Connect with us

Novetats discogràfiques

“Counter-Clock World” és el primer avançament de “Root 7”, el nou disc de Blood Quartet que veurà la llum el proper 4 de Maig

Publicat fa

el

Blood Quartet té nou disc, “Root 7” (subtitulat “7 arrels 9 ombres”), que els segells Foehn Records, Feeding Tube (als Estats Units) i Cardinal Fuzz (al Regne Unit), publicaran el 04 de maig de 2022. Un excel·lent tractat musical que parteix de la base instrumental del quartet de jazz modern i el porta, amb brillantor, al territori de l’experimentació i l’electrònica. Un LP, més lluminós i rítmic que els anteriors, que conté nou peces en què s’exploren les potencialitats de cada instrument per generar sonoritats i timbres totalment diferents dels seus propis.

“Root 7” proposa un compendi de temes originals que, partint de les bases compositives de cada membre a les quals cada component ha afegit les seves arrels i ressonàncies personals i artístiques pròpies, porten Blood Quartet a terrenys inexplorats, donant com a resultat una gamma excepcional de gèneres que juguen amb la forma entre allò clàssic i allò contemporani, i que estenen l’espectre creatiu de la banda cap a nous estils, com el krautrock o la música Nord Africana. Un àlbum fruit d’un exercici de composició exigent de quatre anys, en què, pel camí, la banda ha incorporat un nou intèrpret a la bateria, i ha arribat a descartar tot un bloc de composicions que podrien haver configurat un altre disc sencer .

L’enregistrament del LP s’ha dut a terme a la Fàbrica de Creació de Barcelona Fabra i Coats a càrrec de Pablo Miranda entre els dies 28 i 31 d’octubre del 2021. Durant el procés s’han realitzat entre una i dues preses per tema com a màxim . I els instruments utilitzats pels membres del quartet han estat: Mark Cunningham, trompeta, guitarra, efectes; Kike Bela, baix, sintetitzador, efectes i loop station; Lluís Rueda, guitarra, pedals i tornavisos; Marc Eugeni, bateria i percussions. Les barreges s’han dut a terme entre novembre i desembre de 2021, a l’Estudi L’Illa, la producció ha anat a càrrec de Mark Cunningham, i la masterització a càrrec del britànic Chris Hardman, en els primers mesos de 2022.

El resultat d’aquest procés ha donat lloc a nou temes, cadascun batejat amb el títol d’una obra literària d’alguns escriptors de referència dels membres del quartet, per afegir-hi més arrels de significat, més ombres d’influència.

1. A Place of Dead Roads (Burroughs)
2. Counter-Clock World (PK Dick)
3. Tiempo de Silencio (Martin Santos)
4. Myths of The Near Future (Ballard)
5. Angel of The Odd (Poe)
6. Blood Grove (Walter Mosley)
7. The Gun is Loaded (Lydia Lunch)
8. Sanctuary (Faulkner)
9. Dimensions of a Shadow (Alice Munro)

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.