Bolos
5è aniversari Col·lectiu de Sant Celoni Arpegi amb Periferia, Roko Banana i Pinpilinpussies
El Col·lectiu Arpegi celebrarà el seu 5è aniversari el pròxim 26 de setembre amb una jornada de concerts gratuïta a Sant Celoni, consolidant una iniciativa que durant aquests anys ha impulsat la música en directe i ha donat suport a l’escena musical independent.
Per a aquesta edició, el cartell recupera alguns dels grups que han format part de la història del col·lectiu i que ja havien actuat en anteriors edicions del Mercat Musical, com Periferia, RokoBanana i Pinpilinpussies.
La jornada també acollirà la presentació de Jazztonycs, el nou projecte musical del raper Valtonyc, en una de les seves primeres actuacions en directe.
Més enllà dels concerts, l’esdeveniment oferirà parades de vinils, marxandatge, foodtruck…
L’accés a totes les activitats serà gratuït, amb la voluntat de mantenir l’esperit obert i participatiu que ha caracteritzat el Col·lectiu Arpegi des dels seus inicis.
26 de setembre, plaça de la Biblioteca de Sant Celoni a partir de les 18h.

Bolos
EL PETIT DE CAL ERIL tancarà gira el desembre amb un concert especial al Razzmatazz 1
El Petit de Cal Eril anuncia un concert especial per celebrar el tancament de la gira del seu darrer disc “ERIL ERIL ERIL”. Serà just abans de Nadal, el dimecres 23 de desembre,a la sala Razzmatazz 1 de Barcelona, en el marc de Cruïlla Concerts. Les entrades ja estan a la venda des d’ara mateix.
El cartell, obra del dissenyador Joan Manel, fa una picada d’ullet als dubtes i preguntes que la banda es porta fent des dels seus inicis.
El grup de Guissona ha protagonitzat una gira singular, primer amb una sèrie de concerts dins un iglú de vent, i posteriorment passant per auditoris, sales de concerts i esdeveniments com el fstvl B, Embassa’t, Cantilafont, Festival Maig, Aphònica, a més de protagonitzar el concert inaugural del Vida Festival i obrir els concerts dels mítics Big Thief a Bilbao i Sevilla.

El Petit de Cal Eril s’ha consolidat com una de les propostes més singulars i evocadores de la nostra escena musical. De la mà de Joan Pons, ben escudat sempre per Dani Comas (guitarra), Jordi Matas (baix) i Ildefons Alonso (bateria), el grup ha desenvolupat una identitat sonora inconfusible, emocional i profunda, que explora els amplis espais del pop i la psicodèlia en una recerca constant de noves vies d’expressió artística.
Amb un discurs únic i poc complaent, El Petit de Cal Eril ha protagonitzat gires maratonianes i ha consolidat una trajectòria coherent i captivadora al llarg de la seva discografia, que va arrencar oficialment el 2007 amb el primigeni “Per què es grillen les patates?” i que ha encadenat discos referencials com “…i les sargantantes al sol”,“Vol i dol”, “La figura del buit”, “La força”, “∆”, “Energia fosca” o “N.S.C.A.L.H.”.
“ERIL ERIL ERIL” és un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.
El resultat no ha passat desapercebut: “ERIL ERIL ERIL” ha estat guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona de Música, i ha estat destacat entre els millors discos de l’any a capçaleres com Rockdelux, Mondo Sonoro, Enderrock o l’Ara, a més d’erigir-se com a finalista dels Premios MIN.
Imatges x Marc Cuscó

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
