Connect with us

Novetats discogràfiques

CUEVA MAPACHE ens presenta el nou senzill “SURCOS”

Publicat fa

el

Després de més d’un any de treball i reflexió, Cueva Mapache publica el seu nou senzill titulat “SURCOS(2025, Autoeditat), disponible a totes les plataformes digitals des del 7 de març de 2025. Aquest llançament marca una fita en la trajectòria del grup i està compost per dos temes inèdits: “Asfalto” i “Árboles“. Amb aquesta proposta, el grup obre una nova porta cap a una sonoritat més profunda i arriscada.

A “SURCOS“, Cueva Mapache fa un pas agosarat cap a una transformació estilística que abasta nous horitzons sonors. Per primera vegada en la seva carrera, el grup incorpora sintetitzadors i caixes de ritmes, barrejats amb contrabaixos afilats i veus delicades, la qual cosa enriqueix significativament la seva paleta sonora i els permet explorar una sonoritat més experimental, alternativa i madura. El resultat és una proposta que desafia les convencions i demostra el creixement artístic del grup, trencant de manera contundent amb l’estil dels seus treballs anteriors.

El grup publica dos nous temes en els quals entrellacen un pop fosc i ballable amb atmosferes delicades

La producció, gravació i mescla del senzill han estat a càrrec de Miguel Grimaldo (Depresión Sonora, Ma José Llergo, VVV [Trippin’ You], Último Día…), a Madrid, qui ha sabut transmetre la visió del grup amb una sonoritat contemporània, cuidada i detallada. La masterització ha estat realitzada per Isidro Acedo (Antifan, Agorazein, Sticky M.A.).

SURCOS” representa un gir significatiu en la carrera de Cueva Mapache, confirmant la banda com una proposta autèntica i valenta dins de l’escena musical independent actual. Amb la seva constant recerca de noves sonoritats, Cueva Mapache demostra una vegada més que no té por d’arriscar-se i de trencar amb els límits establerts.

El senzill “SURCOS” ja està disponible a totes les plataformes digitals. Els oients podran gaudir d’una experiència musical que fusiona l’experimental amb l’emocional, i que reforça la seva posició com una banda que busca el seu propi camí, lliure d’etiquetes.

Novetats discogràfiques

“FUM”, la primera mossegada de l’àlbum debut de ZESC

Published

on

By

La cançó desplega el so més emboirat de la distorsió de les guitarres i alhora el so més lluminós dels teclats. És com la llum que es filtra a través del fum, un fum que al final de la peça es va espessint fins que pesa.

El tema que sortirà publicat el pròxim 18 de setembre, està compost amb una guitarra dinàmica i un riff repetitiu d’acords oberts; els teclats són la contundència clara de la cançó: nets, però a la vegada colpidors; la bateria sona per dins com mil mamuts galopant; i les veus, una simbiosi entre el trencament i el crit.

La mentida, com a tema central, vertebra la lletra. L’engany crea una ferida oberta i sagnant que amb el pas del temps s’esvairà com el fum.

Nascut al Baix Vallès, el trio és format per Judit M. Gené (teclats i veu), Francesc Gil (guitarra i veu), Olek (bateria). La banda es forma a partir del projecte personal de Cesc el 2019 i des de llavors ha publicat dos EPs, “Seth” i “Ferida”, i un single doble, “Impàs final”.

Des del seu naixement, han estat presents a l’escena local del Baix Vallès i rodalies. Han portat el seu soroll a grans escenaris com l’Heliogàbal, Paral·lel 62, Sala Vol, el BIS Festival i a les Festes Majors de Gràcia. A prop de casa, han actuat al festival FUSIÒNICA i al MINIBEAT de Granollers; i, cal no oblidar, que en les seves múltiples excursions, també han tocat en diversos indrets de Girona com el mític Ateneu 24 de juny i en concerts organitzats per la Jazz Cava de Vic.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.