Art Visual
BCORE DISC celebra el seu 35 Aniversari presentant el llibre “Cutter, cola y fotocopias” a Barcelona i Madrid
35 anys de vida contemplen el segell BCore. Tres dècades i mitja, que es diu aviat, durant les quals han editat 400 referències discogràfiques, moltes pedres angulars de l’escena barcelonina i catalana de hardcore-punk i més enllà. Pensa en Aina, Standstill, The Unfinished Sympathy, Tokio Sex Destruction, Delorean, Nova Vulcano, Cala Vento o Madee i només hauràs recordat la punta de l’iceberg. Són 35 anys d’independència, d’activisme i de resistència davant de les grans companyies i de les modes passatgeres, de reivindicació del model d’autogestió a la indústria musical. La seva supervivència és un èxit i un exemple per a tota filosofia alternativa.
Per celebrar aquest aniversari, BCore editarà aquest cop un llibre que repassa la trajectòria del segell a la seva faceta d’agitador cultural, d’organitzador de concerts. Perquè a més de publicar àlbums, BCore porta des del 1990 apostant per la música en directe com a element fonamental en la creació i la cura de l’escena local. El llibre, que connecta l’afició de Jordi Llansamà (director del segell) pel disseny i la música, aplega una selecció de cartells de concerts organitzats o dissenyats per BCore Disc durant les tres dècades i mitja d’activitat. Ells van ser els primers a portar a Barcelona bandes tan icòniques i carismàtiques com Green Day, At the Drive-in, Karate, Hot Water Music, Snuff, K454, June of 44, Leatherface i molts més.

Abans de fundar BCore, Jordi Llansamà Quílez (Barcelona, 1967) va començar a involucrar-se a l’escena punk fent fanzines, gravant i dissenyant portades de cassets per als seus amics. Més tard, amb el segell, va complir la seva aspiració d’aglutinar la seva activitat de distribució de fanzines, cassets, discos i samarretes i d’organització d’algun concert. Aquest llibre és un repàs i un homenatge a tota aquesta obra, i una ocasió immillorable per reivindicar la tasca de BCore i la importància de les iniciatives alternatives. Llarga vida a BCore!
BARCELONA
divendres 13 de desembre
19.30h. salatrac C/. Ramón y Cajal, 144
entrada lliure
MADRID
divendres 27 de desembre
19.30h. Molar C/. Ruda, 19
entrada lliure
BC.400 CUTTER, COLA Y FOTOCOPIAS
Memoria gràfica de BCore 1989-2007
Autor: Jordi Llansamà.
Proleg: Ramon Mas.
Diseny: Snoop
Amb la col·laboració de Moritz
Art Visual
XII RÒMBIC, el festival de teatre de titelles per a adults, el 10 i 11 d’abril a l’Ateneu 9 Barris
El festival de teatre de titelles per a adults de Barcelona, arriba a la dotzena edició! Un festival coorganitzat de forma comunitària amb l’Associació Titellaire de Roquetes, la Casa Taller de Marionetas Pepe Otal, La Puntual i l’Ateneu Popular 9 Barris.
Aquest any el Ròmbic proposa un cap de setmana de titelles que viatja entre la tradició i la contemporaneïtat. Històries que combinen humor, crítica i poesia visual, amb companyies que exploren nous llenguatges escènics a partir dels objectes, les titelles i la música en directe.
El festival arrenca divendres 10 d’abril amb l’estrena de la companyia catalana La Dona Calba, en residència a l’Ateneu, que presenta Entresòl 1a, una peça de teatre visual que posa el focus en la precarietat de l’habitatge i les vides que s’hi acumulen.
La programació es completa amb les propostes de Luciano Mansur (Proyecto Frankenstein), Teatro Arbolé (Tragedias de amor y cuernos) i Jordi Bertran (Clàssics).
Dissabte 11 d’abril, la companyia francesa La Pendue presenta La Manékine, una proposta de titelles i música en directe que revisita el conte medieval de La noia sense mans.
Consulta tota la programació a la seva web

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
