Connect with us

Novetats discogràfiques

Ladilla Rusa presenta “La Padrina”, nou senzill en català amb Albert Pla, Alessio Arena i Giancarlo Arena

Publicat fa

el

La cançó és una tarantilla napolitana-catalana i representa l’avançament del seu nou àlbum, “Costumismo Mágico”, que veurà la llum el 29 d’abril.

El duo català Ladilla Rusa, format per Tania Lozano i Víctor F. Clares, presenten “La Padrina” la seva primera cançó en català, i ho fan amb les col·laboracions de luxe d’Albert Pla i els germans Alessio Arena i Giancarlo Arena, tots dos cantautors d’origen napolità.

“La Padrina” és una tarantilla tradicional que explica la història de Josefina, una senyora de Miralcamp, interpretada per Albert Pla, amb una doble vida: és la propietària d’una fleca de poble, alhora que és una narcotraficant amb molt de caràcter. Utilitza el forn com a centre d’operacions per distribuir per tota la comarca tota mena de drogues, que amaga intel·ligentment a les ensaïmades, els xuxos i els panellets.

Ladilla Rusa, com és habitual, tornen a barrejar el pop amb altres gèneres musicals i ho fan amb l’humor sempre per bandera. En aquesta ocasió firmen una de les lletres més esbojarrades, tota una òpera rock amb girs tant de guió com musicals, i amb un final cantat a dues veus, la dels germans Arena, en napolità.

La producció musical de “La Padrina” va a càrrec del productor de confiança de la banda, Ignacio Miranda, i participen a la lletra i la música també els germans Arena, dos dels cantautors més especials de Catalunya, i amics propers dels Ladilla Rusa. La col·laboració amb ells i amb Albert Pla, un dels artistes favorits de Tania i Víctor i tot un referent per a ells, és la cirereta d’aquesta cançó que compta a més amb la il·lustració de la portada a càrrec de Marina Capdevila. Aquest tema s’inclou al seu nou àlbum, “Costumismo Mágico”, LP que veurà la llum el 29 d’abril.

Novetats discogràfiques

KALI llança nou EP “Maltman and Effie”

Published

on

By

La cantant, compositora, multiinstrumentista i productora de 17 anys KALI publica el seu EP “Maltman and Effie” a través de Nettwerk. Al llarg de les 6 cançons del projecte, KALI afegeix a la seva ja àmplia paleta de sons que va mostrar per primera vegada amb el seu EP de debut “CIRCLES” publicat l’any passat. “Maltman and Effie” pren el seu nom de la intersecció de Los Angeles on van tenir lloc molts dels records que van formar el projecte, desplegant sis històries cinematogràfiques de la intensitat adolescent dels alts i baixos de les relacions.

Juntament amb el llançament de l’EP, KALI comparteix el vídeo del tema destacat “Insomnia”, que una vegada més mostra l’artista compartint la pantalla amb un personatge que porta la màscara de llimac, un personatge que s’ha convertit en un element simbòlic característic al llarg dels darrers llançaments de KALI.

Parlant del nou EP i del significat de la màscara de llimac, KALI diu: “Vaig comprar la màscara de llimac per caprici un mes abans de fer les cançons que es van convertir en Maltman and Effie. Era el tipus d’objecte que veia i sabia que tenia que tenir. Vaig començar a portar-lo com un truc de festa perquè pateixo d’ansietat social, com tothom de la meva edat. Quan vaig acabar la maqueta de l’EP, vaig començar a adonar-me que les cançons parlaven més de mi mateixa i de les meves inseguretats que de les circumstàncies físiques que em van permetre arribar a aquest punt d’introspecció, juntament amb el títol, Maltman and Effie, el llimac representa la meva consciència cínica però monstruosa, que barreja tant la meva llum com la meva foscor, cosa que també es correlaciona amb la meva identitat de gènere ambigua El títol prové d’un carrer de Silverlake, però al meu cap sona com si “Maltman” fos la meva autopercepció desviada i negativa, mentre que “Effie” és la meva estabilitat desenfadada. La màscara de llimac representa la unitat als oposats”.

KALI, una mena de prodigi, va créixer tocant en recitals i versionant cançons dels Beatles, prenent classes particulars amb professors de música, anant a programes musicals extraescolars i fins i tot prenent classes magistrals de composició per alimentar la seva passió. Intuïtiva i entusiasta, es va aprendre per si mateixa a fer servir el Garageband i va començar a escriure i fer demos de cançons que després ensenyaria a la seva primera banda. Els seus arranjaments d’indie-surf, sincers i propers, van atraure multituds adolescents i suades a locals com The Smell i The Viper Room, i la van portar al seu treball en solitari com KALI, el segon treball del qual arribarà aviat a través de Nettwerk.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.