Novetats discogràfiques
MIGUEL A. GARCÍA publica nou àlbum “Littentula”, un artefacte atemporal i avantguardista
En actiu des de fa més de dues dècades i amb una discografia que supera la desena d’àlbums (presentant els quals ha girat per Europa, Amèrica i Àsia, actuant ni més ni menys que l’Issue Project Room a Nova York, el Centro Nacional de las Artes a Ciudad de México, el Ftarri de Tòquio, el DOM Cultural Center de Moscou, l’Église Saint-Merry de París o l’Auditorio Nacional de Música de Madrid), Miguel A. García és tot un referent en música experimental i art sonor, tant per la seva obra com a compositor, com per la seva carrera a l’escena d’improvisació electroacústica. Trajectòria durant la qual l’artista de Bilbao ha col·laborat amb noms com Fernando Carvalho, Francisco López, Francisco Meirino, Ibon RG, Jean-Luc Guionnet, Juan Carlos Blancas o Seijiro Murayama, així com comissariat esdeveniments i festivals com el Zarata Fest, el Hotsetan a Azkuna Zentroa o el mític i extint Club Le Larraskito. Cursa immaculada, en fi, a la qual ara se suma aquesta obra davant de la qual ens trobem. Un doble àlbum amb què l’artista euskaldun ha aconseguit transmetre amb lucidesa el moment vital en què es troba i donar forma a aquest artefacte artístic atemporal i genuïnament avantguardista, anomenat «Littentula».
Com un modern Prometeu però usant com a matèria primera la documentació dels seus propis processos de captura (tant per a síntesi tímbrica, com per a composició), en aquest nou llarg García rubrica una íntima i atractiva invitació a la sublimació, mitjançant peces que són abstractes per naturalesa i que ostenten una sensibilitat brutal. Estimulant envit, que ha estat orquestrat pensant en músics amics de la talla de Garazi Gorostiaga, Enrike Hurtado i Garazi Navas, quins han convertit les seves partitures en una obra major que transcendeix gèneres i que es divideix en dos volums bessons, units per una nova bellesa artificial concebuda a partir dels gens del vell món.
Al primer disc de «Littentula», García oficia com a creador d’un autèntic escenari sonor, on allò orgànic transmutat ens remet al cicle de regeneració de la natura. Els quatre temes que el componen es desenvolupen a partir d’una mètrica dels batecs intrigant, que aconsegueix estimular i ampliar la nostra percepció sobre la cara oculta d’allò que és aparent. En el segon, aquesta lògica preconscient acaba derivant en una mena de convulsió a càmera lenta, d’espasme emmudit, velat, latent i estranyament intens, a través del qual arribem a intuir que en l’objecte de creació es manifesten l’aurora i l’ocàs. Joc de miralls, amb el qual Miguel A. García planteja davant nostre el doble oposat intrínsec més essencial. La vida
Art Visual
REMEI DE CA LA FRESCA estrena el nou single i videoclip “Fusta d’artista”
Ell arriba i el món s’atura. Ell entra a la sala i tothom li fa cas. Ell parla (que bé que parla!) i tothom li riu les gràcies. I el seu ego creix i creix i creix. Té un do diví i ho sap ell millor que ningú. La gent l’admira. Té fusta d’artista, té fusta d’alcalde.
Però potser és hora de dir-li les coses pel seu nom:
SEMPRE ENS CAURÀS MALAMENT
SEMPRE ENS CAURÀS MALAMENT
SEMPRE ENS CAURÀS MALAMENT
SEMPRE ENS CAURÀS MALAMENT
Remei de Ca la Fresca contraataca amb nova música, amb les cançons que formaran part aquesta tardor del seu esperat nou àlbum “L’ham de la pregunta”. Primer va ser “Mal de Muntanya”, ara aquest dard de tres minuts que es diu “Fusta d’artista”. Van afinant la punteria, assenyalant els seus objectius i regant-los ara amb cruesa, ara amb sarcasme. Amb crit feréstec i guitarra esmolada.
Rebobinem: Nascuts a les profunditats del Montseny en aquell desconcertant 2020, Remei de Ca la Fresca s’ha revelat des de llavors com una de les bandes més inquietes i inclassificables del nostre panorama musical. Es van donar a conèixer en guanyar el concurs Erra Forta, armats amb unes castanyoles i una fusta de planxar, i tot seguit van publicar sota el segell Indian Runners un disc debut homònim que va ser rebut amb entusiasme. El seguirien unes sorprenents adaptacions d’Underworld i M.I.A. i el corprenedor single “Tots els tons de la ràbia”, basat en un poema de la palestina Rafeef Ziadah.
Remei de Ca la Fresca són Artur Piera, Xantal Rodríguez, Víctor Inskipp i Iago Rueda. “Fusta d’artista” és el segon avançament del seu segon àlbum, que compta amb producció d’Ildefons Alonso (El Petit de Cal Eril) i apareixerà la tardor de 2024. Per cert, que el grup n’acaba d’anunciar el títol: es dirà “L’ham de la pregunta”
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga