Novetats discogràfiques
Saïm edita “Fràgil”, una col·lecció d’himnes punk-rock

Les illes ens segueixen portant bones notícies, en un món condicionat per les circumstàncies, rebre una glopada d’aire fresc sempre ens alegra el dia. I qui ja conegui als Saïm, ja sap de què parlem. Una de les bandes que saben transmetre més l’essència de l’underground, l’essència de fer el que et surt dels ovaris, l’energia litúrgica d’un punk-rock, hardcore melòdic, que t’entra per la vena grossa. Això és el que sentim amb aquest nou disc “Fràgil”.
Qualsevol diria que madurar és aprendre a acceptar que la derrota forma part de la teva vida com una mena de remor de fons. No es tracta de grans fracassos, sinó de petites pèrdues, de les renúncies del dia a dia i de com vas comprovant, a poc a poc, que la teva llista de coses pendents abans de fer-te gran encara continua sumant ítems men-tre el teu marge de dur-les a terme disminueix a un ritme vertiginós, perquè el temps passa més aviat a mesura que et fas gran i ningú t’ho havia contat —o si t’ho varen contar, no escoltaves. I ara se suposa que ets una persona adulta, que no hauries de malgastar el teu temps en somnis inútils i esperances vanes, que ja has de tenir una casa en propietat, un cotxe, una família pròpia, obligacions, crèdits, projectes a llarg termini, però no tens res de tot això.
Fràgil, dels Saïm, és un disc sobre intentar construir alguna cosa a partir dels bocins romputs de les promeses traïdes. De les que ens varen fer i de les que ens vàrem fer a nosaltres mateixos. De tot el dolor i els plors que hem deixat enrere, tant els que hem provocat i com els que hem patit. És un esforç per intentar treure de les runes alguna certesa, per petita que sigui, i trobar una pedra fitera sobre la qual sostenir encara que sigui només un gram d’honestedat.
El segon llarg de Saïm és també una trepidant col·lecció d’himnes punk-rock que no temen sonar íntims, a mostrar els flancs i acotar el cap, admetre errors sabent, tanmateix, que hi tornarem. En aquest nou treball, el trio de Felanitx-Manacor ha anat a la segura i ha treballat amb els germans Santi i Víctor Garcia a Ultramarinos Costa Brava, el lloc idoni per a una banda com Saïm. I a Ultramarinos han sabut treure profit d’una banda que, des de que va publicar Accidents (Bubota, 2017), no ha deixat de fer concerts i de créixer davant la mirada de tothom, convertint-se en un dels valors més sòlids de l’escena.

A Fràgil, a més, es confirma tant l’evolució melòdica del grup com la ja contrastada contundència d’una base rítmica formada pels germans Natàlia i Daniel Gómez, que impulsa les guitarres de Joan Roig amb una ferocitat heroica. Hi ha aquí algunes de les millors cançons que han fet mai: “Autumne”, primer single del disc, és un himne en tota regla; o l’incandescent “Febrer”, o la preciosa (sí, preciosa) i redemptora “Celobert” (amb la col·laboració del trompetista Pep Garau).
Però més enllà de les cançons i el so, el que deixa clar aquest nou disc de Saïm és que l’ambició de parlar de temes personals i que ens toquen a tots no resta ni una busca de compromís amb una manera d’entendre el rock’n’roll i la música que, en uns temps en què tot tendeix a la frivolitat, suposa un compromís ètic quixotesc amb una aventura incerta que tots sabem com acaba.
Saïm no són artistes. Saïm toquen en un grup de rock. I tocar en un grup de rock és, i més ara, una manera d’estar en el món, una manera de donar sentit a la derrota quotidiana, de ser fràgil i no esquerdar-te. Una manera d’errar bé.
Aquest divendres 5 de febrer surt a la venda el nou disc dels Saïm, “Fràgil”, a través de BCore Disc, Bubota i Saltamarges. El podeu adquirir avui mateix a través del bandcamp. Les primeres comandes sortiran divendres mateix.
Crèdits / Gravat per Santi García i Borja Pérez als Ultramarinos Costa Brava i per Michael Mesquida als estudis FAvela entre el 2019 i 2020. Mesclat per Santi García. Masteritzat per Víctor García. Fotografia de la portada i de l’interior de Josep Castejon. Disseny gràfic de Joan Roig. Trompeta a Celobert per Pep Garau. Saïm som Natàlia Gómez, Daniel Gómez i Joan Roig.
Imatge de la capçalera de n’Albert de quan gravat durant un video pel desert de Felanitx DC.

Novetats discogràfiques
THE LEB TRIP publica “Rising High”, el seu EP de debut

The Leb Trip és el nou projecte indie folk de Jordi Bel, cofundador, compositor, guitarrista i vocalista dels barcelonins Stay, banda habitual de l’escena nacional de rock psicodèlic des de fa més de 20 anys.
El primer treball de The Leb Trip portarà per nom “Rising High EP” i ha estat produït per Daniel Wylie, exlíder i compositor de la banda escocesa de pop rock i folk psicodèlic Cosmic Rough Riders. Va veure la llum el passat 20 de novembre de la mà del propi i nou segell barceloní Flower Canyon Recordings.
El primer avançament serà ‘Time is the Enemy’, una reflexió àcida sobre el triangle vital temps-amor-fe, el videoclip i artwork del qual ha estat realitzat per Enric Chalaux (Delay Lamas, Aleppo Pine).
Com a membre de Stay, Jordi Bel ha publicat sis àlbums fins avui amb diferents segells nacionals i internacionals, realitzant diverses gires i actuacions als principals festivals del país i compartint escenari amb artistes com Liam Gallagher, Ocean Colour Scene, The Dandy Warhols o The Pretty Things.

The Leb Trip marca un punt d’inflexió a la carrera musical de Jordi amb què pretén obrir-se en canal i explorar terrenys més introspectius i acústics. Un viatge a l’univers interior amb melodies i textures més delicades i personals, amb clares influències dels clàssics de sempre com Donovan, Cat Stevens, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Gram Parsons, Big Star i d’altres més contemporanis com Dawes, Woods, The Shins, Vetiver…
Daniel Wylie ha estat clau en aquest sentit per produir els quatre temes seleccionats per configurar el primer EP. Els seus ‘Cosmic Rough Riders’, descoberts per Alan McGee, van arribar a vendre més de 100.000 còpies al Regne Unit del genial Enjoy the Melodic Sunshine (2001) i recentment la reedició en vinil (2022) ha arribat a ser Top 40 de vendes les llistes angleses.
El segell Flower Canyon Recordings, la seu i l’estudi d’enregistrament del qual es troben al cosmopolita barri de La Floresta (Sant Cugat del Vallès), neix com a fruit de la passió pels sons dels anys 60, 70 i 90, especialment per estils musicals com el rock, la psicodèlia, el folk, el britpop, l’alt country i el blues.
A partir d’aquesta inspiració, Flower Canyon Recordings vol ser més que un segell: un estil de vida, una manera de fer les coses; és el bon tracte amb els músics; el respecte per la creació dels artistes; el bon gust per la música allunyada de tendències condicionada per algorismes; és la calor que proporciona un entorn de natura sense estrès.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga