Novetats discogràfiques
Chaqueta de Chándal publicarà el seu nou disc “Futuro, tú antes molabas” la setmana vinent
Chaqueta de Chándal desvetllen la portada, el títol i més detalls del seu esperat segon disc “Futuro, tú antes molabas”, que es publicarà la setmana vinent, divendres 14 de gener.
Abans, aquest divendres 7, la banda estrenarà a plataformes “Tú a Boston y yo a California”, tercer single d’avançament del disc, després dels anteriors “Vademécum“ y “Firme usted aquí“, estrenats al novembre i desembre.
Amb el nou àlbum, el grup fa un gran salt respecte al seu excitant debut “Gimnasia menor” (2019). I avisen: encara que té cançons més pop, colors més càlids, melodies més amables, encara que el seu embolcall musical és més lluminós, eclèctic i brillant… aquest disc vol donar mal rotllo. Perquè aquest disc està més preocupat, fins i tot desenganyat. Coses de fer-se gran, sí.
Chaqueta de Chándal estan enfadades, però canalitzen l’enuig a la seva manera: amb sorna, amb la ironia com a salconduit, potser com a protecció. No han vingut a salvar el món, ni a agitar consciències més del que cal; el seu objectiu continua sent fer ballar, cantar fort i compartir la profunda queixa de la manera més horitzontal possible: rient-nos una mica.
Ja s’han anunciat les primeres dates de presentació oficials: el 19 de gener a l’Inverfest de Madrid, i el 22 de gener al festival NEU! de Girona. També estan confirmats pel 3 de juny al Primavera Sound de Barcelona, pel juliol al festival Emergentes de Zamora, i per l’agost al festival Canela Party de Màlaga, entre d’altres.
Tú a Boston y yo a California
Zoroàstrics, paulicians, bogomils, càtars, maniqueus, tennistes… El dualisme és més vell que l’escarapel·la. Però això d’avui passa de taca d’oli.
Heus aquí “Tú a Boston y yo a California”, tercer i darrer avançament del nou disc de Chaqueta de Chándal. Una cançó que sorprèn, que indaga en nous registres sonors per a la banda, acostant-se a una mena de dream-pop de botellot de festa major, a uns XTC poligoners, a uns James de (més) brotxa grossa, a homenatge vuitanter. Hi ha fins i tot trompetes i fiscorns. A la seva tronada manera, els Chaqueta se’ns han sofisticat.
El que no canvia gaire és la voluntat de criticar i assenyalar amb certa dosi d’humorisme. Ara li toca rebre a Twitter i xarxes similars, o més aviat a gran part dels seus feligresos. El dard dóna a la diana dels debats machirúlics i de la hiperventilació casposa, de l’aforisme de defensa llenyer, de l’insult fàcil sota un avatar adequat, de la sordesa virtual, de l’estupidesa 2.0. Sí, avui dia, com diuen ells, escopir és opinar. I així ens en va.
Chaqueta de Chándal són Guillem Caballero (veu i teclats), Natalia Brovedanni (veu i guitarra) i Alfonso Pérez Méndez (bateria i cors).
Novetats discogràfiques
QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara
Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.
“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.
AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul
MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5 | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios
JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata
JULIOL
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra
AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre
SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible5 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga