir nou fa aigua fresca”, que es publicarà el dia 11 d’octubre. El nou àlbum dels empordanesos, produït novament per Joan Colomo i amb art gràfic de Branca Studio, donarà continuïtat als aclamats “Sota, cavall i rei” (2021) i “La Serra dels Perduts” (2022), amb què han estès un pont entre el punk-rock garatger, els sons d’arrel i la cançó de taverna.

Els concerts de presentació tindran lloc el mateix 11 d’octubre a la Fira Mediterrània de Manresa, i el 12 de desembre a la Sala Apolo (2) de Barcelona. Les entrades per Barcelona es posaran a la venda el proper dimecres 10 de juliol.

Fetus ha estrenat recentment el primer single d’avançament “Homilies de la costa”, una cançó de l’estiu que seria l’anti-cançó de l’estiu: una crítica a totes les malvestats, animalades i actituds de vergonya aliena que es fan amb l’excusa de la calor i les vacances. Posant l’ull al paisatge que els toca de prop, la Costa Brava, carreguen contra les infraccions urbanístiques, la massificació turística i els esdeveniments adotzenats que ja han deixat de ser excepció per convertir-se en la norma.

Fetus són Adrià Cortadellas (veu i guitarra elèctrica), Telm Terradas (baix) i Adrià Jiménez (bateria), acompanyats habitualment per Guillem Caballero (teclats), Ricard Ros (sac de gemecs, whistles), Marta Barbero (violí) i Carles Belda (acordió diatònic).

Novetats discogràfiques

REMEI DE CA LA FRESCA reeditarà en vinil el seu primer disc

Published

on

By

Remei de Ca la Fresca estrena avui una nova versió d’“Aiguaneu / La insurrecció que ve”, la fusió de dos dels temes més emblemàtics del seu primer disc. Després de tocar-les en viu durant molts anys i convertides ja en un clàssic del seu repertori, el grup les ha tornat a enregistrar en directe al Teatre de Ca l’Eril, a Guissona, sota la producció i mescla de Joan Pons. Ja pots veure el vídeo a Youtube i escoltar el single a totes les plataformes.

Aquest vídeo arriba per celebrar imminent reedició, remasteritzada i per primera vegada en vinil, del seu disc de debut homònim, publicat originalment per Indian Runners l’any 2021i que ara es reedita en col·laboració amb Bankrobber. El vinil ja es pot adquirir en preorder als webs dels dos segells i està previst que es publiqui l’1 de juliol.

Coincidint amb aquest rellançament, el grup també ha tornat als escenaris amb una gira d’estiu que passarà ben aviat per festivals com Primavera SoundVidaÍtaca Boga Boga Festivala, entre moltes altres dates.

Revelats en pocs anys com una de les bandes més inquietes, inclassificables i combatives del nostre panorama musical recent, Remei de Ca la Fresca acaben de recollir el Premi Enderrock de la crítica al millor disc del 2025 pel seu darrer treball “L’ham de la pregunta”. Han culminat així un any fulgurant, després d’una gira de més de 70 concerts, on s’han guanyat també la complicitat i entusiasme d’un públic cada vegada més ampli.

Amb un discurs feréstec, alhora esmolat i poètic, desafien tota frontera estilística i disparen al mort i a qui el vetlla. Se’n riuen del que diran, defugen tot eufemisme, posen en dubte els discursos oficials i assenyalen culpables amb ànim de lucre. Ens posen davant del mirall.

Remei de Ca la Fresca són Artur Piera, Xantal Rodríguez, Víctor Inskipp i Iago Rueda.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.