Novetats discogràfiques
Gresca i descontrol al nou disc “Incendis” dels Llacuna

Aquí a l’underground.cat anem una mica tard, però anem. El passat 13 de març, la banda gironina Llacuna va publicar nou disc “Incendis” (2020) a través de la discogràfica barcelonina BCore. D’alguna manera Llacuna treuen a la llum el que realment van voler fer en el seu primer treball de fa més de dos anys, però en aquell moment encara estaven investigant. Si un coneix una mica a la banda, s’adonarà que ara s’ha trobat el so i, en definitiva, el discurs que aquests nois estaven buscant.
La melodia ha sortit de veritat a la superfície. Probablement, el tall “Incendi II” contingui la seva millor tornada fins a la data i, alhora, resumeixi millor el discurs del disc: nervi punk, ganes de moure el cap i el cos, veu i cors per gaudir cantant, apuntant amb el dit cap amunt i amb una birra a l’altra mà. Es nota que les cançons busquen la melodia però, alhora, també es pot apreciar el bagatge rítmic de la banda, ben après de el post-hardcore.

El fitxatge d’un trompetista, Marçal Coll, també té part de culpa d’aquest nou so. Si bé en el primer disc la trompeta només apareixia en un trosset de l’última cançó, ara ja sona a la meitat de les composicions, i no es pot negar que la incorporació d’aquest instrument dóna una gran força i llum a la cançons.
També, ara, les guitarres donen més joc. És incontestable l’obsessió que tenen els integrants de la banda amb l’onada emo més recent. Les mil i una hores escoltant discs d‘Oliver Houston, Sport, Mom Jeans, Macseal, Dogs On Acid, I Love Your Lifestyle i una infinitat de grups similars hi són presents. Els riffs de guitarra no ho amaguen, tampoc els seus detalls més particulars, com la incorporació de afinacions obertes o la tècnica de tapping.
Si ens fixem en les lletres, encenen petites històries personals més o menys camuflades per part d’uns millennials cremant el dia a dia, en el context d’una societat capitalista clarament sense rumb. En aquest sentit, la gresca i el descontrol que tant els agrada, moltes vegades s’ajunta amb històries d’amor, introspecció personal i dosi (més o menys subliminal) de crítica social i missatge polític. La música com a forma de diversió o de protesta, però sempre com a via d’escapament personal.
Per a la gravació, mescla i mastering han tornat a confiar amb Ultramarinos Costa Brava. Aquest cop, però, Borja Pérez ha tingut un pes més decisiu, encarregant-se de tot l’enregistrament, fent tasques de productor i completant la barreja del disc. I per a l’edició en vinil, han pogut unir les forces de segells tan estimats per la banda com BCore Disc, CGTH Records, La Agonía de Vivir, Pundonor Records i Saltamarges. Ara comença la crema del disc en directe, sempre que la pandèmia ens deixi, és clar.
Imatge capçalera Sergi 1234

Art Visual
MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.
Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.
“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.
Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.
Com a colofó a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga