Novetats discogràfiques
LA INQUISICIÓN, llança el seu nou àlbum “Mundo invisible”. 10 temes amb el millor punk rock
La Inquisición són un rara avis dins del punk rock en castellà. En les darreres dècades no havíem vist mai una proposta que conjugués d’aquesta manera la sensibilitat, la potència, la bonica lírica i la reivincidació com ells. “Mundo invisible” és, des d’avui, dia del seu llançament, el disc de punk rock més important editat al nostre estat durant el 2024.
“Mundo invisible” significa la culminació de la formació de la pròpia identitat de la banda. Una banda amb una personalitat aclaparadora. És un disc, sens dubte, es col·locarà als tops del millor de l’any per als amants del rock and Roll en tota la seva definició. Els avenços “Sombra y Luz” i “Cien Colores” presagiaven el que avui ens podem trobar.
La Inquisición van irrompre el 2018 a l’escena de punk rock nacional. Músics de sobres coneguts a l’escena nacional s’ajuntaven per editar el seu “LVX”, disc amb què, de sobte, es van col·locar al focus dels ulls dels que seguim emocionant-nos amb melodies excel·lents que tenen com a fons elegants distorsions guitarrístiques. Dos anys més tard, al fatídic 2020 apareixia “Tenevrae”, un disc que va col·locar La Inquisición sota els ulls del públic a nivell nacional. Qui us hem pogut veure en directe donem fe del que són capaços aquests quatre bèsties de l’escenari.
Tercera llarga durada de La Inquisición, un disc gestat a foc lent a les catacumbes del punk barceloní més profund i veterà.
En aquesta ocasió La Inquisición, madura la fórmula que els ha portat fins a aquest món invisible, en què trobem deu temes de Punk fosc amb rampells melòdics en què destaquen les lletres fora del tòpic del gènere, línies de baix sòlides, contundència guitarrera i una bateria que asfalta tot això, com una piconadora. Diuen que el tercer disc de qualsevol banda és el més difícil… I en aquesta ocasió La Inquisición ens agafen de la mà, per portar-nos al seu univers particular, ple de llums i ombres, però també d’honestedat, de redempció i de constància en una tradició musical en vies dextinció.
Un grup de col·legues, amb alguna cosa a dir de manera sorollosa, bella, agressiva i honesta. Perquè com ells diuen “La ràbia, el soroll i la sang… Ens salvaran”
Gira presentació,
11/10/2024 || ESSEN @ Don’t Panic (DE) + 𝐂𝐑𝐈𝐌
12/10/2024 || BERLIN @ SO36, Streetpunk FEST (DE) + 𝐂𝐑𝐈𝐌 + 𝐊𝐀𝐋𝐄𝐊𝐎 𝐔𝐑𝐃𝐀𝐍𝐆𝐀𝐊 + 𝐁𝐑𝐈𝐆𝐀𝐃𝐄 𝐋𝐎𝐂𝐎 + 𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐔𝐍𝐃𝐎𝐖𝐍
13/10/2024 || PRAGA @ Futurum (CZ) + 𝐂𝐑𝐈𝐌
25/10/2024 || TARRAGONA @ Sala Zero + 𝐏𝐑𝐎𝐔𝐃𝐙
07/11/2024 || ARRASATE @ Gaztetxe ➢ 08/11/2024 || DONOSTI @ Mogambo + 𝐌𝐀𝐃𝐒𝐊𝐈𝐍𝐒
09/11/2024 || BILBAO @ Nave 9 + 𝐌𝐀𝐃𝐒𝐊𝐈𝐍𝐒
22/11/2024 || BARCELONA @ Sala Upload + 𝐄𝐍𝐄𝐌𝐈𝐂 𝐈𝐍𝐓𝐄𝐑𝐈𝐎𝐑 + 𝐋𝐀 𝐆𝐔𝐀𝐃𝐀Ñ𝐀
13/12/2024 || ALICANTE @ Sala Marearock + 𝐀𝐋𝐊𝐀𝐘𝐀𝐓𝐀 + 𝐑𝐀𝐓𝐈𝐙𝐈𝐃𝐀𝐒
20/12/2024 || LLEIDA @ La Boite + 𝐄𝐗𝐈𝐋𝐈 + 𝐆𝐎𝐒 𝐌𝐔𝐋𝐋𝐀𝐓
10/01/2025 || ZARAGOZA @ Sala Zeta + 𝐍𝐀𝐅𝐑𝐀
11/01/2025 || MADRID @ Sala Copérnico + 𝐕𝐄𝐍𝐓𝐔𝐑𝐀 𝐋𝐀 𝐌𝐔𝐄𝐑𝐓𝐄 + 𝐘𝐎 𝐕𝐎𝐘
07/02/2025 || IRUÑA @ Sala TOTEM + 𝐀𝐑𝐄𝐍𝐄 𝟔
08/02/2025 || AZPEITIA @ San Agustin + 𝐀𝐑𝐄𝐍𝐄 𝟔
21/02/2025 || VALLADOLID @ Porta Caeli + 𝐁𝐑𝐄𝐀 𝐁𝐀𝐒𝐓𝐀𝐑𝐃
22/02/2025 || OVIEDO @ Gong Galaxy Club + 𝐁𝐑𝐎𝐊𝐄𝐍 𝐇𝐄𝐀𝐑𝐓𝐒
01/03/2025 || MANRESA @ El Sielu + 𝐄𝐒𝐏𝐄𝐑𝐈𝐓 𝐃𝐄 𝐕𝐈 + 𝐑𝐄-𝐀𝐍𝐈𝐌𝐀𝐓𝐎𝐑𝐒 𝟔𝟔𝟔
28/03/2025 || CORUÑA @ Mardi Grass + 𝐌𝐀𝐋𝐃𝐈𝐙𝐄𝐑
29/03/2025 || OURENSE @ Auriense Cafe Cultura + 𝐌𝐀𝐋𝐃𝐈𝐙𝐄𝐑
Bolos
TALCO presenta “Tinca”, tercer avançament del seu nou àlbum «FREEK»
“Tinca” aprofundeix en l’univers conceptual de FREEK a través d’un malson marcat per la crítica social, el simbolisme i la reflexió existencial. La cançó retrata així una societat d’individus complaents que creuen que són protagonistes mentre, a poc a poc, perden la pròpia identitat.
A través de “Tinca”, TALCO retrata la condemna de qui persegueix durant tota la seva vida un paper protagonista i acaba descobrint que mai va deixar de ser un simple figurant. Sobre l’escenari amb què sempre havia somiat, D. corre darrere d’un reflector que mai no arriba a il·luminar-lo i acaba acceptant un guió imposat a canvi d’una mínima promesa de visibilitat.
La cançó converteix aquest malson en una metàfora de la societat actual: individus complaents i temorosos que creuen ocupar el centre de l’escena mentre repeteixen paraules alienes i perden, a poc a poc, la pròpia identitat.
Amb aquest nou single, TALCO reafirma la mirada crítica i combativa que ha marcat la seva trajectòria des dels seus inicis, mantenint intacta l’energia patchanka i el punk-rock que els ha convertit en una de les bandes més rellevants de l’escena alternativa europea.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
