Connect with us

Bolos

FETUS i LES TESTARUDES: Nou split single 7″ i concert conjunt a l’Apolo al desembre

Publicat fa

el

Testarudes cantant Fetus i Fetus cantant Testarudes: un deliri que ja és realitat en format vinil senzill de 7’’, un split single que es publicarà a totes les plataformes el proper 2 de desembre, però que ja es pot aconseguir des d’avui mateix als webs de Buen Ritmo i Bankrobber. Remesa exhaurible amb dues elegants portades independents (Cara T i Cara F), a càrrec del dissenyador Pau Llop.

El vinil inclou “La gran xefla” de Fetus interpretada per Les Testarudes, i “Terra de secà”de Les Testarudes interpretada per Fetus, a més de la versió del clàssic “Au, jovent!” on Les Testarudes ja sumaven les seves veus a la gravació original de Fetus.

ATENCIÓ: CANVI DE DATA! Dimecres 10 de desembre a la sala Apolo · Split single ja disponible en vinil 7″

I alerta: estrena oficial en viu en concert doble el proper 10 de desembre a la sala Apolo de Barcelona, on, com cada desembre, tornarà La Gran Xefla, i on ambdues bandes tancaran les seves respectives gires, garantint que la Xefla serà més Xefla que mai. Les entrades ja estan a la venda aquí.

Fetus tanca a la sala Apolo la gira del seu cinquè disc, “Càntir nou fa aigua fresca”, han què han seguit bastint el seu singular pont entre punk-rock garatger, sons d’arrel i cançó de taverna. Un disc regat amb ratafia i ric en xefles, on cremen llibres sagrats i es posa el dit a l’ull que calgui. Produït de nou per Joan Colomo, aquest aclamat àlbum ha donat continuïtat als aclamats “Sota, cavall i rei” (2021) i “La Serra dels Perduts” (2022). Fetus són Adrià Cortadellas (veu i guitarra), Telm Terradas (baix) i Adrià Jiménez (bateria), ben acompanyats per Guillem Caballero (teclats), Ricard Ros (sac de gemecs, whistles), Marta Barbero (violí) i Carles Belda (acordió diatònic).

Les Testarudes són nou dones, d’entre 20 i 27 anys, vingudes de diferents indrets del país i que tenen com a epicentre el barri barceloní de La Bordeta. El projecte neix de la necessitat de crear el seu propi espai dins d’estils tradicionalment dominats pels homes com són l’ska, el rocksteady i el reggae. Les Testarudes volen visibilitzar la imatge de la dona damunt dels escenaris, així com oferir un espai d’aprenentatge i coneixement sobre les dones intèrprets i compositores en la cultura musical jamaicana. El grup va oferir el seu primer concert al  maig de 2023 i des de llavors la seva agenda de concerts no ha parat de crèixer, oferint més d’una seixentena d’actuacions arreu de Catalunya. Entre les més destacades podem citar la seva participació als dos concerts de Dr. Calypso a la sala Paral·lel 62 de Barcelona, al Black Music Festival de Girona, o a l’Alterta Fest al Poble Espanyol de Barcelona davant 4.000 persones. Si inicialment el seu repertori estava format per algunes de les seves cançons preferides d’artistes admirats, ja presentne material propi amb el debut discogràfic ‘La Prèvia’, publicat el gener de 2025.

> ENTRADES APOLO 10/12
> JA DISPONIBLE EN FORMAT VINIL 7″

Una coproducció de Buenritmo i Bankrobber.

Bolos

REMEI DE CA LA FRESCA gira per UK i anuncia nou EP i l’estrena d’un documental a l’In-Edit

Published

on

By

Remei de Ca la Fresca anuncia unes quantes novetats per aquesta tardor. A l’octubre presentarà unnou EP que portarà per títol “Mesures extraordinàries” i ofereix una gira per Anglaterra. A més, el festival In-Edit estrenarà el documental “Però abans d’això hi haurà set”. I el grup tornarà als escenaris catalans amb una gira que s’iniciarà a l’Auditori de Girona i culminarà al Razzmatazz.

La novetat més imminent és la seva primera gira britànica. El grup viatja aquesta setmana a Anglaterra per oferir tres concerts, tots en companyia de la banda gal·lesa HMS Morris. La gira comença aquest dijous, 1 d’octubre, a la sala Rat & Pigeon de Manchester, segueix divendres a la sala Oporto de Leeds i culmina dissabte a Londres (The Victoria Dalston).

A mitjans d’octubre està previst el llançament del nou EP “Mesures extraordinàries”, que inclourà quatre temes completament nous. La gira de presentació en viu començarà el 15 d’octubre a l’Auditori de Girona i recaurà el 13 de novembre a la sala Razzmatazzde Barcelona. També s’han anunciat ja dates a Palma, València, Reus, Granollers i Manresa. Entrades per tots els concerts, aquí.

I per si no n’hi hagués prou, els d’Arbúcies seran presents a la 24a edició del Festival In-Edit, on s’estrenarà el documental “Però abans d’això hi haurà set”, de Màrius Intentei Pau Ballesté, que segueix la banda i la seva implicación en la lluita contra la privatització de l’aigua del Montseny. La primera projecció tindrà lloc el diumenge 1 de novembre als cinemes Aribau de Barcelona, amb la presència de la banda.

Una tempesta de poesia, ràbia i psicodèlia et rebrega l’esperit quan t’endinses en l’univers de Remei de Ca la Fresca. El quartet del Montseny s’ha consolidat com un dels grans noms del nostre panorama musical amb el seu multipremiat segon àlbum, “L’ham de la pregunta”. Mai amagats, sempre de cara, Remei de Ca la Fresca són Artur Piera, Xantal Rodríguez, Víctor Inskipp i Iago Rueda.

REMEI DE CA LA FRESCA EN CONCERT
Gira Britànica
01/10 Manchester, UK – The Rat & Pigeon
02/10 Leeds, UK – Oporto
03/10 Londres, UK – The Victoria

Gira “Mesures extraordinàries”
15/10 Girona – Auditori de Girona
13/11 Barcelona – Razzmatazz
03/12 València – 16 Toneladas
11/12 Reus – Lo Submarino
12/12 Granollers – Roca Umbert
16/01 Manresa – Stroika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.