Novetats discogràfiques
RAN RAN RAN publica avui el nou disc ‘Rendez-vous’
Ran Ran Ran publica avui el seu nou disc“Rendez-vous”, que apareix en format digital i en un cassette d’edició limitada, en una coproducció d’Ultra-local Records, Edita la Servidumbre i Bankrobber.
Ja es pot escoltar a totes les plataformes, i aconseguir en format físic a la botiga Ultra-local Records, on el grup oferirà avui divendres a les 19h un showcase de presentació en directe.
Ran Ran Ran són Ferran Baucells (veu, guitarra, harmònica), Martina Borrut (teclats i veu), Miguel Ballester (bateria) i Joan Villarroya (baix, violí i veu), sempre amb Armand Rodríguez com a aliat a la tècnica. Per enregistrar aquest nou disc han combinat les sessions als Qtq Estudios de l’Hospitalet de Llobregat amb gravacions domèstiques fetes a Vallparadís i el Poble Nou. La portada la signa Daniel Serrano.
S’apaguen els llums, el projector comença a pampalluguejar. Ran Ran Ran projecta el seu nou cassette: vuit noves cançons escrites sota la influència directa i indissimulable del cinema francès.
Presentació en directe avui divendres a Ultra-local Records (19h)
L’incombustible Ferran Baucells se submergeix en els universos de realitzadors com Agnès Varda, Jean Renoir, Max Ophüls o Jacques Demy -d’aquí l’homenatge a “Els paraigües de Cherbourg” de la portada- i els agraeix cada fotograma amb un disc petit en minutatge però intens en emocions que porta per títol “Rendez-vous”. Fins i tot la mateixa cançó titular és com una pel·lícula on frisem per descobrir si els dos protagonistes acabaran trobant-se al final, malgrat tot allò que els separa.
L’altre pol del cassette és la idea que “Prendre’s un temps (no és perdre el temps)”, sentir com deixem de banda la urgència que sembla guiar-nos en molts moments:
Prendre’s un temps per llegir llibres de viatges com els d’en Nicholas Bouvier, lectura central d’en Ferran mentre escrivia aquestes cançons.
Prendre’s un temps per estar amb la família sense pensar en el rellotge.
Prendre’s un temps i recordar un camí de muntanya i les idees que ens venen al cap mentre el fem (“La tempesta”).
Prendre’s un temps per gaudir d’un paisatge (“Ahir”).
Prendre’s un temps per deixar el mòbil i sentir que pots dedicar-te a escriure, com sempre has volgut fer (“Pels volts de mitjanit”).
Prendre’s un temps per divagar sobre algunes de les grans qüestions filosòfiques de sempre (“L’escola d’Atenes”).
O prendre’s un temps per escoltar un cassette com aquest.

Propers concerts
6/9 Barcelona · Ultra-local Records [showcase]
13/9 Reus · La Palma / Festival Revers
21/9 L’Hospitalet de Llobregat · Auditori Barradas
5/10 Barcelona · La Conxita de Sants
Novetats discogràfiques
REMEI DE CA LA FRESCA estrena ‘Ciao Remei’, avançament de l’EP ‘Mesures extraordinàries’
Remei de Ca la Fresca acaba de tornar d’una fugaç gira britànica, amb concerts a Manchester, Leeds i Londres. Les imatges de l’aventura es poden descobrir en un road-video que han publicat avui i que serveix -atenció, per presentar una nova cançó, “Ciao Remei”, que ja es pot escoltar a totes les plataformes.
“Ciao Remei” és una amenaça d’abandonar-ho tot, una carta de dimissió no acceptada. Però és sobretot el primer single d’avançament del nou EP “Mesures extraordinàries”, que es publicarà el proper 28 d’octubre i que es presentarà en viu el 13 de novembre a la sala Razzmatazz. Es tracta d’un disc urgent, fruit de la necessitat imperiosa de publicar noves cançons i retorçar el repertori en viu després d’un període d’intensa activitat. Benvinguts al miracle ultra-liberal dels d’Arbúcies, aquell poble on l’aigua la converteixen en or.
La publicació d’aquests nous temes i l’inici de la nova gira coincideix en el temps amb l’estrena al festival In-Edit del documental “Però abans d’això hi haurà set”. Realitzat per Màrius Intente i Pau Ballesté, segueix el grup d’Arbúcies al local d’assaig i a la carretera, però posa sobretot èmfasi en la seva implicació en la lluita contra l’explotació dels aqüífers del Montseny per part de les companyies embotelladores. La primera projecció tindrà lloc el diumenge 1 de novembre als cinemes Aribau de Barcelona, amb la presència de la banda.
Propers concerts
7/11 Palma – FiraB
13/11 Barcelona – Razzmatazz
03/12 València – 16 Toneladas
11/12 Reus – Lo Submarino
12/12 Granollers – Roca Umbert
16/01 Manresa – Stroika

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
