Novetats discogràfiques
Ladilla Rusa presenta “La Padrina”, nou senzill en català amb Albert Pla, Alessio Arena i Giancarlo Arena
La cançó és una tarantilla napolitana-catalana i representa l’avançament del seu nou àlbum, “Costumismo Mágico”, que veurà la llum el 29 d’abril.
El duo català Ladilla Rusa, format per Tania Lozano i Víctor F. Clares, presenten “La Padrina” la seva primera cançó en català, i ho fan amb les col·laboracions de luxe d’Albert Pla i els germans Alessio Arena i Giancarlo Arena, tots dos cantautors d’origen napolità.
“La Padrina” és una tarantilla tradicional que explica la història de Josefina, una senyora de Miralcamp, interpretada per Albert Pla, amb una doble vida: és la propietària d’una fleca de poble, alhora que és una narcotraficant amb molt de caràcter. Utilitza el forn com a centre d’operacions per distribuir per tota la comarca tota mena de drogues, que amaga intel·ligentment a les ensaïmades, els xuxos i els panellets.
Ladilla Rusa, com és habitual, tornen a barrejar el pop amb altres gèneres musicals i ho fan amb l’humor sempre per bandera. En aquesta ocasió firmen una de les lletres més esbojarrades, tota una òpera rock amb girs tant de guió com musicals, i amb un final cantat a dues veus, la dels germans Arena, en napolità.
La producció musical de “La Padrina” va a càrrec del productor de confiança de la banda, Ignacio Miranda, i participen a la lletra i la música també els germans Arena, dos dels cantautors més especials de Catalunya, i amics propers dels Ladilla Rusa. La col·laboració amb ells i amb Albert Pla, un dels artistes favorits de Tania i Víctor i tot un referent per a ells, és la cirereta d’aquesta cançó que compta a més amb la il·lustració de la portada a càrrec de Marina Capdevila. Aquest tema s’inclou al seu nou àlbum, “Costumismo Mágico”, LP que veurà la llum el 29 d’abril.
Novetats discogràfiques
REMEI DE CA LA FRESCA estrena ‘Ciao Remei’, avançament de l’EP ‘Mesures extraordinàries’
Remei de Ca la Fresca acaba de tornar d’una fugaç gira britànica, amb concerts a Manchester, Leeds i Londres. Les imatges de l’aventura es poden descobrir en un road-video que han publicat avui i que serveix -atenció, per presentar una nova cançó, “Ciao Remei”, que ja es pot escoltar a totes les plataformes.
“Ciao Remei” és una amenaça d’abandonar-ho tot, una carta de dimissió no acceptada. Però és sobretot el primer single d’avançament del nou EP “Mesures extraordinàries”, que es publicarà el proper 28 d’octubre i que es presentarà en viu el 13 de novembre a la sala Razzmatazz. Es tracta d’un disc urgent, fruit de la necessitat imperiosa de publicar noves cançons i retorçar el repertori en viu després d’un període d’intensa activitat. Benvinguts al miracle ultra-liberal dels d’Arbúcies, aquell poble on l’aigua la converteixen en or.
La publicació d’aquests nous temes i l’inici de la nova gira coincideix en el temps amb l’estrena al festival In-Edit del documental “Però abans d’això hi haurà set”. Realitzat per Màrius Intente i Pau Ballesté, segueix el grup d’Arbúcies al local d’assaig i a la carretera, però posa sobretot èmfasi en la seva implicació en la lluita contra l’explotació dels aqüífers del Montseny per part de les companyies embotelladores. La primera projecció tindrà lloc el diumenge 1 de novembre als cinemes Aribau de Barcelona, amb la presència de la banda.
Propers concerts
7/11 Palma – FiraB
13/11 Barcelona – Razzmatazz
03/12 València – 16 Toneladas
11/12 Reus – Lo Submarino
12/12 Granollers – Roca Umbert
16/01 Manresa – Stroika

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
