Connect with us

Bolos

Ètica i estètica del rock independent: Shellac giraran al juny de 2021

Publicat fa

el

Disc-gira. Disc-gira. Disc-gira… Els mecanismes de la indústria musical han creat el miratge que aquests dos conceptes van lligats, com si l’un fos l’extensió de l’altre. Però aquesta fórmula no funciona en el cas de Shellac. Parafrasejant Bartleby, ells preferirien no fer-ho (així). Han editat la música que han cregut convenient (la seva última referència, un recull de les Peel Sessions que van gravar en 1994 i 2004) i de la forma que els ha vingut de gust (ja sigui un directe exclusiu per al mercat japonès, o un àlbum instrumental distribuït entre els seus amics). De la mateixa manera, donen concerts i es tiren a la carretera només quan els ho demana el cos, atenent a un únic compromís: posar cara i nom als seus lleials fans, cridar amb ells. Donar-los veu, en definitiva.

Les seves maneres poden semblar excèntriques, però només si les contemplem des d’un vidre intoxicat pel lucre a qualsevol preu. Steve Albini (guitarra, veu), Bob Weston (baix) i Todd Trainer (bateria) van formar Shellac a principis dels noranta, quan la vampirització de l’indie per part de les grans discogràfiques havia arribat al col·lapse, i des de llavors s’han dedicat a predicar amb l’exemple tot allò que hauria de ser natural en una banda de rock independent. Una guia ètica i estètica forjada en l’underground que el trio va conèixer als vuitanta, convertida en composicions afilades a partir d’un os melòdic post-hardcore. Per això, els que els han vist en alguna ocasió saben que els seus concerts són una forma de resetejar el comptador i recordar què és l’essencial en la música en directe: tres persones en un escenari, l’espai que hi ha entre el soroll que generen els seus instruments i la respiració expectant del públic.

Al juny, immediatament després de la seva catorzena actuació al Primavera Sound Barcelona, festival al que han trobat una segona casa amb vistes a la Mediterrània, Shellac d’Amèrica del Nord (com els agrada presentar-se en societat) realitzaran una gira per la peninsula, que començarà a Barcelona (6 de juny, La Nau) i seguirà per Zaragoza (7 de juny, Las Armas), Donostia (8 de juny, Dabadaba) i Oviedo (9 de juny , La Salvaje), culminant la ruta a Porto, on tocaran al ENS Primavera Sound Porto 2021.

Aquestes cites són una ocasió excepcional per trobar a Shellac en la distància curta que és la seva raó de ser. En totes les dates, el grup estarà acompanyat pel trio francès Decibelles, els qui obriran la nit fent petar l’energia sònica del seu últim LP, Rock Français, gravat per Albini i masteritzat per Weston.

6 juny 2021 BARCELONA (LA NAU)
7 juny 2021 ZARAGOZA (LAS ARMAS)
8 juny 2021 DONOSTIA (DABADABA)
9 juny 2021 OVIEDO (LA SALVAJE)

Entrades per Barcelona ja a la venda al preu de 18€.

Bolos

AUTOGRAMM anuncia les dates de la seva gira per la peninsula amb el single en vinil “Randy”

Published

on

By

Autogramm, els power-poperos de Seattle, Chicago i Vancouver acaben de llançar el seu últim single a Dirt Cult Records i Goodwill Records d’Alemanya. El single en vinil de 7” inclou la composició més recent de la banda, “Randy”, ia la cara b el tema “Jenny’s In A Sleep World” de les llegendes punk de Toronto, The Diodes, original del 1979. The Diodes han donat el seu entusiasta suport a la versió sintetitzada de la cançó. El nou senzill segueix la tradició d’Autogramm de crear coreables himnes new wave, però aquesta vegada amb un punt humorístic. El tema “Randy” originalment estava previst per ser inclòs en el seu darrer àlbum Music That Humans Can Play, però es va ometre ja que el tema del que tractava la seva lletra es va tornar incorrecte. Ja que s’autoanomenen “banda de gats” va ser natural que, després d’algunes deliberacions, decidissin tornar a gravar les veus i dediquessin el contingut de les lletres al gat del seu baterista: Randy.

El baterista The Silo explica la lletra que va escriure per a la cançó. “És una carta a un bon amic que necessita una petita empenta de confiança. Tothom necessita un impuls d’ego de vegades. Encara que sigui un gat”. Els oients es delectaran amb frases com “Si creus que vols saltar sobre aquest taulell, bé, nen, tens les eines. El món està buscant un tipus genial, i potser aquest tipus siguis tu”. “Randy” recordarà els oients a DEVO, amb ritmes de tic-tac, línies de baix motorik i un extravagant rebot que apunta subtilment a influències com The Dead Milkmen i The Cars. El guitarrista Lars Von Seattle descriu encertadament el nou llançament com: Nou punk pop per a al·lèrgics amants dels felins. Guitarres ardents, sintetitzadors ondulants, baixos impactants i bateries hàbilment copejades xoquen entre si per generar un esperit d’elevació per a aquest incon. El nou single d’Autogramm arriba juntament amb l’anunci de les dates de la gira espanyola d’aquest mes de març.

Gira març 2025
Dissabte 22 març: COX – TNT BLUES
Diumenge 23 març: GRANADA – PLANTA BAJA
Dilluns 24 març – Per confirmar
Dimarts 25 març: SEVILLA – EVEN
Dimecres 26 març: CÓRDOBA – HANGAR
Dijous 27 març: VALLADOLID – CIENTOCERO
Divendres 28 març: ALCALÁ DE HENARES – SALA EGO
Dissabte 29 març: MADRID – FUN HOUSE

Aquesta gira espanyola també serà la presentació del seu darrer àlbum “Music That Humans Can Play”, llançat en vinil i formats digitals a tot el món per Stomp Records (i Beluga Records a Europa). L’àlbum ja ha aparegut a les pàgines de la premsa internacional com Paste, Exclaim, Under the Radar, Goldmine, Austin Town Hall, Visions (DE), Musik Express (DE), Happy Mag (AU) i Rock ‘n’ Roll Army (ES). Amb el seu nou àlbum “Music That Humans Can Play” la banda es va entossudir a incorporar sons d’influències com The Fixx, David Bowi, Cheap Trick, The Boys, The Dickies, Jay Reatard i Prince. El resultat és un àlbum decididament coherent que encaixarà fàcilment a la secció dels 80s de la teva col·lecció de discos, amb cançons tan ben elaborades que probablement mereixin estar a la banda sonora de Fast Times at Ridgemont High.

Autogramm té una àmplia connexió amb les comunitats de l’art, el punk i el skateboarding de tot el món. Des dels seus inicis, Autogramm ha actuat a Canadà, Mèxic, Estats Units, Regne Unit i Europa en llocs notables com el Lexington de Londres, el Wild At Heart de Berlín i el Bottom of the Hill de San Francisco. El seu últim àlbum, No Rules, va pujar al # 1 a les llistes del campus d’Earshot, i va estar a les llistes durant cinc mesos a la ràdio universitària tant als EUA com al Canadà. El nou àlbum ja ha aparegut a WFMU NYC, Underground Garage NYC, The Rock 94.9 Toronto, KEXP Seattle, X92.9 Calgary i XRAY FM Portland.

Els membres de la banda són: Jiffy Marx dels Hard Drugs de Brooklyn, Night Court i Blood Meridian de Vancouver; CC Voltage dels Dysnea Boys de Berlín, Loyalties de Londres i Black Halos i Spitfires de Vancouver; Lars Von Seattle de Bread & Butter i The Catheters; The Silo de Black Mountain, Lightning Dust i Destroyer de Vancouver i, més recentment, Spun Out de Chicago. Music That Humans Can Play va ser gravat a Vancouver, BC, durant l’onada de calor d’agost del 2022. D’alguna manera, entre visites a la platja, barbacoes i un nadó, la banda va aconseguir gravar deu pistes en dos tòrrids estudis a la zona est de Vancouver. El resultat és un àlbum meravellosament genial amb música que atraurà tots els oients, des dels snobs de les botigues de discos, als golfs del garatge rock i fins i tot als trencacors del synth-pop.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.