Connect with us

Novetats discogràfiques

LÍDIA PUJOL celebra els 20 anys de carrera musical amb un nou disc carregat de crítica i contrastos!

Publicat fa

el

“Babel: Dels fems i les flors” és el títol del nou disc de Lídia Pujol, que commemora vint anys de trajectòria musical i artística. Aquest àlbum representa un viatge de dues dècades a través de la música, la paraula, la poesia, el compromís social, el pensament crític i l’espiritualitat.

Etimològicament, “Babel” significa balbuceig, expressant la confusió en l’expressió, però també és la banda sonora d’una recerca de significat, una trobada amb la humilitat de l’ignorància, i sobretot, un acte de gratitud per ser part de la vida, la veritat i la bellesa. “Els fems”, la part més fosca i complexa de nosaltres mateixos, i “Les flors”, un missatge esperançador, conscient i transformador.

“Babel: Dels fems i les flors” inclou catorze cançons; algunes reversionades que ja han format part del repertori de Lídia Pujol, mentre que d’altres són composicions completament noves. La producció del disc ha estat realitzada conjuntament per Dani Espasa i Pau Figueres. 

L’enregistrament d’aquest àlbum ha estat possible gràcies al suport de l’ESPAI TER de Torroella de Montgrí, que va atorgar el Premi Espai Ter de Música 2023 en reconeixement a la trajectòria musical de Lídia Pujol. Aquest reconeixement ha possibilitat la creació de “Babel: Dels fems i les flors” (Satélite K 2024), consolidant encara més la trajectòria de la Lídia.

Novetats discogràfiques

MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Published

on

By

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.

El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.

Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic

Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol), aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.

El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.

Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!

Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona 
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida 
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes 
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa 
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter 
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM 
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat 
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.