Connect with us

Novetats discogràfiques

El Genio Equivocado i Ultra-Local Records coediten el primer treball de Hola Lis, un viatge sonor des de Mallorca al trauma

Publicat fa

el

Hola Lis és la veu d’un trauma. Les ferides del passat s’alliberen a través de la música, transformant en cançons totes les emocions reprimides al llarg dels anys. Elisa Bernal (Esplugues de Llobregat, 1992) es llança per primer cop en solitari a l’escena musical. Després de formar part dels Hibernals i col·laborar amb grups com Tronc i Doble Pletina, es desvetlla com a cantautora amb el seu treball de debut, “Foravila”. Es tracta d´un potent exercici d´introspecció personal i alliberament sonor coeditat pels segells barcelonins El Genio Equivocado i Ultra-Local Records.

Els 11 talls íntims del vinil habiten al foravila mallorquí de Campos, on resideix actualment l’artista. Aquest entorn natural i serè és on es banyen cadascuna de les cançons del disc, dotant-lo d’una atmosfera única i autèntica. Tal com ens explica l’autora catalana, “Foravila” és l’escenari, però no el contingut. Les melodies i les lletres són, precisament, viatges a un passat on Mallorca i l’estabilitat que li ha proporcionat a Elisa no existien. “En el meu procés compositiu m’obligo a viatjar a llocs i moments difícils, esmicolar-los emocionalment i treure’n una cosa tan positiva com és la música. És un exercici alliberador”.

El 27 de maig passat, Hola Lis ja va revelar una petita part del disc amb “The passenger”, una cançó plena d’ira subtil als seus versos amb cos de banda sonora d’una pel·lícula de David Lynch. El passat 5 de juny es va publicar el segon avançament del disc, “On the radio”. Aquesta peça de quatre minuts tocada a l’ukelele, guitarra i teclats ens mostra una altra de les cares de Foravila, aquella que apareix en menys ocasions però que Elisa reivindica: “Això de gestionar-me emocionalment està molt bé, però hi ha moments que necessito distensió. D’aquí em surten temes com ‘On the radio’, que parla del que és bonic i del que és dolent de fer música, o ‘Shelia’, on m’invento la història d’una dona de 80 anys que es retroba amb una vella amiga i es va a la llibreria preferida. L’intens mola, però no tota l’estona”.

Amb una veu que transmet dolçor i força a parts iguals, Elisa ens obre les portes del seu món sonor, ple de melodies que atrapen i lletres que emocionen. A la seva música es reconeixen influències de Low, Aldous Harding i Broadcast. A més, a Foravila escoltem a veus amigues: James Milne de Lawrence Aràbia inclou cors celestials a ‘Farewell’; Fermí Hererro de Tronco afegeix capes vocals a ‘Un raig de llum’; escoltem també la inconfusible Clara Vinyals de Renaldo i Clara a “Shelia”; ia Miquel Serra, a qui “El primer moment” li ve com anell al dit.

Aquest projecte va néixer en confinament durant la pandèmia, quan Elisa es va dedicar a compondre les primeres lletres durant la tancada al seu pis al barri del Poble-sec, a Barcelona. Aquestes melodies van quedar plasmades a la maqueta i casset “Primavera Dosmilveinte”, editat per Edita La Servidumbre. Ara, amb Foravila, Elisa fa un pas de gegant en la seva producció musical, amb col·laboracions destacades i una proposta compositiva més àmplia, fent que Hola Lis es consolidi com una promesa emergent a l’escena musical independent.

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.