Novetats discogràfiques
Lluís Cabot (Da Souza) publica el nou EP ‘Fernanda’

Fernanda no és una persona. Bé, una mica sí. Però no només és una persona. És també una mudança i un canvi d’estació. Fernanda és nom d’huracà o de tempesta tropical. I és una figura amb ulls i remolins de color rosa al darrere. “Fernanda” són cinc cançons que parlen de la possibilitat d’anar a millor. Del poder transformador que tenen algunes coses ben normals, com és el fet de conèixer algú o de canviar-se de pis; i d’altres no tan normals com una pandèmia mundial.
“Segon treball en solitari del músic de Da Souza, produït per Jordi Matas“
Més conegut arran del seu treball amb Da Souza, Lluís Cabot viatja aquesta vegada fins a l’arrel de les cançons. Ha lluitat per mantenir-les en la seva forma primigènia, tal com neixen: veu i guitarra. “Quan les cançons són per a Da Souza –explica- els hi afegim tot d’elements posteriorment i acaben sent una altra cosa. Arbres petits que tornen arbres grans. Aquesta vegada, en canvi, no han passat de la seva fase primitiva, tot i que d’alguna manera també han crescut. Arbres petits que tornen bonsais”.
El resultat són aquestes cinc cançons curtes i aparentment senzilles, que amb pocs elements ja diuen tot allò que havien de dir. Lluís Cabot en va gravar una primera versió durant el confinament, al seu dormitori de Barcelona. A finals d’estiu n’enregistraria la versió final a Pollença, aquest cop amb Jordi Matas als controls i també en un altre dormitori, per mantenir l’essència original. Tot cuinat entre ells a quatre mans, amb l’única col·laboració de Maria Jaume que posa veu a “Verí de s’altra punta”.
Nascut a Palma el 1990, Lluís Cabot és cantant, guitarra i principal compositor de Da Souza, que enguany ha publicat el seu quart i aclamat elapé, “Salsa agredolça”. “Fernanda” és el segon EP que publica en solitari després de “Periple estacionari”(2018).

Novetats discogràfiques
MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.
El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.
“Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic“
Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again“ de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps“, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol)“, aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.
El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller“, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa“ tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.
Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!
Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga