Connect with us

Bolos

FETUS i LES TESTARUDES: Nou split single 7″ i concert conjunt a l’Apolo al desembre

Publicat fa

el

Testarudes cantant Fetus Fetus cantant Testarudes: un deliri que ja és realitat en format vinil senzill de 7’’, un split single que es publicarà a totes les plataformes el proper 2 de desembre, però que ja es pot aconseguir des d’avui mateix als webs de Buen Ritmo i Bankrobber. Remesa exhaurible amb dues elegants portades independents (Cara T i Cara F), a càrrec del dissenyador Pau Llop.

El vinil inclou “La gran xefla” de Fetus interpretada per Les Testarudes, i “Terra de secà”de Les Testarudes interpretada per Fetus, a més de la versió del clàssic “Au, jovent!” on Les Testarudes ja sumaven les seves veus a la gravació original de Fetus.

ATENCIÓ: CANVI DE DATA! Dimecres 10 de desembre a la sala Apolo · Split single ja disponible en vinil 7″

I alerta: estrena oficial en viu en concert doble el proper 10 de desembre a la sala Apolo de Barcelona, on, com cada desembre, tornarà La Gran Xefla, i on ambdues bandes tancaran les seves respectives gires, garantint que la Xefla serà més Xefla que mai. Les entrades ja estan a la venda aquí.

Fetus tanca a la sala Apolo la gira del seu cinquè disc, “Càntir nou fa aigua fresca”, han què han seguit bastint el seu singular pont entre punk-rock garatger, sons d’arrel i cançó de taverna. Un disc regat amb ratafia i ric en xefles, on cremen llibres sagrats i es posa el dit a l’ull que calgui. Produït de nou per Joan Colomo, aquest aclamat àlbum ha donat continuïtat als aclamats “Sota, cavall i rei” (2021) i “La Serra dels Perduts” (2022). Fetus són Adrià Cortadellas (veu i guitarra), Telm Terradas (baix) i Adrià Jiménez (bateria), ben acompanyats per Guillem Caballero (teclats), Ricard Ros (sac de gemecs, whistles), Marta Barbero (violí) i Carles Belda (acordió diatònic).

Les Testarudes són nou dones, d’entre 20 i 27 anys, vingudes de diferents indrets del país i que tenen com a epicentre el barri barceloní de La Bordeta. El projecte neix de la necessitat de crear el seu propi espai dins d’estils tradicionalment dominats pels homes com són l’ska, el rocksteady i el reggae. Les Testarudes volen visibilitzar la imatge de la dona damunt dels escenaris, així com oferir un espai d’aprenentatge i coneixement sobre les dones intèrprets i compositores en la cultura musical jamaicana. El grup va oferir el seu primer concert al  maig de 2023 i des de llavors la seva agenda de concerts no ha parat de crèixer, oferint més d’una seixentena d’actuacions arreu de Catalunya. Entre les més destacades podem citar la seva participació als dos concerts de Dr. Calypso a la sala Paral·lel 62 de Barcelona, al Black Music Festival de Girona, o a l’Alterta Fest al Poble Espanyol de Barcelona davant 4.000 persones. Si inicialment el seu repertori estava format per algunes de les seves cançons preferides d’artistes admirats, ja presentne material propi amb el debut discogràfic ‘La Prèvia’, publicat el gener de 2025.

ENTRADES APOLO 10/12
JA DISPONIBLE EN FORMAT VINIL 7″

Una coproducció de Buenritmo i Bankrobber.

Bolos

La sala Diobar de Barcelona celebrarà el 10è aniversari amb música en directe a l’aire lliure el diumenge 21 de juny

Published

on

By

El dissabte 27 de febrer del 2016 el restaurant Dionisos Born de Barcelona va tornar a obrir les portes del seu llegendari soterrani per reinaugurar la renovada sala Diobar. Deu anys després, el modern i subterrani espai musical del passeig Picasso ha esdevingut el lloc de referència per a les músiques del món i la cultura de base que es cuinen a la capital catalana.

El mapa cultural de l’última dècada a la ciutat comtal estaria incomplet sense el seu escenari més sorprenent, obert al món, però sent alhora un dels seus secrets més ben guardats; i ha arribat l’hora de celebrar la seva existència i trajectòria com es mereixen.

Ho faran durant les festes del Born, al seu barri, traslladant el seu escenari a la confluència entre el Passeig Picasso i el carrer de la Ribera diumenge a la nit de 21 de juny, a partir de les 20h, per regalar-nos les actuacions de Rumbakana i LEO K-CHAFAZ i LOS ENCANTADOS (Che Sudaka), a més d’una d’una del DJ Groucho (Che Sudaka). Un combo de ska, rumba catalana, rock i ritmes llatins que representa un modest resum, una petita mostra de tot allò que s’ha viscut i escoltat en 10 anys de Diobar. L’after party, ja a l’interior de la sala i amb entrada gratuïta, començarà a les 23h amb Dr. Batonga! i de nou DJ Groucho.

Amb una programació regular dedicada a la world music, al rock, al pop, al punk ia la música urbana, i acollint nombrosos artistes que, des de la nostra ciutat, treballen músiques d’arrel, la sala Diobar ha sabut teixir un nou discurs creatiu que plasma millor que cap altre el ritme global de la Barcelona en què vivim. La seva aposta, en aquest sentit, ha estat crear un espai pensat pels habitants de la ciutat i no tant pels turistes que ens serveix de refugi per amagar-nos del ritme accelerat de les nostres vides; un lloc on, a més, podem recuperar la convivència al voltant de la música. Perquè no hi ha res millor que el llenguatge més universal per unir cultures; i per això les fronteres desapareixen en baixar les escales del Dionisos Born a la sala Diobar.

Al seu emblemàtic escenari subterrani sempre hi ha cabuda tota mena de músiques llatines: des de la cúmbia al tango passant per la salsa brava, el son cubà i altres herbes. El seu cicle Latin Underground! és una institució a la ciutat. Després d’encadenar edicions setmanals des de fa deu anys de manera ininterrompuda, ha esdevingut el referent indiscutible de l’escena llatina de Barcelona. També van deixar empremta en aquest soterrani tan especial les cèlebres Balkan Party! i unes jam sessions dedicades, respectivament, a l’afrobeat i al latin jazz que van marcar destacades etapes en la història de la sala. Com ho segueixen fent les seves nits d’indie, sota el segell Dance! To The Underground, i les seues habituals festes dedicades a les músiques caribenya, africana o brasilera. Tots els estils del món s’han creuat en algun moment a Diobar.

Durant els últims temps, a més, la seva oferta s’ha vist enriquida amb més inclusió de propostes de rock. Formacions i artistes locals i internacionals que han trobat a la sala Diobar un dels darrers refugis que ofereix la ciutat per als seus directes. Els espais com aquest, de petit format, que aposten per la proximitat i per l’experiència musical més enllà de l’algorisme i el màrqueting, estan en perill d’extinció, motiu pel qual és tan bona notícia l’excel·lent estat de salut de què gaudeix Diobar, una sala que sempre ha apostat per l’escena emergent, i que pot enorgullir-se de veure com moltes de les propostes el món sencer. Els seus responsables, Cristos Kafaslas, Iván Hanon i Jordi Urpi, asseguren que necessitarien tres locals per donar sortida a totes les propostes que reben. “Falten espais, falten sales. Hi ha un munt de gent que té projectes, grups o artistes en solitari, i no donem abast”. Tant de bo hi hagués més sales com Diobar. Tant de bo deu anys més de Diobar.

RUMBAKANA
Rumbakana és un grup que es forma als carrers de Barcelona el 2015 integrat per artistes de Colòmbia, Argentina, Uruguai i Catalunya. Aclamada a molts locals de Barcelona, ​​festes de barri i festivals pel seu potent directe ple de frescor, improvisació boja i un aire canalla que no deixa indiferent, la seva música és una explosió de colors i ritmes que combina la rumba catalana, els aires llatins i el deixi flamenc. El seu pas per França, Itàlia, Madrid i tot Catalunya han fet vibrar d’alegria la seva gent amb les seves versions divertides i els temes propis del seu primer àlbum, Sálvese quien pueda, del 2023, amb col·laboracions de diferents artistes entre els quals hi ha Manu Chao i molts altres que faran ballar al so de la rumba de carrer a tothom. El Tete, cantant i compositor del grup influenciat per Los Delincuentes, Muchachito, Bambino, Gipsy Kings entre altres, dóna un explosiu xou que sens dubte fa oblidar qualsevol de les seves penes.

LEO K-CHAFAZ y LOS ENCANTADOS
LEO K-CHAFAZ y LOS ENCANTADOS en nou projecte que neix de la trobada explosiva entre Leo Alquimista i K-CHAFAZ, les inconfusibles veus de Che Sudaka. Amb més de 24 anys d’experiència recorrent escenaris de tot el món al costat de Che Sudaka, comporten una energia adobada en milers de concerts i una connexió única amb el públic. Combinen la força de l’ska amb l’actitud del rock llatí dels 90, creant un viatge sonor ple de ritme, missatge i identitat. Cançons que conviden a ballar, a pensar i celebrar, amb l’essència de carrer i mestissa que els caracteritza. Prepareu-vos per a un xou vibrant, carregat de bona energia i amor per la vida. LEO K-CHAFAZ y LOS ENCANTADOS arriben per encendre l’escenari.

DJ GROUCHO
Conegut pel seu bigoti i la seva pinta de Groucho Marx, Dj Groucho proposa un set explosiu de música festiva amb beats d’Europa de l’Est que promet fer ballar tothom. DJ i productor francès especialitzat en world music, en ritmes balcànics, orientals, tropicals i electrònics, és el fundador de les festes Balkan Party! que tants bons moments han fet viure els assidus de la sala Diobar.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.