Connect with us

Novetats discogràfiques

“Eternity Mingled With The Sea” és l’esperat retorn discogràfic dels Madee

Publicat fa

el

Han hagut de passar catorze anys de silenci musical des del seu anterior disc “L’Antarctica” (BCore, 2007) per que Madee ens sorprengui amb “Eternity Mingled With The Sea” (Bcore Disc, 2021). El seu nou àlbum, el cinquè junts, produït per Santi Garcia.

“Eternity Mingled With The Sea” és una col·lecció de dotze temes amb el material del recent EP “Under the sun” i alguns temes addicionals. El repertori segueix la línia de “Age of Ruin”, és a dir, és una mica el que podríem anomenar “emo de mitjana edat” o “emo madur”. Com Joan Of Arc, American Football o Jeremy Enigk, Madee són fidels a la seva identitat sense menysprear la clarividència i la serenitat que poden donar els anys.

Entre les cançons, destaquen sorpreses com “Blanchard Avenue Blues”, composició de Pep Masiques amb teclats new wave dels vuitanta, o “Night of the new moon”, amb una interessant tensió continguda. A nivell líric, les lletres al·ludeixen també a la maduresa, com ja ho feia “The wayhome”. Segons les sàvies paraules de Mark Swanson, el seu lletrista des de “Age of ruin”, la maduresa és entendre que “cal viure el millor que es pugui i fer les coses amb afecte i evitar tot el que et causi dolor i tristesa”.

«És una clàssica cançó de ruptura. Vaig sortir amb una noia que vivia a Blanchard Avenue, al centre de Seattle. Ella era una estudiant de belles arts i jo era un desastre. Era perfecta per a mi. La estimava de debò, però a causa de circumstàncies fora del nostre control, vaig necessitar deixar la relació. Vaig trencar amb ella a Blanchard Avenue. Va ser una freda nit de tardor, ella va plorar i jo vaig morir per dins. La sort ximple et derrota. Vaig decidir escriure una trista cançó sobre el fet d’estar dret a Blanchard Avenue després de trencar amb ella» Mark Swanson (autor de la lletra).

«Per al vídeo de Blachard Avenue Blues recuperem imatges d’un gran metratge de cintes de Super8 que va filmar el meu pare durant els llargs estius de la nostra infantesa, en multitud de festes i celebracions familiars. Records que ens evoquen moments de felicitat barrejats amb nostàlgia; records que mai desapareixeran » Pep Masiques (guitarrista de Madee).

Amb el pas dels anys, Madee, s’han convertit en un grup de culte, sempre han tingut talent, el que fa que un músic sàpiga quina nota cal tocar i quin ritme cal aplicar en cada moment, i saber no endinsar-se en terrenys que no porten enlloc, aquells per on malauradament es perden massa. Un treball artesanal que només alguns poden fer amb la delicadesa, la sensibilitat i l’energia de Ramon, Adam, Capi, Pep, Marc, Antonio i Mark.

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.