Novetats discogràfiques
BALA i NIÑA COYOTE ETA CHICO TORNADO s’uneixen per gravar un EP
Tot va començar quan l’escriptor Markel Ormazabal va trucar als bascos Niña Coyote eta Chico Tornado per crear un tema que il·lustrés la publicació d’un còmic que estava guionitzant amb Beñat Apalategi i Lander Arbelaitz, amb il·lustracions de Malen Ganzarain. El còmic, editat per Argia i publicat el 8 de maig passat, narra l’assassinat a mans de la Guàrdia Civil d’almenys 7 mariners entre 19 i 35 anys que marxaven el 1931 amb les seves famílies demanant pa per als fills.
Nena Coyote eta Chico Tornado van proposar a Bala gravar el tema junts. Va ser ajuntar els dos duos als estudis Elkar d’Amasa (Gipuzkoa) i produir-se una descàrrega elèctrica que va despentinar tots els veïns, explica la llegenda que se’n va anar la llum del poble. La sort estava tirada.
“Els dos duets, reunits sobre un mateix escenari, faran alguns concerts especials que es presenten entre les propostes més explosives de l’any”
El tema es va publicar la setmana passada a Soundcloud i YouTube, però les dues bandes han tornat a l’estudi per gravar noves cançons i publicar un EP a vuit mans, que veurà la llum aquesta tardor.
Després iniciaran una sèrie de concerts per sales i festivals on les quatre músiques estaran a l’escenari alhora, presentant aquestes
cançons i els hits de les dues bandes. Si et semblava una barbaritat el directe de Bala o Nena Coyote eta Chico Tornado per separat, fliparàs amb el que ve.
PRÒXIMES DATES DE BALA
Divendres 5 juny / València @ Nits de Vivers
Dissabte 20 juny / Grao de Castellón @ Concerts del Pinar
Dimarts 7 juliol / Pamplona @ San Fermínsábado
Dissabte 25 juliol / Meaño (Pontevedra) @ Sachaso Rock
Divendres 7 agost / A Coruña @ Festival Noroesteviernes
Divendres 21 agost / Almería @ Coolturalviernes
Divendres 11 setembre / Las Palmas de Gran Canaria @ LPA BMusic Festival
Dissabte 12 setembre / Andorra @ Rockòdromviernes
Divendres 2 octubre / Rivas @ Pirata Madrid
Dissabte 10 octubre / Vitoria-Gasteiz @ Jimmy Jazz
Novetats discogràfiques
“FUM”, la primera mossegada de l’àlbum debut de ZESC
La cançó desplega el so més emboirat de la distorsió de les guitarres i alhora el so més lluminós dels teclats. És com la llum que es filtra a través del fum, un fum que al final de la peça es va espessint fins que pesa.
El tema que sortirà publicat el pròxim 18 de setembre, està compost amb una guitarra dinàmica i un riff repetitiu d’acords oberts; els teclats són la contundència clara de la cançó: nets, però a la vegada colpidors; la bateria sona per dins com mil mamuts galopant; i les veus, una simbiosi entre el trencament i el crit.
La mentida, com a tema central, vertebra la lletra. L’engany crea una ferida oberta i sagnant que amb el pas del temps s’esvairà com el fum.
Nascut al Baix Vallès, el trio és format per Judit M. Gené (teclats i veu), Francesc Gil (guitarra i veu), Olek (bateria). La banda es forma a partir del projecte personal de Cesc el 2019 i des de llavors ha publicat dos EPs, “Seth” i “Ferida”, i un single doble, “Impàs final”.
Des del seu naixement, han estat presents a l’escena local del Baix Vallès i rodalies. Han portat el seu soroll a grans escenaris com l’Heliogàbal, Paral·lel 62, Sala Vol, el BIS Festival i a les Festes Majors de Gràcia. A prop de casa, han actuat al festival FUSIÒNICA i al MINIBEAT de Granollers; i, cal no oblidar, que en les seves múltiples excursions, també han tocat en diversos indrets de Girona com el mític Ateneu 24 de juny i en concerts organitzats per la Jazz Cava de Vic.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
