Connect with us

Novetats discogràfiques

RAN RAN RAN publica avui el nou disc ‘Rendez-vous’

Publicat fa

el

Ran Ran Ran publica avui el seu nou disc“Rendez-vous”, que apareix en format digital i en un cassette d’edició limitada, en una coproducció d’Ultra-local RecordsEdita la Servidumbre Bankrobber

Ja es pot escoltar a totes les plataformes, i aconseguir en format físic a la botiga Ultra-local Records, on el grup oferirà avui divendres a les 19h un showcase de presentació en directe.

Ran Ran Ran són Ferran Baucells (veu, guitarra, harmònica), Martina Borrut (teclats i veu), Miguel Ballester (bateria) i Joan Villarroya (baix, violí i veu), sempre amb Armand Rodríguez com a aliat a la tècnica. Per enregistrar aquest nou disc han combinat les sessions als Qtq Estudios de l’Hospitalet de Llobregat amb gravacions domèstiques fetes a Vallparadís i el Poble Nou. La portada la signa Daniel Serrano.

S’apaguen els llums, el projector comença a pampalluguejar. Ran Ran Ran projecta el seu nou cassette: vuit noves cançons escrites sota la influència directa i indissimulable del cinema francès.

Presentació en directe avui divendres a Ultra-local Records (19h)

L’incombustible Ferran Baucells se submergeix en els universos de realitzadors com Agnès Varda, Jean Renoir, Max Ophüls o Jacques Demy -d’aquí l’homenatge a “Els paraigües de Cherbourg” de la portada- i els agraeix cada fotograma amb un disc petit en minutatge però intens en emocions que porta per títol “Rendez-vous”. Fins i tot la mateixa cançó titular és com una pel·lícula on frisem per descobrir si els dos protagonistes acabaran trobant-se al final, malgrat tot allò que els separa.

L’altre pol del cassette és la idea que “Prendre’s un temps (no és perdre el temps)”, sentir com deixem de banda la urgència que sembla guiar-nos en molts moments:
Prendre’s un temps per llegir llibres de viatges com els d’en Nicholas Bouvier, lectura central d’en Ferran mentre escrivia aquestes cançons.
Prendre’s un temps per estar amb la família sense pensar en el rellotge.
Prendre’s un temps i recordar un camí de muntanya i les idees que ens venen al cap mentre el fem (“La tempesta”).
Prendre’s un temps per gaudir d’un paisatge (“Ahir”).
Prendre’s un temps per deixar el mòbil i sentir que pots dedicar-te a escriure, com sempre has volgut fer (“Pels volts de mitjanit”).
Prendre’s un temps per divagar sobre algunes de les grans qüestions filosòfiques de sempre (“L’escola d’Atenes”).
O prendre’s un temps per escoltar un cassette com aquest.

Propers concerts
6/9 Barcelona · Ultra-local Records [showcase]
13/9 Reus · La Palma / Festival Revers
21/9 L’Hospitalet de Llobregat · Auditori Barradas
5/10 Barcelona · La Conxita de Sants

Novetats discogràfiques

THE LEB TRIP publica “Rising High”, el seu EP de debut

Published

on

By

The Leb Trip és el nou projecte indie folk de Jordi Bel, cofundador, compositor, guitarrista i vocalista dels barcelonins Stay, banda habitual de l’escena nacional de rock psicodèlic des de fa més de 20 anys.

El primer treball de The Leb Trip portarà per nom “Rising High EP” i ha estat produït per Daniel Wylie, exlíder i compositor de la banda escocesa de pop rock i folk psicodèlic Cosmic Rough Riders. Va veure la llum el passat 20 de novembre de la mà del propi i nou segell barceloní Flower Canyon Recordings.

El primer avançament serà ‘Time is the Enemy’, una reflexió àcida sobre el triangle vital temps-amor-fe, el videoclip i artwork del qual ha estat realitzat per Enric Chalaux (Delay Lamas, Aleppo Pine).

Com a membre de Stay, Jordi Bel ha publicat sis àlbums fins avui amb diferents segells nacionals i internacionals, realitzant diverses gires i actuacions als principals festivals del país i compartint escenari amb artistes com Liam Gallagher, Ocean Colour Scene, The Dandy Warhols o The Pretty Things.

The Leb Trip marca un punt d’inflexió a la carrera musical de Jordi amb què pretén obrir-se en canal i explorar terrenys més introspectius i acústics. Un viatge a l’univers interior amb melodies i textures més delicades i personals, amb clares influències dels clàssics de sempre com Donovan, Cat Stevens, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Gram Parsons, Big Star i d’altres més contemporanis com Dawes, Woods, The Shins, Vetiver…

Daniel Wylie ha estat clau en aquest sentit per produir els quatre temes seleccionats per configurar el primer EP. Els seus ‘Cosmic Rough Riders’, descoberts per Alan McGee, van arribar a vendre més de 100.000 còpies al Regne Unit del genial Enjoy the Melodic Sunshine (2001) i recentment la reedició en vinil (2022) ha arribat a ser Top 40 de vendes les llistes angleses.

El segell Flower Canyon Recordings, la seu i l’estudi d’enregistrament del qual es troben al cosmopolita barri de La Floresta (Sant Cugat del Vallès), neix com a fruit de la passió pels sons dels anys 60, 70 i 90, especialment per estils musicals com el rock, la psicodèlia, el folk, el britpop, l’alt country i el blues.

A partir d’aquesta inspiració, Flower Canyon Recordings vol ser més que un segell: un estil de vida, una manera de fer les coses; és el bon tracte amb els músics; el respecte per la creació dels artistes; el bon gust per la música allunyada de tendències condicionada per algorismes; és la calor que proporciona un entorn de natura sense estrès.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.