Connect with us

Novetats discogràfiques

Pixel de Stael editen el seu LP debut “Nou Futurisme”

Publicat fa

el

Inspirats pel col·lapse sistèmic que estem vivint, el duo Pixel de Stael presenta el seu àlbum debut “Nou Futurisme”, títol amb què ironitzen sobre el futurisme defectuós propi de segle XXI. Un disc post-digital d’electrònica glitch pop que emana de la tensió entre la tecnologia invasiva i l’ansietat vital dels seus usuaris. Amb optimisme i esperit DIY.

Imagina que pots compondre la teva pròpia música. Imagina el teu cervell connectat a un ordinador, dictant notes segons el teu estat d’humor, algoritmes ordenant sensacions per a la malenconia i l’alegria, durant l’oci o treballant. Imagina una banda sonora que li aïlli del món o li faci popular a les xarxes. Música de butxaca i d’etiqueta. Tria una cançó i obre una finestra. Imagina un viatge del passat a el futur. Amb un dispositiu murmurant a l’oïda. Una veu sensual encara tartamudejant causa de fallades puntuals del processador o de la connexió a internet: “¿Que desitja avui? Un híbrid entre Joan Manuel Serrat, chanson française, una mica de Bach, música concreta i un pessic de Kraftwerk? Un punt cec on convergeixin romanticisme i humanisme? Massa suau… ¿és això? No s’enfadis. Prefereixes una mica de bogeria? Què tal si li posem una mica de post-punk? Et noto trist… Es pot ballar i plorar. Sé que t’agrada el chiptune. I el techno. Tranquil. Ballar ment-plorant no té res de dolent. O preferiries gaudir d’una pel·lícula clàssica?”

Nou Futurisme és un encreuament de camins. Clàssic i modern premsat per herència artística. Abans de publicar han fet la feina i la llista d’influències, va de Beck a Battiato, d’Eno a Moby passant per Pierre Shaeffer, Mark Mothersbaugh, The Art Of Noise o artistes més recents, com Cornelius o Superorganism. Profunditat, sagacitat, desvergonyiment. Talent. Llavors, la pista de ball i l’últim racó de casa teva estan condemnats a entendre. Perquè a la primera escolta sonen familiars. Potser per la seva proposta sincera, vestida de programador o d’asceta modern. No importa l’origen ni la condició social, el ritme també ens persegueix des de les cavernes. Hi ha les lletres de les cançons que disparen alt perquè facin mal. Després, les melodies, que funcionen entre el ventre i la cintura. No hi ha més secret en això. Funcionen amb l’alquímia de la tècnica actual que emula el dolç perquè o l’amarg que entre com la seda. Sincers, irònics, mal·leables, descriguin la hiperinformació perquè sembli un joc. Cada cançó és un error controlat, un glitch destinat a encallar-se en el cervell, perquè quan acaba continua sonant al teu cap. Ritme i melodia han fet la seva feina i t’han deixat a la boca el missatge destinat. Pixel 0 i Pixel 1, components de Píxel de Stael, han travessat la frontera i ara estan entre nosaltres. Frescos, mordaces, poliglotes com la música. Electrons lliures buscant derrotar el sistema amb les armes de l’enemic. (Text per Tuli Márquez)

Crèdits de “Nou Futurisme”
Interpretat, compost i produït per Pixel de Stael. Enginyeria de so, coproducció i barreja final d’Aurélien Landy Gana. El màster final és de Vacuum Mastering. Els violins de “Esperança”, “El Món Em Vol Connectar”, “Si Fuera Por Mi” i “Quan Em Creuo Un Vell Amic” han estat interpretats per Lisa Bause. Cors de “Gats còsmics” amb la Valentina Consonni i cors de “Si Fuera Por Mi” amb Zoé Harris. La imatge de la portada és un frame pres de el vídeo de “Si Fuera Por Mi” dirigit per Marc Juvé (aka Pixel Error) amb fotografia de Pau Lloret. El disseny de la coberta és obra de La baula. Han preparat també una edició digital especial per al públic llatinoamericà amb el títol “Nuevo futurismo” amb temes adaptats al castellà i llançat des de Mèxic.

Bolos

Cala Vento versiona “Insurrección” de El Último de la Fila

Published

on

By

Arriba el segon avançament de ‘Brindis’, el disc de celebració dels deu anys de l’existència de Cala Vento.
En aquesta ocasió s’han atrevit amb ‘Insurrección’, sens dubte, una de les millors i més populars cançons de la història del pop espanyol. Difícil tasca la de millorar la versió original de Manolo García i Quimi Portet. No gosarem dir que ho hagin aconseguit, però sí que podem afirmar que han aconseguit portar-la al seu terreny i sortir-ne airosos.

Insurrección formava part de Enemigos de lo ajeno, el segon disc de El Último de la Fila, i el que els va portar directament al cim de les llistes d’èxit. La lletra, en certa manera, és un cant a la independència i a encarar les coses a la teva manera, esquivant les regles del joc. Un ideari i una manera de fer i pensar que encaixa a la perfecció amb el duet de l’Empordà.

No cal dir que Manolo i Quimi van actuar en aquesta direcció durant tota la seva carrera i, contra pronòstic, van aconseguir convertir-se en un dels grups més importants i, alhora, més respectats de la música espanyola. De vegades, només es tracta d’escollir bé els referents.

12 CONCERTS EN 12 DIES PER CELEBRAR EL DESÈ ANIVERSARI DE LA SEVA FORMACIÓ
El primer assaig de Cala Vento va tenir lloc el 15 d’octubre del 2014 en un local per hores de Barcelona. Aleshores, l’Aleix estava acabant arquitectura i en Joan estava estudiant audiovisuals. Aquella quedada era simplement per provar si hi havia química entre tots dos i si era possible emular bandes com Japandroids, on l’eterna fórmula de guitarra, baix i bateria es podia passar lleugerament per alt.

Deu anys després podem confirmar que la química entre ells existia i que l’eterna fórmula era perfectament substituïble. Avui Cala Vento s’ha convertit en un dels grups més singulars i personals de la música independent espanyola, no només per la seva identificable forma de fer música, sinó també per un marcat caràcter a l’hora de fer les coses.

El 2025 toca celebrar aquests deu anys. Una gira de sales i un nou disc? Sí, però una mica especials. La gira de sales es farà durant 12 dies seguits i passarà per deu ciutats diferents. En aquesta ocasió, el nou disc no serà de cançons noves, sinó de versions d’alguns artistes que d’una manera o altra van provocar que l’Aleix i el Joan decidissin quedar un dia en aquell local per hores de Barcelona i que avui puguem continuar gaudint de les seves cançons, el seu directe espectacular i la seva actitud davant la forma d’afrontar aquest ofici, de vegades tan estrany, de la música.

Foto principal per Arnau Elias

12 DIES, 12 CONCERTS
05-02    Sala Apolo > Barcelona
06-02    Sala Apolo > Barcelona
07-02    Sala Moon > Valencia
08-02    Sala Mamba > Murcia
09-02    Sala Custom > Sevilla
10-02    Teatro Eslava > Madrid
11-02    Teatro Eslava > Madrid
12-02    Sala Capitol > Santiago
13-02    Teatro Aléniz > Gijón
14-02    Jimmy Jazz > Vitoria
15-02   Escenario Santander
16-02   Sala Oasis > Zaragoza

Les entrades ja estan a la venda a la web www.calavento.com

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.