Bandes
Luces Negras, melodies pop lluminoses properes al punk
El trio Luces Negras és un grup nascut a Barcelona l’estiu de 2017. Anna, Blanca i Pilar van gravar la seva primera demo a l’octubre de 2018, produïda per Víctor Saldaña. Arran d’això han estat tocant en diferents sales del territori nacional. Les seves cançons, embolicades en melodies pop lluminoses tanquen un fons fosc on treuen el cap les seves influències més properes al punk. Cruesa, amateurisme i apoderament femení. Durant el 2020 han presentat el seu nou EP amb el nom impronunciable “N.D.Q.N.O.D.Q.N.S.L.M”.
Al igual que el seu predecessor, aquest EP també es compon de 3 temes: Desierto, Dramas i Ventilador. Tres cançons en les quals mostren les tres cares de Luces Negras i que representen un recorregut dicotòmic entre la llum i la foscor. Optant aquesta vegada pel castellà en totes les seves cançons, ens trobem de cara amb melodies molt directes, que no donen cap tipus de concesió i amb lletres ben esmolades. “Dramas” també forma part del recopilatori MONOTEMAS 3 editat per La Nada Col·lectiva on comparteixen espai amb altres bandes com Bright Joy, Urpa, Los Yolos, Pinpilinpussies, La Femme Brutal o Walking Lands. Les cançons de N.D.Q.N.O.D.Q.N.S.L.M han estat novament gravades i mesclades al seu local d’assaig per Víctor Saldaña i l’artwork és obra de Raquel González.
Bandes
LADILLA RUSA estrena ‘TKM CNT XFA’, la seva technorumba més dosmilera i maquinera
Com és habitual a les cançons de Ladilla Rusa, la cançó explica una història plena de referències pop, amb molta ironia, humor i girs de guió. Aquesta vegada la protagonista és una adolescent que mou cel i terra per cridar l’atenció del noi del que està enamorada i obsessionada: l’escriu per messenger, per tuenti, l’omple la bústia de veu, el busca al xat de Terra i fins i tot li escriu cartes d’olor. La generació mil·lenial reviurà amb nostàlgia algunes de les seves històries d’amor i alguns dels escenaris de la joventut en tres minuts i pocs segons de cançó. ‘
“TKM CNT XFA”, editada per El Genio Equivocado, és una cançó produïda per Marc Soto i Fede Castro (La Dupla), compta amb els cors de luxe de Queralt Lahoz; i beu de la música màquina i electrònica dels 2000, però també de les technorumbes de Tijeritas, una de les inspiracions insígnia dels Ladilla.
“La cançó és una technorumba, a l’estil de ‘Macaulay Culkin’ oKitt y los coches del pasado’, però en aquesta ocasió inspirada en els sons dels 2000 més maquiners, i amb una tornada que es queda inevitablement gravada a foc al cervell”
El videoclip va a càrrec del realitzador de capçalera de Ladilla Rusa, Luis Levrato, produït per Good Company juntament amb l’estudi creatiu HIDE Studio; i és segurament el treball més ambiciós de Ladilla Rusa, carregat de referències, detalls i sorpreses constants.
Ladilla Rusa publica aquest single per arrencar una nova etapa després d’una temporada d’aturada i en les properes setmanes presentaran una nova gira amb la posada en escena més gran, vistosa i espectacular fins ara. El concert de presentació d’aquesta nova gira serà al Let’s Festival, a la Sala Salamandra de Barcelona, el dissabte 21 de març. La gira també els portarà a festivals com el Sonorama Ribera, el Warm Up, o el Spring Festival.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
