Bolos
Divuit músics del Prat de Llobregat i Enric Montefusco presenten la versió de “Adelante Bonaparte”, de Standstill, en la catorzena edició del projecte #Almeuritme

En el marc de la celebració del Dia Mundial de la Música (21 de juny), aquest dijous dia 20 es presentarà el videoclip del procés ciutadà de creació musical #Almeuritme, que té com a objectiu promoure que persones diverses de la ciutat s’apleguin al voltant d’un nexe comú i compartit, la música. Enguany, ha partit de la interpretació del tema “Adelante Bonaparte” de Standstill, amb l’acompanyament del líder i cantant d’aquesta formació.
La banda ha estat formada per divuit músics de diverses edats de la ciutat, la majoria alumnes de L’Escola d’Arts en Viu i persones usuàries dels bucs d’assaig de La Capsa. Tots ells, juntament amb Enric Montefusco, són els protagonistes del videoclip d’enguany, rodat pel realitzador pratenc Xavi Esteban.
A més, el projecte ha comptat amb altres derivades: la col·laboració de l’artista pratenca Júlia Barba a càrrec de la direcció d’art amb elements com les xarranques, de la Xaranga de la Casa de Aragón del Prat i amb el suport del Prat Film Office en la recerca i gestió de localitzacions de la ciutat.
Una veu, una melodia, un vers, pot donar-te l’impuls necessari que de vegades no acabem de trobar en el nostre interior. Sobtadament, sense saber molt bé com, ets presa d’una energia que t’impulsa cap endavant i t’eleva al mateix temps. És un dels superpoders de la música i de l’art en general.
L’Almeuritme d’enguany ha deixat la seva petjada als carrers de la ciutat en forma d’unes xarranques metafísiques. Qui s’atreveixi a saltar-les ha d’estar preparat per a viatjar a una altra dimensió i encomanar-se d’aquests superpoders, experimentar aquesta energia i relacionar-la directament amb la força dels elements de la natura, amb la importància de la nostra connexió amb les forces més primordials, reivindicant el joc i la imaginació com les portes d’entrada per a arribar a altres realitats, i d’aquesta manera continuar endavant malgrat els dubtes i la por.
La Capsa i L’Escola d’Arts en Viu han dinamitzat el procés ciutadà de creació artística amb la participació de Enric Montefusco. Aquesta experiència artística forma part de la iniciativa de creació musical #Almeuritme, que té com a objectiu promoure que persones diverses de la ciutat s’apleguin al voltant d’un vincle compartit, la música, una activitat rica i plural que és indissociable de l’entorn on es desenvolupa, en aquest cas el Prat de Llobregat. Enguany, el projecte ha arribat a la seva catorzena edició.
Músics de diverses edats de la ciutat, la majoria alumnes de L’Escola d’Arts en Viu i persones que fan ús dels bucs d’assaig de La Capsa, han fet una versió de la cançó “Adelante Bonaparte” de Standstill i han tingut l’oportunitat de compartir durant el mes de març tres assajos amb el líder i veu del grup Enric Montefusco. D’aquesta manera, han pogut perfilar entre tots i totes la producció de la versió del tema que protagonitza el vídeo d’enguany.
L’enregistrament de la versió va tenir lloc a l’Estudi de La Capsa el passat mes d’abril i durant cinc dies de maig es va rodar videoclip a càrrec del realitzador pratenc Xavi Esteban, que ja fou responsable de les cinc magnifiques primeres edicions del projecte. El rodatge ha comptat amb el suport del Prat FilmOffice, el programa municipal que promociona el municipi com a plató audiovisual i fa costat al talent local en aquest àmbit.

La trajectòria de Standstill i Enric Montefusco
Standstill és una banda nascuda a Barcelona en 1997, caracteritzada per la seva creativitat, així com per una intensitat i discurs propi que els han permès evolucionar constantment sense perdre la seva identitat. Després de publicar set discos lloats per crítica i públic, en 2014 anuncien una aturada indefinida.
Al llarg d’aquesta dècada Enric Montefusco ha continuat amb una personal i heterogènia carrera en solitari explorant les possibilitats de la cultura popular, ha editat discos com Meridiana i Diagonal i ha dirigit l’espectacle de gran format Tata Dolenta, on col·laborava, entre altres, amb el col·lectiu loscorderos-sc i la coreògrafa i performer Sonia Gómez (Grec 2016). Va tornar al festival en el 2018 envoltat d’amics (Albert Pla, María Arnal, Nacho Vegas, el Niño de Elche i Los hermanos Cubero) per a presentar l’EP i espectacle Els Cors de Mitjanit. El seu darrer treball discogràfic ha estat Viaje al centro de un idiota (2022).
En 2023 Standstill anuncien el seu retorn als escenaris amb una sèrie de concerts en sales i festivals durant 2024.
14 anys de la iniciativa de la creació musical #Almeuritme
El projecte #Almeuritme sorgeix del repte d’intentar aplegar músics ben diversos de la ciutat al voltant d’un nexe comú, la música, per poder així reivindicar-la com una pràctica col·lectiva que implica totes les persones i que, a més, pren més sentit, arrelada a un lloc en concret, en aquest cas, al Prat.
Els videoclips #Almeuritme han anat mutant durant aquestes tretze edicions. Així, en les edicions de 2011 i 2012, Pedro Pina componia un tema a partir dels enregistraments audiovisuals fets per la ciutadania a peu de carrer. A partir de l’any 2013, diferents músics de la ciutat tocaven en espais de la ciutat un tema conjunt: Déjame Vivir con Alegría de Vainica Doble (2013),Pon tu Mente al Sol d‘El Niño Gusano (2014),Magic del grup Chucho (2015) i Alegria del grup mallorquí Antònia Font (2016). El 2017, sota el lemaMúsica i Memòria,#Almeuritme es va convertir en un document sonor del Prat, en el qual la gent del carrer compartia quines eren les cançons que havien marcat la seva vida, que, després, van ser interpretades per gairebé una trentena de músics. El 2018, es va incorporar la novetat de convidar Sidonie a participar al costat dels músics de la ciutat en el procés de creació de la versió de la seva cançó Estáis Aquí. Els assajos compartits entre la banda i els músics van durar sis setmanes i van atorgar el caràcter final a la cançó.
Per a l’edició del 2019, es va compondre la primera cançó original del projecte Aeropuerto del Prat en un procés de creació col·lectiva juntament amb el grup musical Los Ganglios. L’any 2020, recuperàvem la fórmula del 2018, aquest cop amb Els Pets i el seu tema Bon dia tot i que el procés de creació va coincidir amb la declaració de l’estat d’alarma i el videoclip i gravació de la cançó es van realitzar de manera confinada, cosa que va donar lloc a un document que retracta el moment i el temps viscut en la distància i de manera col·lectiva.
L’edició de 2021 va comptar amb la participació de més de 200 músics molt joves i El Petit de Cal Eril, versionant el seu tema Amb Tot. Els espais naturals van ser els protagonistes del videoclip amb la voluntat de plasmar la diversitat de paisatges del territori, en què hi conviuen tan grans infraestructures de transport, industrials i urbanes amb zones agrícoles i naturals d’un alt valor amb un hàbitat únic de flora i fauna.
Per l’edició del 2022, Alondra Bentley va treballar amb dotze músics de la ciutat per versionar el seu tema Si Tuviera amb un videoclip que va voler reflexionar sobre com la vida que imaginem queda molts cops bastant lluny de la nostra realitat. Haver de deixar de fer el que de veritat ens agrada i ens omple, per la inèrcia i les obligacions de la rutina diària i no poder dedicar temps a aprendre coses noves i viure un estil de vida tranquil, sostenible i enriquidor.
L’edició de 2023 els músics juntament amb Miqui Puig van adaptar la cançó Bonito Es de Los Sencillos. Un ràdio cassette dels 80’s va servir de vehicle per a rendir un petit homenatge a comerços emblemàtics de la ciutat i a les persones que amb el seu treball han els han mantingut vius durant dècades.

Bolos
AUTOGRAMM anuncia les dates de la seva gira per la peninsula amb el single en vinil “Randy”

Autogramm, els power-poperos de Seattle, Chicago i Vancouver acaben de llançar el seu últim single a Dirt Cult Records i Goodwill Records d’Alemanya. El single en vinil de 7” inclou la composició més recent de la banda, “Randy”, ia la cara b el tema “Jenny’s In A Sleep World” de les llegendes punk de Toronto, The Diodes, original del 1979. The Diodes han donat el seu entusiasta suport a la versió sintetitzada de la cançó. El nou senzill segueix la tradició d’Autogramm de crear coreables himnes new wave, però aquesta vegada amb un punt humorístic. El tema “Randy” originalment estava previst per ser inclòs en el seu darrer àlbum Music That Humans Can Play, però es va ometre ja que el tema del que tractava la seva lletra es va tornar incorrecte. Ja que s’autoanomenen “banda de gats” va ser natural que, després d’algunes deliberacions, decidissin tornar a gravar les veus i dediquessin el contingut de les lletres al gat del seu baterista: Randy.
El baterista The Silo explica la lletra que va escriure per a la cançó. “És una carta a un bon amic que necessita una petita empenta de confiança. Tothom necessita un impuls d’ego de vegades. Encara que sigui un gat”. Els oients es delectaran amb frases com “Si creus que vols saltar sobre aquest taulell, bé, nen, tens les eines. El món està buscant un tipus genial, i potser aquest tipus siguis tu”. “Randy” recordarà els oients a DEVO, amb ritmes de tic-tac, línies de baix motorik i un extravagant rebot que apunta subtilment a influències com The Dead Milkmen i The Cars. El guitarrista Lars Von Seattle descriu encertadament el nou llançament com: Nou punk pop per a al·lèrgics amants dels felins. Guitarres ardents, sintetitzadors ondulants, baixos impactants i bateries hàbilment copejades xoquen entre si per generar un esperit d’elevació per a aquest incon. El nou single d’Autogramm arriba juntament amb l’anunci de les dates de la gira espanyola d’aquest mes de març.
Gira març 2025
Dissabte 22 març: COX – TNT BLUES
Diumenge 23 març: GRANADA – PLANTA BAJA
Dilluns 24 març – Per confirmar
Dimarts 25 març: SEVILLA – EVEN
Dimecres 26 març: CÓRDOBA – HANGAR
Dijous 27 març: VALLADOLID – CIENTOCERO
Divendres 28 març: ALCALÁ DE HENARES – SALA EGO
Dissabte 29 març: MADRID – FUN HOUSE
Aquesta gira espanyola també serà la presentació del seu darrer àlbum “Music That Humans Can Play”, llançat en vinil i formats digitals a tot el món per Stomp Records (i Beluga Records a Europa). L’àlbum ja ha aparegut a les pàgines de la premsa internacional com Paste, Exclaim, Under the Radar, Goldmine, Austin Town Hall, Visions (DE), Musik Express (DE), Happy Mag (AU) i Rock ‘n’ Roll Army (ES). Amb el seu nou àlbum “Music That Humans Can Play” la banda es va entossudir a incorporar sons d’influències com The Fixx, David Bowi, Cheap Trick, The Boys, The Dickies, Jay Reatard i Prince. El resultat és un àlbum decididament coherent que encaixarà fàcilment a la secció dels 80s de la teva col·lecció de discos, amb cançons tan ben elaborades que probablement mereixin estar a la banda sonora de Fast Times at Ridgemont High.
Autogramm té una àmplia connexió amb les comunitats de l’art, el punk i el skateboarding de tot el món. Des dels seus inicis, Autogramm ha actuat a Canadà, Mèxic, Estats Units, Regne Unit i Europa en llocs notables com el Lexington de Londres, el Wild At Heart de Berlín i el Bottom of the Hill de San Francisco. El seu últim àlbum, No Rules, va pujar al # 1 a les llistes del campus d’Earshot, i va estar a les llistes durant cinc mesos a la ràdio universitària tant als EUA com al Canadà. El nou àlbum ja ha aparegut a WFMU NYC, Underground Garage NYC, The Rock 94.9 Toronto, KEXP Seattle, X92.9 Calgary i XRAY FM Portland.
Els membres de la banda són: Jiffy Marx dels Hard Drugs de Brooklyn, Night Court i Blood Meridian de Vancouver; CC Voltage dels Dysnea Boys de Berlín, Loyalties de Londres i Black Halos i Spitfires de Vancouver; Lars Von Seattle de Bread & Butter i The Catheters; The Silo de Black Mountain, Lightning Dust i Destroyer de Vancouver i, més recentment, Spun Out de Chicago. Music That Humans Can Play va ser gravat a Vancouver, BC, durant l’onada de calor d’agost del 2022. D’alguna manera, entre visites a la platja, barbacoes i un nadó, la banda va aconseguir gravar deu pistes en dos tòrrids estudis a la zona est de Vancouver. El resultat és un àlbum meravellosament genial amb música que atraurà tots els oients, des dels snobs de les botigues de discos, als golfs del garatge rock i fins i tot als trencacors del synth-pop.

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga