Connect with us

Novetats discogràfiques

Medalla publiquen “Duelo”, el seu quart disc

Publicat fa

el

Medalla presenten “DUELO”, el seu quart àlbum en 6 anys de trajectòria i el primer en què aposten per l’autoedició amb el seu propi segell discogràfic, Estudio Mazmorra. Una trajectòria en què, lluny d’encasellar-se en un gènere o so concret, sempre han buscat formes de reinventar-se, fent gala d’eclecticisme, sent genuïns i cimentant el seu projecte a la feina, al tu a tu i on ara aposten pel “ fes-ho tu mateix”.

A “DUELO” convergeixen tots els elements de la música del grup barceloní, des del rock fosc a la psicodèlia abrasiva, passant per passatges amb reminiscències metal·les i fins i tot balades amb orquestració. Tot i això, i per primera vegada en la seva discografia, hi ha una narrativa que tenyeix del mateix color totes i cadascuna de les 13 cançons. Una escala de grisos constant en què el duel és el fil conductor de l?àlbum. Un disc fosc i introspectiu, que alhora és lluminós i gens derrotista, que aprofundeix en sentiments com la solitud, la tristesa o el buit existencial.

Medalla utilitza elements de l’èpica medieval per parlar de la importància d’abraçar el dolor de la pèrdua, d’escoltar-nos a nosaltres mateixos i de ser sincers abans que res, de no tenir objeccions amb acceptar el fracàs, que està bé tenir por i sentir-se perdut , però que més important és encara aprendre a viure amb això. Com diu la cançó que dóna nom al disc, i en què col·labora l’artista madrilenya Valdivia: “Tens el teu dret a tornar-te petit, a parar durant un temps”; una cosa que va en contra de la nostra manera de viure actual, frenètica i on regna el que és efímer.

“DUELO” és un disc on submergir-se i deixar-se portar posant atenció als matisos, un àlbum que creix escolta després d’escolta. Els seus breus interludis instrumentals estan pensats per aportar a la narrativa i contribuir a crear aquest fil conductor. Com ja és habitual, el nou disc de Medalla ha estat produït per Sergio Pérez García (SVPER), productor habitual de la banda, que també treballa amb bandes com Mujeres, Baiuca o La Bien Querida.

El disc ve acompanyat d’una edició en vinil limitada amb doble portada amb direcció artística de Lidia Arruego i lettering i 3D de Tumulus Design i es pot aconseguir al Bandcamp de la banda. A nivell audiovisual, Tiago Almança ha dirigit el videoclip de “ABANDONARSE A LA TRISTEZA” i l’àlbum ve acompanyat d’un lyric video amb tot el disc complet format per 13 càpsules audiovisuals individuals editades per Eric Sueiro.

Estudio Mazmorra és un segell discogràfic independent focalitzat en la distribució digital. Neix com a iniciativa DIY el 2022 de la mà d’Eric Sueiro, músic i cap pensant darrere de projectes com Medalla o The Saurs.

La raó de ser d’Estudi Mazmorra és donar visibilitat a projectes musicals que se situen als marges de l’escena musical independent, així com aprofundir en les masmorres per descobrir i ajudar en la distribució digital d’artistes emergents de manera justa i transparent.

Sota el seu estendard es troben bandes i artistes com: Medalla, Falç de Metzinera, el diable de xangai, Montflorit, Zarza, BASURA, RR, YORCHH, CRUZ, Patricio Cifredo o URPA.

Novetats discogràfiques

MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Published

on

By

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.

El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.

Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic

Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol), aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.

El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.

Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!

Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona 
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida 
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes 
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa 
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter 
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM 
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat 
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.