Connect with us

Novetats discogràfiques

ESPERIT! publica el nou disc ‘Cançons’ en vinil d’edició limitada

Publicat fa

el

Involucrat sempre en mil aventures musicals (Les Aus o Zeidún, per citar-ne dues) Mau Boada viu emboscat al Montseny però neda com ningú en l’esfera musical nostrada i global, col·laborant incansablement amb una àmplia i heterodoxa nòmina d’artistes. Amb el seu projecte més personal, Esperit!, publica avui el seu quart disc de llarga durada, Cançons, que culmina el camí iniciat amb ”Endavant continu” (2011), “La lluminosa”(2014) i “Ilíada” (2019).
 
El nou disc “Cançons” ens descobreix un artista nou. Sense deixar de banda les atmosferes i els jocs musicals diversos, Mau Boada posa ara èmfasi -el títol no enganya- en el format de cançó. La fórmula és ben clàssica: una lletra, una melodia, una tornada i tota la màgia. El disc es presenta en una edició en vinil limitada a 100 exemplars, tots numerats i signats per l’artista, ja disponible aquí.
 
On també hi haurà canvis és en les presentacions en viu. Esperit! actuarà acompanyat per la seva flamant nova banda, deixant enrere l’antic format d’home-orquestra. 

Gravat als Estudis Ca la Cari, Campins, entre desembre de 2022 i desembre de 2023. Músics – Mau Boada: veu, guitarres, banjo, percussió, bateria, tascam de casset, flauta dolça, baix, teclat, freqüències i efectes. Estel Boada: veu a “El reveix픓Estrelles mishu”“Percepció és distorsió”Cèlia Boada: veu a “Estrelles mishu”ret aka borrissol: veu a “Two trees”. Joan Colomo i Joana Vulart: veus a “La sepia negra”Annika Francke:clarinet, clarinet baix, saxo alt i sintetitzador a “Seda y pañuelo”“La sepia negra”“El reveix픓Estrelles mishu”“Estrelles mishu (reprise)” i “Sirena”Gina Margarit: veu a “Sirena”“Tirisona” i “Estrelles Mishu (Reprise)”. Marina Segura: flauta travessera a “La sepia negra”. Mesclat a Ca l’Eril, Guissona, per Joan Pons. Masteritzat a per Victor Garcia a Estudis Ultramarinos. Art gràfic: Mau i Cèlia. Disseny: Ramon Ponsatí. Edició: Bankrobber.

CARA A: Estrelles mishu – Tirisona – Seda y pañuelo – La sèpia negra – El reveixí – Estrelles mishu (reprise) CARA B: Percepció és distorsió – Chacarera – Sirena – Two trees – La sèpia negra (reprise) – Jack.

Novetats discogràfiques

FETUS publica nou disc avui, diada de Sant Jordi: “Romancer Tartera”

Published

on

By

Avui, Diada de Sant Jordi, ens despertem amb nou disc de Fetus a totes les plataformes. Ja podeu descobrir arreu “Romancer Tartera”: tretze cants com tretze rocs.
 
En aquesta Catalunya on tot va pel pedregar,els Fetus s’han proposat documentar els desastres quotidians més nostrats a la manera dels vells romancers. Seguint l’estela del mestre Arnella, que tant els ha il·luminat el camí, i situant-se en aquell punt on conflueix el llegat dels Clash amb el de la Trinca, ens lliuren “tretze cants com tretze rocs”, un romancer per estaquirots com nosaltres que, puny alçat i crit al vent, necessiten cants on agafar-se quan tot va de mal borràs.
 
En aquesta crònica cantada, els Fetus repassen temes d’actualitat perenne -la xarxa de rodalies que no funciona, l’extrema dreta que avança, l’ús del català que recula…- però també esdeveniments històrics, mites i llegendes imaginàries. Cançons de collita pròpia però també préstecs d’artistes llunyans d’ànima germana com Billy Bragg o Chumbawamba. Un conjunt de peces que esbossen un país (el real? l’imaginat?) que ja podem recórrer a vista d’ocell a través de l’auca que ha il·lustrat Laia Baldevey a la portada.

La tartera que també va guanyant rocs és la pròpia alineació del grup, que segueix sumant afiliats a cada nou disc, a cada nova gira. El nucli central de Fetus (Adrià Cortadellas, Telm Terradas i Adrià Jiménez) ja comptava fins ara amb quatre aliats de luxe: Guille Caballero als teclats, Carles Belda a l’acordió; Ricard Ros al sac de gemecs, flautes i gaita, i la Marta Barbero al violí. Però des d’ara sumen també la guitarra elèctrica de Joan Colomo, que se’ls unirà a l’escenari després de molts anys i molts discos produint el grup a l’estudi.

En el capítol de col·laboracions, destaca la intervenció de Quim Carandell (La Ludwig Band) a “Mori el brunch” i la de Xantal Rodríguez (Remei de Ca la Fresca) a “Romanço del talp”.

El grup ha anunciat les primeres dates de la gira: el 30/4 a Barcelona (Barnasants, Casinet d’Hostafrancs), el 9/5 a Girona (Auditori), el 16/5 a Lleida (Cafè del Teatre) el 30/5 a Altafulla (Casal La Violeta) i el 12/6 a Sant Feliu de Guíxols (Sala Las Vegas). Posteriorment, ja a l’estiu, el grup també ha confirmat la seva participació al festival El Tingladu (24/7 Vilanova i la Geltrú). Les entrades estan disponibles aquí.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.