Connect with us

Novetats discogràfiques

Axolotes Mexicanos publiquen el nou àlbum “:3”

Publicat fa

el

Per fi, arribava el nou disc dels Axolotes Mexicanos, les atapeïdes agendes dels integrants de la banda (CAROLINA DURANTE, CONFETI DE ODIO, TEMERARIO MARIO, Stephen Please, NO FUCKS, etc.) han fet que es fes esperar, però us podem dir que ha valgut la pena. Perquè “: 3” (dos punts, tres) s’atreveix amb tot. És un salt endavant, una incursió impulsiva en què tot pot valer. Estils, sons, històries. Per tot això, el nou àlbum d’Olaya, Juan, Lucas, Mario i Stephen és un autèntic remolí musical, un viatge que desborda energia per tots els costats, fins el inassumible.

“Oshare Kei” és una pista clara sobre les influències que han anat donant forma a l’esdevenir del grup, mostrant homenatge a aquest subestil musical japonès nascut a partir del Visual Kei (cosa que posen en evidència al videoclip de “Que Te Pires”), marcat pel maquillatge i l’estilització tant estètica com sonora. “No Sé Si Llamarte” passa a un ritme ternari, el mig temps del disc, evocació i malenconia, intensitat i exaltació: “Puedo hacer una lista / Contar los motivos / Perderte de vista / No me eches la culpa / Ni digas mentiras / Si tú también quieres / Joderte la vida”. Una cançó que signarien gustosament LOs PLANETAS en un dels seus moments més inspirats. “Te Quiero (…)” és una altra mostra de pop dolç, amb una melodia preciosa, que tendeix un pont entre el passat i el futur del segell Elefant, entre JUNIPER MOON i LISASINSON, entre LA PEQUEÑA SUIZA i AIKO EL GRUPO. “Gotelé” és una cançó especial al disc, un tema que obre un munt de preguntes. Un apunt de maduresa en la temàtica de les cançons? Una balada d’efluvis soul que apunta el pas el temps? En qualsevol cas, exquisida. Les guitarres tornen a cruixir a “Quiero Que Vengas”, ressaques de festes infinites, arranjaments meravellosos que apareixen per sorpresa (‘PIZZICATO FIVE!!). “De Aquí A Un Año” sembla una prolongació de “Gotelé“, amb una producció increïble plena de matalassos de sintetitzadors i bases electròniques poderoses. I amb “Ending” no podia desmerèixer a la seva companya d’obertura: melodia saltadora, la increïble veu de Juan i tota una celebració, un perfecte final de festa.

Tretze cançons que posen en solfa molts dels camins de la música pop i rock de les últimes dècades, que ens mostren a una banda que manté la seva energia, la seva desimboltura i la seva irreverència intactes, però que sap gestionar amb intel·ligència i habilitat una maduresa que va traient la poteta. Perquè, no ens cansarem de dir-ho, Axolotes Mexicanos han estat, i seran, el germen de moltes coses.

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.