Connect with us

Novetats discogràfiques

“Satánica y de Carabanchel”, vídeo de Joni Galman per al banda Viuda

Publicat fa

el

Després de l’ardent presentació del seu primer EP homònim la setmana passada, cremant com en una foguera, Viuda llancen el seu primer vídeo-single com un sortilegi que totes les espelmes santeras de el món no poden contrarestar. “Satànica i de Carabanchel” reuneix tots els ingredients que aquestes quatre asturianes han reunit amb el seu talent i la bruixeria: una obscuritat hipnòtica i cañí, adolorida i pop, que sona a tot el que t’agrada de la teva col·lecció de discos, d’una manera única que mai havies escoltat abans. L’EP del qual s’extreu aquest primer single, és la presentació de Viuda, la seva posada de llarg amb cinc cançons de fúria i pur verí, portades per corrompre totes les ànimes pures i fer-nos fugir a les muntanyes.

Pots escoltar l’EP “Viuda” a totes les plataformes, o fer-te amb un dels cassets que han tret Humo Internacional en edició limitada. I si estàs per Barcelona no et perdis el seu ritual satànic els propers 17 i 18 de setembre a l’Ateneu L’Harmonia, al costat de Luces Negras, Leonor SS i Irreal respectivament. Si vols iniciar-te i deixar-te embruixar per les arts fosques de Viuda, no t’ho poden posar més fàcil.

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.