Connect with us

Novetats discogràfiques

Cómo Vivir en el Campo ens presenten “Algo que nos haga felices” nou single ple de groove

Publicat fa

el

A “Algo que nos haga felices”, Cómo Vivir en el Campo ens sorprenen una vegada més, canviant radicalment el paisatge musical i mostrant una nova faceta plena de groove i exquisida instrumentació.

Amb la companyia de la veu de Begoña Casado i el saxo de Costanzo Laini, que són convidats habituals a les gravacions, “Algo que nos haga felices” ens convida a gaudir d’un ball despreocupat, íntim i contemplatiu, reprenent la irresistible vibra contagiosa del “Por favor mátame” que ja van explorar al seu àlbum anterior.

No és la primera vegada que escoltem centelleigs d’aires a l’estil Fleetwood Mac en els temes de Cómo Vivir en el Campo, i alguna cosa ens diu que no serà l’última. El grup se segueix aventurant en terrenys musicals captivadors que ens donen més pistes de cap on es dirigeix el seu proper àlbum, que llançaran aquesta tardor amb El Genio Equivocado.

La banda segueix reservant-nos sorpreses com la seva versió del clàssic “I Wish You Love” que inclou el llançament, en què compten amb la magnífica veu de Begoña Casado i la col·laboració de BRCKTS. Una unió perfecta que es complementa amb la visió musical del grup.

“Algo que nos haga felices” és una proposta captivadora que ens acosta un pas més cap a aquest esperat nou treball de la banda.

BRCKTS, actualment establert a Itàlia, és l’àlies de Marcos Otura, sota el qual ha realitzat treballs, tant en solitari com en col·laboració amb Tiempo Libre, desenvolupant una electrònica plena de ritme, melodia i imaginació. Als 00 va ser bateria de Luca (visionaris del pop de guitarres en una època en què l’escena indie underground de Madrid era poc més que un solar) on va coincidir amb Pedro, amb qui tornaria a coincidir anys més tard a CVEEC, on va tocar la bateria en dues etapes diferents al llarg de la trajectòria del grup.

COSTANZO LAINI, saxofonista de dilatada trajectòria tant a Itàlia (Patracchini Big Band, Civica Jazz Band) com a Espanya (Bob Sands, Ogun Afrobeat, Black Market…), és un habitual de l’escena jazz de Madrid, i ha col·laborat a gairebé tots els discos de CVEEC.

BEGOÑA CASADO ha participat en nombrosos enregistraments i concerts de CVEEC durant els darrers deu anys, mentre prestava la seva veu també a altres projectes com Campió, Puzles i dracs, Ripoll o Rex Kramer. Guitarrista i baixista a més de cantant, va formar també part de bandes com Luc Deveraux, North Koreans o Nenazas on donava curs a la seva passió pel powerpop i el punk rock.

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.