Novetats discogràfiques
RAMPER treu el nou LP “Solo postres”, post rock des de Granada
Ramper van néixer a Granada el 2017 amb una ambició comuna: la de quatre universitaris que volien fer una música preciosista, profunda, d’una emocionalitat pura. Amb aquestes premisses Joserto, Antonio, Ángel i Álvaro van llançar el 2020 “Nuestros mejores deseos”, en què canalitzaven magníficament la profunda admiració que sentien pels pops del shoegaze, el slowcore i el post-metall. El disc va aconseguir, des de l’autogestió, obrir-se un lloc a nivell nacional i internacional. Han passat quatre anys, i en aquests quatre anys Ramper s’han fet grans. Han matat el pare. “Solo postres”, publicat el 18 de setembre, a través de Humo Internacional, és la confirmació que Ramper ja són una banda enorme, capaç de articular el seu propi llenguatge sense ser deutors de ningú.
A “Solo postres” tot és enorme. Començant per la durada, un doble LP de més d’una hora. No s’espanten davant del minutatge: en aquests set temes no hi ha cap moment de complaença; l’ornamentació i el preciosisme estan totalment a mercè d’unes cançons profundes i emotivíssimes. També ha estat enorme el seu procés de creació, amb una fase de composició que va ocupar tres anys, pensant sempre a fer un pas endavant, a anar més enllà de les seves influències. Gravat el 2023 entre Granada, Dúrcal i Madrid, “Solo postres” és la cristal·lització d’una visió artística infrangible. Ramper es va plantejar l’àlbum com la creació d’un món propi, tan humà com místic. I és que és allà on resideix bona part de la paradoxa de les cançons de Ramper, en què la delicada vulnerabilitat de les lletres es troba amb un embolcall musical que remet al que és sobrenatural, a una orfebreria textural on els elements electrònics i orquestrals es van conjugant per crear paisatges de terror i esperança.
És temptador emmarcar Ramper dins d’aquesta complexa etiqueta que és post-rock, donat el seu gust per allò atmosfèric i pels desenvolupaments llargs, però si encaixen en el gènere és per coincidir en esperit amb les bandes de la primera fornada, amb una recerca més enllà de qualsevol cànon o qualsevol exercici destil. Un pas de Setmana Santa, una nadala o una melodia popular són tan vàlids al seu llibre d’estil com una textura que pugui evocar Xiu Xiu, Jesu o Black Country, New Road. “Solo postres” és, sobretot, un univers tan personal com el que apareix retratat a la seva bellíssima portada, obra d’Ana de la Cuadra, i expandit en l’art del disc, creat per Tumulus Design. Allò infantil, allò oníric i allò terrorífic es creuen per convertir-se en una metàfora del créixer (com a persones i com a banda) i parlar de la por i de com la superem a cops. De com ens fem grans. Enormes.
“Solo postres” ja està disponible en doble LP de vinil negre, doble LP de vinil blau i… cartutx de Game Boy Advance. També han tret una tirada limitada d’adhesius, i hi ha uns packs amb preus especials combinant diversos d’aquests productes o el seu anterior LP, “Nuestros mejores deseos”. Tot això, com sempre, a la botiga de la web de Humo Internacional.
Ramper estaran presentant Solo postres a Aracena, Sevilla, Barcelona i Madrid.
Novetats discogràfiques
DELOBOS rendeixen tribut a l’escena underground amb “En venta”
Delobos continuen desgranant “Cabal”, el seu nou treball d’estudi, que veurà la llum el proper 17 de gener del 2025. I si fa un parell de mesos presentaven el tema Il·lús, avui publiquen el senzill “En venta”.
En aquest nou avançament de Delobos, Raul, Luis, Nacho i Kantz ens mostren la seva versió més enèrgica i expansiva a nivell sonor, amb una lletra que serveix d’homenatge a l’escena underground estatal de la qual formen part dels seus membres des de fa ja tres dècades. Per al corresponent videoclip han tirat imatges d’arxiu, per així cedir el protagonisme a totes les persones responsables de teixir dia rere dia noves costures de manera que l’escena resisteixi el pas del temps: des de sales emblemàtiques que van servir de primer escenari per a tants artistes, com multitud de bandes amb què es van creuar a la carretera i multitud d’amistats que van fer pel camí, moltes de les quins van acabar formant part d’aquest nucli que avui és la família Delobos.
En el seu afany per buscar noves sonoritats i textures amb què abraçar la foscor en la seva plenitud, aprofundint en la introspecció i la salut mental, Delobos han tornat a comptar amb la producció de Juan Blas, que també va estar després de l’enregistrament i la barreja abans que Martin T. s’encarregués del mastering als Tide Studios de Londres. L’àlbum compta, a més, amb les col·laboracions de Santiago Rosales als vents, i Elsa Muñoz (Le Mur), Sidney Gámez (Sobrinus) i Tina Sánchez (Dreyma) a les veus.
A “Cabal”, l’artwork del qual és obra de The Braves Church, estarà disponible el proper 17 de gener de 2025 a totes les plataformes de streaming (incloent els bonus tracks “Ex-profeso” i “Malavenida”). També ho estarà en una edició en vinil limitada a tan sols 200 còpies, i que arriba de la mà de la col·laboració de segells discogràfics underground com Spinda Records, Nooirax Produccions, Quebranta Records i Odio Sonoro.
Fotografía: Miguel Capelli
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga