Connect with us

Novetats discogràfiques

Ana Curra ens presenta el seu nou single “Aphrodita la monarca”, un himne subversiu i reivindicatiu a cop de Kafka Punk

Publicat fa

el

Torna la dama de la foscor al nostre país amb la cançó que necessita el present que ens ocupa. Una etapa inèdita i transcendental que passarà a la història per posar sobre la taula les virtuts i les debilitats humanes, en temps de desconcert i desesperança que només poden sonar com ho fa aquesta nova obra mestra.

Marcada per l’ímpetu punk que recorre l’ADN de l’Ana Curra (Parálisis Permanente) des dels inicis de la seva carrera a principis dels vuitanta, l’artista es revela aquesta vegada com una antiga migrant espacial Aphrodita, que fa molt de temps va haver d’abandonar el nostre planeta per poder sobreviure. I torna a la Terra ara, just ara; en aquest precís moment en què els nostres plantejaments planen sobre l’essència de la nostra condició, sobre l’arrel de la nostra raó de ser i ens qüestionem més que mai aquest “qui som, on anem i d’on venim”.

A través d’aquesta al·legoria subversiva i infecciosa que neix de l’instint més vehement, i alhora més inquietant i poètic, serem testimonis de com “Aphrodita”, que compta amb les seves pròpies tares genètiques, experimenta amb els humans per salvar l’espècie. I ho farà recorrent a la saviesa, al record de la papallona Monarca en el seu propi procés de transformació partint de l’ou, passant per ser larva i crisàlide, per acabar encarnant una nova existència. Una metamorfosi terroríficament bella la que ens relata Ana Curra amb aquest al·legat femme necessari, que reivindica l’esforç, l’aliança, el valor i la valentia de la dona, en el context d’un matriarcat alien.

“Afrodita la monarca” arriba acompanyada d’un imponent videoclip, obra de la genialitat creativa de Petra Muguruza, resurrecció identitària de l’Ander Manero (Sestao, 1987). Una artista que ha aixecat tot un cosmos al voltant de la cançó de Curra i que explica així: «Un tema amb tot el vigor del so de “L’acte” però amb el luxe de la perspectiva femenina que Parálisis Permanente mai no va poder tenir. Un univers elaborat que no deixa de parlar de tema tan universal com la vida, la mort i la metamorfosi de l’etern renéixer».

La socialització, el veritable sentit del concepte “espècie invasora” i la moralitat humana queden oberts a debat a través d’aquesta cançó, que arriba disposada a trontollar consciències com el pitjor dels somnis o el més bonic dels malsons.

FICHA TÉCNICA DE “APHRODITA LA MONARCA”
Grabació: Estudio “El Purgatorio”.
Tècnic de so: Óscar Moreno.
Producció: Ana Curra.
Masterizació: Barry Sage.
Lletra i Música: Ana Curra.

Músics,
Ana Curra: Voz, piano i sintes
Iñaki Rodríguez: Guitarra i coros
Pilar Román: Baix i coros.
Iván Santana: Batería i coros.

VIDEOCLIP: Video realitzat i dirigit per Petra Muguruza & Ander Manero, al front d’un extens repartiment i equip tècnic.
Localizació: Rodat a “Txirbilenea” (antiga ubicació de Altos Hornos Vizcaya, avui centre artístic i social) de Sestao, a l’agost de 2021.

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.