Connect with us

Novetats discogràfiques

The New Raemon publica “Aurora Ocho”, un tema inèdit extret de les sessions d’enregistrament de “La invasión de los ultracuerpos” del 2008

Publicat fa

el

Amb “Aurora Ocho” The New Raemon recupera una cançó que va quedar fora de les sessions d’enregistrament de “La invasión de los ultracuerpos” (Bcore, 2008) -aquell epé entre el seu debut “A propósito de Garfunkel” (Bcore, 2008) i el seu segon disc “La Dimensión Desconocida” (Bcore, 2009).

Aquesta cançó inèdita narra la història de la gira que va fer el 2008 Ramón Rodríguez per presentar les seves primeres cançons, pilotant una Renault Kangoo que anava carregada de cedès i vinils del seu primer disc (que fa 15 anys aquest 23 d’abril), Ramón va passar aquell estiu per Madrid i Andalusia. En aquell viatge en Ramon va visitar per primera vegada la casa on va néixer el seu pare, situada al carrer Aurora d’Estepona.

La cançó anirà inclosa al final de la reedició commemorativa (i remasteritzada) del 15è aniversari perquè narrativament tanca la història que l’autor va cantar en aquell primer àlbum.

Les escenes musicals de cada generació trien els seus referents per motius que s’escapen de qualsevol pronòstic: només es pot entendre quan ha passat, quan ja és un fet. 15 anys després de “A propósito de Garfunkel”, ningú no té dubte que Ramón Rodríguez –The New Raemon– pertany a aquest grup exclusiu d’artistes dins de l’escena independent que han aconseguit combinar l’èxit, el respecte de companys de professió i mitjans especialitzats, i la devoció d’un públic que l’acompanya des que el 2008 decidís fer el salt sense xarxa: desmantellar Madee –actualment reformats i editant discos a BCore a un ritme vertiginós–, canviar l’idioma de les seves cançons i començar un camí en solitari que continua fins avui. La resta de la història ja es coneix: “A propósito de Garfunkel” va suposar un abans i un després a la carrera del músic de Cabrils, el disc va ser un dels més destacats d’aquell any per totes les revistes i The New Raemon va tocar a tots els racons del país juntament amb els dos músics superlatius amb què va gravar aquest treball: Ricky Falkner –Standstill, Egon Soda, Love of Lesbian, etc.– i Ricky Lavado –Standstill, Nudozurdo, The Secret Society, Egon Soda, etc.–. En només uns mesos van tenir tothom als seus peus.

Per celebrar aquest aniversari, The New Raemon oferirà dos concerts únics el 21 i 23 d’abril a Barcelona (La [2] d’Apolo) i Madrid (Teatro Eslava), les entrades del qual ja són a la venda. A més, BCore reedita en vinil “A propósito de Garfunkel” –descatalogat des del 2014– amb un tema inèdit anomenat “Aurora Ocho”, extret de les sessions d’enregistrament de “La invasión de los ultracuerpos” (un EP en 10” que es va editar el 2008 com a complement al LP).

Ja disponible a totes les plataformes > https://orcd.co/aurora_8

Novetats discogràfiques

“Mitja Vida”, nou single de MAR PUJOL

Published

on

By

En l’univers musical de Mar Pujol no hi ha lloc per a les presses. Fins i tot quan el món que l’envolta avança a tota velocitat, ella sap aturar-se, reflexionar i buscar al seu voltant un punt de suport on seure a observar(se) i entendre(se). ‘Mitja vida’, la seva nova cançó, exemplifica d’una manera molt poètica aquest impuls que la caracteritza. És l’única peça que la cantautora de Prats de Lluçanès avançarà del seu segon disc, D’aquesta aigua no en beuré, que estarà disponible a partir del 16 d’octubre; i en aquesta cançó exposa la necessitat de trobar una arrel que l’agafi fort i la sostingui quan se sent més desbordada, quan té la sensació que passen moltes coses alhora i que no pot arribar a tot.

Seguint el camí del seu EP de debut autoeditat, Trepa, i de Cançons de Rebost, el seu primer disc, publicat el 2024, Mar Pujol torna a fer servir en el seu nou treball la pausa i la contemplació com a mitjà, com la manera de fer créixer les seves cançons a partir de les petites coses per abordar els temes més profunds. A través d’una mirada sensible i inquieta, l’artista catalana observa la quotidianitat i sempre hi troba noves capes de la realitat, a les quals dona vida pròpia utilitzant només la seva veu i la guitarra. Un moment íntim que ens acosta a la seva emoció i que gairebé ens permet escoltar, entre nota i nota, la seva respiració assossegada.

Cançons de Rebost va rebre, entre d’altres, el Premi Altaveu 2024, el Premi Enderrock 2025 de la crítica al millor disc de cançó d’autor i el Premi Alícia 2025 a artista emergent. A més, durant tres anys l’ha defensat en directe al costat de la violoncel·lista Bruna González Subirà en més de 150 actuacions, amb concerts en escenaris de Catalunya i d’altres països, i cites destacades a Bilbao, Groningen o el Canadà. Un èxit rotund que s’ha anat cuinant a foc lent, sense presses, però demostrant que amb calma i naturalitat es pot arribar molt lluny.

El seu nou disc, en canvi, abordarà la contradicció com a motor, una provocació amb què posar en dubte les certeses. Entre l’acceptació i la rebel·lió davant la imperfecció, les cançons de D’aquesta aigua no en beuré habiten aquest lloc incòmode però fèrtil on res no és del tot fix. És la seva manera d’assumir el repte de continuar observant la vida per trobar i distingir els matisos de la seva realitat. Poc després de la seva publicació, Mar Pujol tornarà als escenaris per continuar captivant el públic amb la seva veu i la seva guitarra, amb dates ja confirmades a Barcelona, Girona, altres punts de Catalunya, la península i l’estranger.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.