Novetats discogràfiques
Tercer Sol, el quartet valencià publica aquest divendres el seu segon treball “Presentimiento”

El quartet valencià publica aquest divendres el seu segon treball, deu cançons que es presenten com una declaració d’intencions davant de les expectatives, embolicades en un so nostàlgic
Com un tro que no cessa, com el raig verd que sempre hi és, just després de la posta de sol. Així torna Tercer Sol, renovats però fidels al seu ja característic pop fosc. Encara que de tornar res, perquè mai se’n van anar.
Després d’un canvi de formació, amb l’entrada de María Inglés (Típex, Smmrsl) al baix, el quartet valencià, Tercer Sol, torna amb un nou LP, “Presentimiento” (BCore, Carcosa Records, Discodrome Records, 2023). Deu cançons que llisquen entre el noise pop i la psicodèlia fosca, fidels a les ja clàssiques bases rítmiques i hipnòtiques de la banda, que alhora conviuen amb unes renovades guitarres. Com a novetat, violins grinyolants i somiadores línies de sintetitzador, fan d’aquest nou treball un veritable gaudi. Un pas endavant compositiu i artístic, del qual de moment ja se n’han pogut escoltar dos avenços, “Recuerda” i “Hoy”.
Aquest segon treball ha estat gravat i barrejat per Santi García, a Ultramarinos Costa Brava, i masteritzat per Víctor García. Coeditat per BCore, Carcosa Records i Discodrome Records, hi destaquen els tocs nostàlgics que, atrauran sens dubte, els i les amants del pop fosc dins del panorama underground, però també hi ha una càrrega positiva, ritmes hipnòtics amb cert aire esperançador.
“En aquest disc les lletres són una mica menys hermètiques que en els altres, encara que sí que reconec cert hermetisme, en el sentit que no són missatges amb una narrativa molt clara o amb un pòsit molt meditat”, afirma Almirante, vocalista i guitarrista de la banda. Al seu costat se sumen, María Inglés al baix, Miguel Molina als teclats i violí, i, Raúl Pérez, com a bateria i percussions.
Al seu anterior disc “Lejos” (BCore, 2019), la banda presentava una narrativa amb un recorregut intencionat que anava des de la foscor, cap al positivisme. El disc ho obrien cançons amb to fosc que avançaven fins a assolir certa lluminositat. Ara, és completament al revés, a la primera part del disc trobem una fase noise pop força fluida, que va obrint camí fins a una segona meitat hipnòtica.
A més, el color apareix per primera vegada, més enllà de les melodies, a la portada, obra de Joel González Salgado amb l’art de Beatriz Lobo. Tres àvides colobres són les protagonistes que presenten que aquest nou disc donarà molt a parlar. Serà per les vibracions.

18/03 BILBAO @ Sarean (+Txarly Usher)
19/03 BERMEO @ Beleza Malandra
01/04 VALENCIA @ Spook (+Gazella)
27/05 BARCELONA @ Vol (+Banani)
23/06 VALENCIA @ 16Toneladas (+Heather)

Art Visual
MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.
Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.
“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.
Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.
Com a colofó a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga