Connect with us

Novetats discogràfiques

Diumenge al dematí: un nou canvi de direcció per a KRÖGERS

Publicat fa

el

Aquella situació (o persona) que t’avorreix, t’irrita i et posa nerviós. Krögers li posen nom a l’avorriment a ‘Diumenge al dematí’, un nou senzill que mostra la nova direcció del seu so iniciada en el seu anterior senzill ‘M’encantes gens’.‘Diumenge al dematí’ és aquesta sensació de voler escapar i no poder fer-ho. Potser el teu cos no pot, però sí que pot la teva ment. La teva carn segueix allà baix, escoltant aquelles paraules fútils i incòmodes, mentre la teva ment s’alça, i experimenta l’èxtasi que suposa saber que estàs lluny del teu cos, d’aquell malson. Però de sobte, tornes, comproves que tot segueix igual i “sant tornem-hi”, has après, et tornes a aixecar. Els ritmes i les intencions de la cançó juguen amb aquest contrast d’angoixa i tranquil·litat, de la terra al cel, de la violència al plaer, de l’adrenalina a les endorfines.

El senzill “Diumenge al dematí” se suma a la creixent discografia de Krögers, que van presentar el seu primer EP homònim a la tardor del 2020, seguit per “Ho sento, Noi” el 2022. La banda, formada per Joel (veu principal i guitarra), Arnau (guitarra i veus), Irene (baix i veus) i Albert (bateria i veus), està obrint camí cap al seu proper disc, consolidant el seu lloc a l’escena musical catalana.

Inicialment inspirats per bandes com Arctic Monkeys, Gorillaz i The Strokes, Krögers han evolucionat el seu so, incorporant influències més recents del post-punk de grups com Parquet Courts, Idles i Fontaines DC.

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.