Novetats discogràfiques
BUENOS VAMPIROS es presenten a Europa amb un doble senzill a través de Spinda Records

Després d’anunciar la setmana passada el seu fitxatge pel segell andalús Spinda Records, la banda argentina Buenos Vampiros es presenta oficialment avui 23 de gener a Europa amb els senzills “Puedo ver el mar en tus ojos” i “No tengo idea”, com a bestretes de el seu tercer àlbum d’estudi ‘Entre sombras’, disponible a Europa a partir del proper 20 de març en digital i formats físics.
Formada el 2018 a Mar del Plata, la banda està integrada per Ignacio Perrotta i Irina Tuma (guitarres i veus), Mora Murguet (bateria) i Luana Giobellina (baix i cors). Actualment se la considera com una de les propostes més destacades del nou rock argentí, juntament amb formacions com Fin del Mundo, Mujer Cebra, Winona Riders, Cursi no muere o El club audiovisual.
La seva música, que beu a parts iguals del post-punk, de la new wave i del dream pop, els ha portat a esgotar entrades a les visites a l’Uruguai i Xile. També han passat per alguns dels escenaris més importants de Buenos Aires, com els de Niceto Club, CC Konex i Vorterix; i han participat en festivals com Primavera Sound Buenos Aires, Festival Nuevo Día i Mar del Pop, compartint cartell amb artistes internacionals com DIIV, Dry Cleaning, American Football, Las Ligas Menores o els esmentats anteriorment Mujer Cebra y Fin del Mundo.
Després dels seus àlbums ‘Paranormal’ (2019) i ‘Destruya!’ (2022), a ‘Entre sombras’ Buenos Vampiros ens presenten 11 cançons que oscil·len entre la llum i la foscor, i per a les que han comptat amb Estanislao López en la producció, enregistrament i barreja, Santi Morcadi a l’art gràfic, i amb la col·laboració d’Ana Curra (Alaska i Los Pegamoides, Parálisis Permanente) en dues de les cançons.
L’arribada a Europa d’aquest tercer treball de Buenos Vampiros està programada per al proper 20 de març de 2025, encara que des d’avui dijous 23 de gener ja es podrà gaudir del doble avançament conformat per la dualitat dels temes “Puedo ver el mar en tus ojos” i “No tengo idea”.
A “Puedo ver el mar en tus ojos”, els de Mar del Plata despleguen la seva capacitat per trencar etiquetes i creen una atmosfera tremendament introspectiva i nostàlgica en què lletres i paisatges sonors conviden l’oient a submergir-se en la malenconia i la bellesa que, com el mar, deixen una empremta inesborrable.
A “No tengo idea”, Buenos Vampiros mostren una faceta més humà i terrenal, alhora que continuen explorant i ampliant el seu univers sonor amb un ritme de baix i bateria ballables, guitarres etèries i veus captivadores.
‘Entre sombras’ estarà disponible a Europa el proper 20 de març de 2025 via Spinda Records (Fin del Mundo, Las Nubes, Moura, Battosai, Travo, etc) i ho farà en digital, en disc compacte i en una triple edició en vinil , limitada a 150 còpies en morat marbrejat, 150 en blanc marbrejat i 200 unitats en negre clàssic.


Bolos
AUTOGRAMM anuncia les dates de la seva gira per la peninsula amb el single en vinil “Randy”

Autogramm, els power-poperos de Seattle, Chicago i Vancouver acaben de llançar el seu últim single a Dirt Cult Records i Goodwill Records d’Alemanya. El single en vinil de 7” inclou la composició més recent de la banda, “Randy”, ia la cara b el tema “Jenny’s In A Sleep World” de les llegendes punk de Toronto, The Diodes, original del 1979. The Diodes han donat el seu entusiasta suport a la versió sintetitzada de la cançó. El nou senzill segueix la tradició d’Autogramm de crear coreables himnes new wave, però aquesta vegada amb un punt humorístic. El tema “Randy” originalment estava previst per ser inclòs en el seu darrer àlbum Music That Humans Can Play, però es va ometre ja que el tema del que tractava la seva lletra es va tornar incorrecte. Ja que s’autoanomenen “banda de gats” va ser natural que, després d’algunes deliberacions, decidissin tornar a gravar les veus i dediquessin el contingut de les lletres al gat del seu baterista: Randy.
El baterista The Silo explica la lletra que va escriure per a la cançó. “És una carta a un bon amic que necessita una petita empenta de confiança. Tothom necessita un impuls d’ego de vegades. Encara que sigui un gat”. Els oients es delectaran amb frases com “Si creus que vols saltar sobre aquest taulell, bé, nen, tens les eines. El món està buscant un tipus genial, i potser aquest tipus siguis tu”. “Randy” recordarà els oients a DEVO, amb ritmes de tic-tac, línies de baix motorik i un extravagant rebot que apunta subtilment a influències com The Dead Milkmen i The Cars. El guitarrista Lars Von Seattle descriu encertadament el nou llançament com: Nou punk pop per a al·lèrgics amants dels felins. Guitarres ardents, sintetitzadors ondulants, baixos impactants i bateries hàbilment copejades xoquen entre si per generar un esperit d’elevació per a aquest incon. El nou single d’Autogramm arriba juntament amb l’anunci de les dates de la gira espanyola d’aquest mes de març.
Gira març 2025
Dissabte 22 març: COX – TNT BLUES
Diumenge 23 març: GRANADA – PLANTA BAJA
Dilluns 24 març – Per confirmar
Dimarts 25 març: SEVILLA – EVEN
Dimecres 26 març: CÓRDOBA – HANGAR
Dijous 27 març: VALLADOLID – CIENTOCERO
Divendres 28 març: ALCALÁ DE HENARES – SALA EGO
Dissabte 29 març: MADRID – FUN HOUSE
Aquesta gira espanyola també serà la presentació del seu darrer àlbum “Music That Humans Can Play”, llançat en vinil i formats digitals a tot el món per Stomp Records (i Beluga Records a Europa). L’àlbum ja ha aparegut a les pàgines de la premsa internacional com Paste, Exclaim, Under the Radar, Goldmine, Austin Town Hall, Visions (DE), Musik Express (DE), Happy Mag (AU) i Rock ‘n’ Roll Army (ES). Amb el seu nou àlbum “Music That Humans Can Play” la banda es va entossudir a incorporar sons d’influències com The Fixx, David Bowi, Cheap Trick, The Boys, The Dickies, Jay Reatard i Prince. El resultat és un àlbum decididament coherent que encaixarà fàcilment a la secció dels 80s de la teva col·lecció de discos, amb cançons tan ben elaborades que probablement mereixin estar a la banda sonora de Fast Times at Ridgemont High.
Autogramm té una àmplia connexió amb les comunitats de l’art, el punk i el skateboarding de tot el món. Des dels seus inicis, Autogramm ha actuat a Canadà, Mèxic, Estats Units, Regne Unit i Europa en llocs notables com el Lexington de Londres, el Wild At Heart de Berlín i el Bottom of the Hill de San Francisco. El seu últim àlbum, No Rules, va pujar al # 1 a les llistes del campus d’Earshot, i va estar a les llistes durant cinc mesos a la ràdio universitària tant als EUA com al Canadà. El nou àlbum ja ha aparegut a WFMU NYC, Underground Garage NYC, The Rock 94.9 Toronto, KEXP Seattle, X92.9 Calgary i XRAY FM Portland.
Els membres de la banda són: Jiffy Marx dels Hard Drugs de Brooklyn, Night Court i Blood Meridian de Vancouver; CC Voltage dels Dysnea Boys de Berlín, Loyalties de Londres i Black Halos i Spitfires de Vancouver; Lars Von Seattle de Bread & Butter i The Catheters; The Silo de Black Mountain, Lightning Dust i Destroyer de Vancouver i, més recentment, Spun Out de Chicago. Music That Humans Can Play va ser gravat a Vancouver, BC, durant l’onada de calor d’agost del 2022. D’alguna manera, entre visites a la platja, barbacoes i un nadó, la banda va aconseguir gravar deu pistes en dos tòrrids estudis a la zona est de Vancouver. El resultat és un àlbum meravellosament genial amb música que atraurà tots els oients, des dels snobs de les botigues de discos, als golfs del garatge rock i fins i tot als trencacors del synth-pop.

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga