Connect with us

Novetats discogràfiques

FETUS estrena “Homilies de la costa”, Anti-Cançó de l’estiu 2024

Publicat fa

el

Fetus irromp de nou amb la seva cançó de l’estiu. Una cançó de l’estiu que seria l’anti-cançó de l’estiu: una crítica a totes les malvestats, animalades i actituds de vergonya aliena que es fan amb l’excusa de la calor i les vacances. Posant l’ull al paisatge que els toca de prop, la Costa Brava, carreguen contra les infraccions urbanístiques, la massificació turística i els esdeveniments adotzenats que ja han deixat de ser excepció per convertir-se en la norma.

“Homilies de la costa” és el primer single de Fetus després d’uns mesos de silenci, i també el primer avançament de l’àlbum que ja tenen llest per la tardor. El nou àlbum dels empordanesos, de nou produït per Joan Colomo i amb art gràfic de Branca Studio, donarà continuïtat als aclamats “Sota, cavall i rei” (2021) i “La Serra dels Perduts” (2022), amb què han estès un pont entre el punk-rock garatger, els sons d’arrel i la cançó de taverna.

Fetus són Adrià Cortadellas (veu i guitarra elèctrica), Telm Terradas (baix) i Adrià Jiménez (bateria), acompanyats habitualment per Guillem Caballero (teclats), Ricard Ros (sac de gemecs, whistles), Marta Barbero (violí) i Carles Belda (acordió diatònic).

GIRA D’ESTIU
Aquest estiu els Fetus fan poc concerts però escollits. Els pots veure en concert el 27 de juny a Calaf (Festival Desfolca’t), el 25 de juliol a les Santes de Mataró, el 27 de juliol al Tingladu de Vilanova i la Geltrú i finalment el 2 d’agost a Perafita, dins el cicle Perifèria Cultural. Tota la info i entrades, aquí. A partir de llavors, l’activitat en directe s’aturarà del tot fins que surti el nou disc.

Bolos

“Romancer tartera”, el nou disc de FETUS sortirà per Sant Jordi

Published

on

By

Fetus anuncia que retorna a l’abril amb nou àlbum. Sota el títol “Romancer tartera”, el grup empordanès revisa en clau contemporània i amb la seva energia habitual el format tradicional del romanço. Històries d’ahir i d’avui, cròniques d’esdeveniments viscuts, somniats o patits que formen part de l’imaginari col·lectiu d’un temps i d’un país. El nou disc apareixerà coincidint amb la Diada de Sant Jordi.

Els empordanesos han anunciat també les primeres dates de la gira de presentació: el 30/4 a Barcelona (Barnasants, Casinet d’Hostafrancs), el 9/5 a Girona (Auditori), el 16/5 a Lleida (Cafè del Teatre) el 30/5 a Altafulla (Casal La Violeta) i el 12/6 a Sant Feliu de Guíxols (Sala Las Vegas). Posteriorment, ja a l’estiu, el grup també ha confirmat la seva participació al festival El Tingladu (24/7 Vilanova i la Geltrú). Les entrades estan disponibles aquí.

Amb “Romancer tartera”, produït com és habitual per Joan Colomo, Fetus afegeix un nou pilar al seu singular pont entre punk-rock garatger, sons d’arrel i cançó de taverna, seguint el camí arrencat amb els aclamats “Sota, cavall i rei” (2021), “La Serra dels Perduts” (2022) i “Càntir nou fa aigua fresca” (2024). 

Fetus són Adrià Cortadellas (veu i guitarra), Telm Terradas (baix) i Adrià Jiménez(bateria), ben acompanyats habitualment per Guillem Caballero (teclats), Marta Barbero (violí), Ricard Ros (sac de gemecs, whistles), i Carles Belda (acordió diatònic).

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.