Connect with us

Novetats discogràfiques

“Crísper en el hi hat”, EP de debut de Cachito Turulo, component dels Fasenuova

Publicat fa

el

Cachito Turulo és un extraterrestre. Qualsevol que hagi seguit de prop la trajectòria immaculada dels gloriosos Fasenuova s’ha pogut adonar que la visceralitat i imaginació del seu frontman, Ernesto Avelino, no tenien cap comparació al nostre país i gairebé enlloc. Que d’aquella ment en sortien cançons, idees, frases i inquiets absolutament immortals. Un cop enterrada la Fase, Ernesto Avelino es va posar a cuinar a foc lent el que vindria després. I en comptes d’acomodar-se en territori conegut, va decidir saltar al buit i no mirar enrere. Ara Ernesto Avelino és Cachito Turulo: benvinguts al futur.

Tot a “Crísper en el hi hat” és caos i és ball. La música de Cachito Turulo convida per igual a la disbauxa hedonista ia calar foc a la ciutat, a muntar-se en un metxa i desaparèixer a la nit, a fusionar carn i màquina en un ens aclaparador. En un moment en què la música urbana agonitza d’èxit i d’autocomplaença, aquest veterà del futur ens ensenya un camí nou, salvatge i desafiador. Cachito Turulo fa fallida els vímets del hip hop industrial, agafa un ritme de reggaetó i el recargola fins a deixar-lo irreconeixible, capturant l’energia del seu arrasador i impredictible directe en un EP rodó.

Quatre cançons mutants, pertorbadores com un còmic de Junji Ito o una pel·lícula de Tsukamoto i alhora addictives i necessàries. Urgents com el millor punk, com aquest “Amorens” amb què obre i que té aspectes de hit durador. Salvatges com aquest “Ta cortao” en què Cachito Turulo s’erigeix com un predicador del glitch, com un personatge multifacètic i impredictible. Experimentals com “6de6”, la particular ars poètica del nou artefacte d’Ernesto Avelino, de pulsació dub i fraseig trencadís. Rodones com “Omayomi”, l’única cançó que coneixíem fins ara i una declaració d’intencions en tota regla: síncope i tensió, futurisme i deliri postdigital anant de la mà.

Ernesto Avelino ha estat ben acompanyat al llarg del camí que l’ha portat a ser Cachito Turulo. Amb ell han estat Gonso i Willy de Somos la Herencia ajudant a donar forma a un projecte libèrrim, exercint de nexe intergeneracional i de productors (no tan) a l’ombra. També Alex Gatos, al capdavant tècnic dels enregistraments, mà dreta a l’hora de capturar aquesta energia de concert salvatge inherent a les cançons de l’EP. Tots junts com un exèrcit en un front comú, sabent que es portaven entre mans una mica gran, una cosa única. Aquesta cosa és “Crísper en el hi hat”. D’aquí a l´eternitat.

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.