Novetats discogràfiques
Espacea edita amb Camping Records el seu segon disc “Tropicox”
Espacea, el trio amb base a Montornès de Vallès (Barcelona) compost per Felipe Dantas, Fernando Reis i Alejandro Rivera llancen el seu nou treball titulat “Tropicox” (Càmping Records), dos anys després d’editar Morte / Vida (La Nada Colectiva). El procés creatiu de “Tropicox” ha estat ràpid, la banda es va proposar gravar un tema per dia, i deixar la mescla i el màster en mans d’Adrià Martí, que ja va col·laborar amb ells en el seu anterior treball.
El disc té com a fil conductor el concepte abstracte del territori, i aborda temàtiques com el desinterès, i la reconstrucció al tema “Estrangero”, la història d’un poble sense territori en cançons com “Queda” i “Fobos”, el territori com a nació en “Sistema Povo” i “Aquelas Coisa”, com a suport i sentit vital a “Bahía” o com desorientació i pèrdua d’estabilitat a “Aviso”. Un àlbum menys eteri i espacial que el seu antecessor, arrelat a terra i als ritmes tropicals.
“Tropicox” pot escoltar-se en diferents plataformes digitals i també en format casset en una edició limitada editada per Camping records. Pre-order aquí.
Novetats discogràfiques
“ZONA” l’esperat nou disc dels mallorquins F/E/A
F/E/A són un grup de rock instrumental format el 2013 a Mallorca. Des d’aleshores, Tomeu Canyelles (guitarra), Joan Cabot (bateria), Arturo Fernández (guitarra), David Ribas (guitarra) y Vicenç Bibiloni (baix), han publicat quatre discos i dos EP.
“ZONA” és el seu quart disc i ha estat enregistrat i mesclat per Toni Salvà a Diorama Sound, Palma i masteritzat per Magnus Lindberg (Cult of Luna) a VRTKL Audio, Estocolm. L’edició física del disc veu la llum gràcies als segells Runaway Discos, Espora Records, Navalla Discos, Hombre Montaña, Nafra Records, Malbocí i l’Arcada Koncerts Records.
A l’igual que en el seu predecessor, “ANTI” (2023), a “ZONA”, F/E/A fugen del post-rock clàssic i inofensiu per endinsar-se en una amalgama abrasiva de post-metal, noise-rock i psicodèlia.

El títol, “ZONA”, s’inspira en l’imaginari d’Stalker (1979), el clàssic de ciència-ficció d’Andrei Tarkovski, una pel·lícula sobre un món que ha perdut la capacitat de creure. La Zona de la pel·lícula és un lloc on els desitjos de la gent es materialitzen. No aquells desitjos que es confessen, sinó aquells que coven en el més profund del seu cor. Per això la Zona és un territori en disputa: i si qui hi entra i fa realitat el seu desig és un tirà?
La resposta la tenim davant: és allò que estam vivint, allò que anega
les notícies del la televisió, són els míssils que travessen el cel, els
cadàvers que s’acumulem.
El vell món es mor. El nou món es torba a néixer. En aquest clarobscur
sorgeixen els monstres. El major d’ells té un nom: feixisme.
El feixisme és la negació de l’individu, la legitimació de l’egoisme i la crueltat, la glorificació de tot allò que ens separa, de tot allò que ens arracona. Però no hi ha major expressió de la individualitat que els vincles que establim amb els altres. L’individu és sempre part d’un col·lectiu. El feixisme ens vol aïllats i sols, perquè junts som una amenaça.
Per això hem de romandre junts: hem de ser una amenaça.
F/E/A són cinc individus, però “ZONA” és el resultat d’una feina conjunta que no hagués estat possible sense totes aquelles persones que tenen al seu voltant, individus excepcionals amb qui estan vinculats. Aquests vincles donen sentit a tot el que fan.
“ZONA” es presentarà en directe el pròxim 9 de maig. Estigueu al tanto a la gira de presentació. Com ja ens tenen acostumats, el directe serà un espectacle pels amants de les sensacions fortes.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
