Connect with us

Novetats discogràfiques

LALO LÓPEZ torna amb “Víctima del Deseo”, un trepidant tema de punk-funk produït pel Sr. Chen

Publicat fa

el

La passió desbordant de Lalo López es desplega amb cada acord del seu proper EP en solitari, L, que veurà la llum a l’abril. Després de l’incendi emocional que va ser “Árboles”, ara ens submergim en les flames vibrants de “Víctima del Deseo”, un vertiginós tema de punk-funk gestat pel geni musical del Sr. Chen.

La cançó ressona amb la urgència d’un tema de LCD Soundsystem, convidant-nos a submergir-nos al ritme amb la mateixa intensitat que un rocanrol d’Eddie Cochran alterat per amfetes. És un viatge tragicòmic, com un Romeu decadent a la recerca de la seva Julieta en un after-hour, però aquest viatge es tradueix a “Víctima del Deseo”, una muntanya russa emocional que culmina en un cadàver exquisit, una obra mestra musical.

Brigitte Emaga presta la seva veu, una joia en aquesta simfonia d’emocions, mentre el Comandant Loperena deslliga la seva màgia a la guitarra solista. Lalo López desafia les normes, deconstruint el mite de l’amor a primer cop d’ull amb distorsions i una producció bruta, però poderosa. Cada nota és una declaració de rebel·lia, una ruptura amb allò convencional, i ens porta a ballar amb la desenfrenada passió de gossos en zel.

Aquest pas audaç marca la nova travessia musical de l’artista barceloní després de la dissolució de la Fundació Tony Manero. És una odissea basada en el risc, l’experimentació i la intrèpida connexió amb la música de ball més contemporània. A cada compàs, Lalo López ens guia per un camí on la música es converteix en una expressió visceral de les seves emocions més profundes.

Però entre els acords i les lletres apassionades, sorgeix una incògnita intrigant que es desvetlla al lyric vídeo: Qui va matar Lalo López?

La idea darrere del lyric video del tema es transforma en una cosa única i provocadora quan Lalo decideix portar-lo a un nivell completament diferent. En lloc de seguir la convencionalitat, ens submergim en l’estètica del crime scene video. Inspirat en l’estil anticlimàtic d’Aki Kaurismaki, decideix representar la trama visual del vídeo com una escena del crim, on la narrativa se centra en l’assassinat de Lalo López, presentant pistes visuals i detalls a cada fotograma.

El cadàver d’una estrella decadent del rock es converteix en el punt central del vídeo, però la història no es presenta de manera lineal; més aviat, es proporcionen fragments d’evidència de manera desordenada, desafiant els espectadors a reconstruir la trama per ells mateixos.

La genialitat de lenfocament rau en la participació activa del públic. Lalo convida els fanàtics a crear les seves pròpies històries de l’assassinat utilitzant les pistes visuals proporcionades al lyric video. A les seves xarxes socials, encoratjarà els seguidors a compartir les seves versions més imaginatives i absurdes del crim, cadascuna més creatiu i extravagant que l’anterior.

El lyric video no es converteix només en una obra d’art visual, sinó que també es transforma en una plataforma interactiva on els fanàtics es converteixen en detectius d’una història fictícia. L’enfocament innovador i la participació activa del públic eleven l’experiència del lyric video a una forma d’entreteniment única i memorable.

Novetats discogràfiques

ADDENDA, el power-trio conegut pel seu esperit agut i enèrgic, torna amb el seu últim EP, “Faunari”

Published

on

By

Després del mig LP anterior, Oròdic (DP014, 2022), el grup s’ha enfrontat a diverses reaccions durant els seus directes: des de ser acusats d’haver publicat un “Black Album” en una petita gira al País Basc, fins a ser titllats d'”ex-fastcore” durant la seva gira a República Txeca, però malgrat les acusacions, el grup s’ha sabut reapropiar amb orgull i sense complexos d’aquestes etiquetes.

Faunari és tota «obra en què es descriuen els trets representatius d’animals reals o fantàstics amb una finalitat didàctica o moral». Una segona accepció, però, parla d’un «conjunt de figures, capgrossos, etc. que representen bèsties, en especial, les utilitzades en les festes populars». Tal conjunt és el que fa que ambdues accepcions se’ls adeqüin, i és que, al cap i a la fi, Addenda vol del públic una atenció per tal que entri al seu univers líric, alhora que els seus directes són celebració i gaudi, ho sap tota persona que els hagi vist, com també ho va saber veure Nando Cruz, nostrat periodista musical, escrivint en un article que “Addenda estan més de festa que de concert, i destapen una ampolla de cava”

Líricament, a “Faunari” hi trobem un homenatge als palestins Gazians tot referenciant a Refaat Alareer, poeta assassinat, reivindicat a la cançó “Harpia”, que envia un missatge punyent i contundent amb relació al genocidi Palestí. Al tall que la precedeix, “Drac”, hi exploren temes més introspectius, fusionant el personatge més conegut d’Akira Toriyama i dels mons fantàstics d’Ursula K Le Guin. Tanquen aquesta entrega amb “Cargol”, on presenten relats esperançadors sobre el camí que prenem i s’obren preguntes i reflexions futuribles.

Sent fidels a la seva trajectòria, Addenda presenten doncs un EP que no arriba a la dotzena de minuts i que va sortir editat digitalment el 23 de febrer del 2024. El disc ha estat editat per Pinya Records, enregistrat i produït al Colmado per Vidal Soler durant el calorós gener del 2024 i el disseny és d’en Cristian Úbeda, amic de la banda que ja havia il·lustrat treballs anteriors.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.