Connect with us

Novetats discogràfiques

Escuela de Odio treu el seu disc més hardcore

Publicat fa

el

No està sent molt habitual llançar discos en plena pandèmia i mentre el cessament d’activitat en el món de la cultura està a l’ordre del dia. Edicions especials, singles, videoclips i fins i tot llibres, és el més freqüent que les bandes inquietes han llançat des que el món es va col·lapsar al març de l’any 2020.

Els asturians Escuela de Odio es van negar a guardar en un calaix el màster del seu vuitè disc en la seva discografia, al marge de singles, recopilatoris i directes, i és per això que el passat divendres 26 de març es va llançar a les plataformes digitals, botigues i distribuïdores especialitzades aquesta nova referència en format CD, més endavant estarà en format LP, de la mà del veterà segell Potencial Hardcore. Segell amb el que ja havien treballat anteriorment i amb el qual tornen a unir forces per afrontar aquesta nova etapa.

Aquesta és la màgia del hardcore, la seva immediatesa i el seu viure al marge de les pautes que marca la, teòricament, lògica de la indústria musical. Fer les coses a la seva manera i segons la seva urgència, i en aquesta ocasió llançar aquest nou artefacte era prioritat fer-ho des de ja, tot i no poder presentar-lo en viu com seria el normal.

“…Y Nada Más Que La Verdad” és un disc compost per 12 temes, en la línia habitual de la veterana banda asturiana, però amb un ingredient, diguem d’aquests invisibles, però que es nota que hi és, perquè malbarata actitud a cada segon… i el seu missatge de «pasan los años y resistimos» és clar i més una realitat per a una banda formada el 1993 i que a dia d’avui és tot un referent en el hardcore estatal.

Un referent que a més en ple 2021 llança aquest, possiblement el seu disc més hardcore de tota la seva discografia. Un disc que apunta a ser el que albergarà a molts dels pròxims himnes de Escuela de Odio. Si no, temps a el temps.

Novetats discogràfiques

KALI llança nou EP “Maltman and Effie”

Published

on

By

La cantant, compositora, multiinstrumentista i productora de 17 anys KALI publica el seu EP “Maltman and Effie” a través de Nettwerk. Al llarg de les 6 cançons del projecte, KALI afegeix a la seva ja àmplia paleta de sons que va mostrar per primera vegada amb el seu EP de debut “CIRCLES” publicat l’any passat. “Maltman and Effie” pren el seu nom de la intersecció de Los Angeles on van tenir lloc molts dels records que van formar el projecte, desplegant sis històries cinematogràfiques de la intensitat adolescent dels alts i baixos de les relacions.

Juntament amb el llançament de l’EP, KALI comparteix el vídeo del tema destacat “Insomnia”, que una vegada més mostra l’artista compartint la pantalla amb un personatge que porta la màscara de llimac, un personatge que s’ha convertit en un element simbòlic característic al llarg dels darrers llançaments de KALI.

Parlant del nou EP i del significat de la màscara de llimac, KALI diu: “Vaig comprar la màscara de llimac per caprici un mes abans de fer les cançons que es van convertir en Maltman and Effie. Era el tipus d’objecte que veia i sabia que tenia que tenir. Vaig començar a portar-lo com un truc de festa perquè pateixo d’ansietat social, com tothom de la meva edat. Quan vaig acabar la maqueta de l’EP, vaig començar a adonar-me que les cançons parlaven més de mi mateixa i de les meves inseguretats que de les circumstàncies físiques que em van permetre arribar a aquest punt d’introspecció, juntament amb el títol, Maltman and Effie, el llimac representa la meva consciència cínica però monstruosa, que barreja tant la meva llum com la meva foscor, cosa que també es correlaciona amb la meva identitat de gènere ambigua El títol prové d’un carrer de Silverlake, però al meu cap sona com si “Maltman” fos la meva autopercepció desviada i negativa, mentre que “Effie” és la meva estabilitat desenfadada. La màscara de llimac representa la unitat als oposats”.

KALI, una mena de prodigi, va créixer tocant en recitals i versionant cançons dels Beatles, prenent classes particulars amb professors de música, anant a programes musicals extraescolars i fins i tot prenent classes magistrals de composició per alimentar la seva passió. Intuïtiva i entusiasta, es va aprendre per si mateixa a fer servir el Garageband i va començar a escriure i fer demos de cançons que després ensenyaria a la seva primera banda. Els seus arranjaments d’indie-surf, sincers i propers, van atraure multituds adolescents i suades a locals com The Smell i The Viper Room, i la van portar al seu treball en solitari com KALI, el segon treball del qual arribarà aviat a través de Nettwerk.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.