Connect with us

Novetats discogràfiques

MIGUEL A. GARCÍA publica nou àlbum “Littentula”, un artefacte atemporal i avantguardista

Publicat fa

el

En actiu des de fa més de dues dècades i amb una discografia que supera la desena d’àlbums (presentant els quals ha girat per Europa, Amèrica i Àsia, actuant ni més ni menys que l’Issue Project Room a Nova York, el Centro Nacional de las Artes a Ciudad de México, el Ftarri de Tòquio, el DOM Cultural Center de Moscou, l’Église Saint-Merry de París o l’Auditorio Nacional de Música de Madrid), Miguel AGarcía és tot un referent en música experimental i art sonor, tant per la seva obra com a compositor, com per la seva carrera a l’escena d’improvisació electroacústica. Trajectòria durant la qual l’artista de Bilbao ha col·laborat amb noms com Fernando Carvalho, Francisco López, Francisco Meirino, Ibon RG, Jean-Luc Guionnet, Juan Carlos Blancas o Seijiro Murayama, així com comissariat esdeveniments i festivals com el Zarata Fest, el Hotsetan a Azkuna Zentroa o el mític i extint Club Le Larraskito. Cursa immaculada, en fi, a la qual ara se suma aquesta obra davant de la qual ens trobem. Un doble àlbum amb què l’artista euskaldun ha aconseguit transmetre amb lucidesa el moment vital en què es troba i donar forma a aquest artefacte artístic atemporal i genuïnament avantguardista, anomenat «Littentula».

Com un modern Prometeu però usant com a matèria primera la documentació dels seus propis processos de captura (tant per a síntesi tímbrica, com per a composició), en aquest nou llarg García rubrica una íntima i atractiva invitació a la sublimació, mitjançant peces que són abstractes per naturalesa i que ostenten una sensibilitat brutal. Estimulant envit, que ha estat orquestrat pensant en músics amics de la talla de Garazi GorostiagaEnrike Hurtado i Garazi Navas, quins han convertit les seves partitures en una obra major que transcendeix gèneres i que es divideix en dos volums bessons, units per una nova bellesa artificial concebuda a partir dels gens del vell món.

Al primer disc de «Littentula», García oficia com a creador d’un autèntic escenari sonor, on allò orgànic transmutat ens remet al cicle de regeneració de la natura. Els quatre temes que el componen es desenvolupen a partir d’una mètrica dels batecs intrigant, que aconsegueix estimular i ampliar la nostra percepció sobre la cara oculta d’allò que és aparent. En el segon, aquesta lògica preconscient acaba derivant en una mena de convulsió a càmera lenta, d’espasme emmudit, velat, latent i estranyament intens, a través del qual arribem a intuir que en l’objecte de creació es manifesten l’aurora i l’ocàs. Joc de miralls, amb el qual Miguel A. García planteja davant nostre el doble oposat intrínsec més essencial. La vida

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.