Connect with us

Novetats discogràfiques

Vibora Umbra debuta amb l’EP “You Can Run But You Can’t Hide” editat en K7 per Aiguamoll Records

Publicat fa

el

Vibora Umbra és el projecte de Martí Juan, un productor del Maresme apassionat dels sintetitzadors analògics, les pel·lícules de terror i els videojocs retro. Ara debuta amb “You Can Run But You Can’t Hide” (Aiguamoll Records / Hiddentrack Records 2019) en una edició en casset que transpira 80’s pels quatre costats.

El synth pop de Vibora Umbra funciona com a banda sonora Slasher, amb un component narratiu molt marcat que et transporta a un món de 8 bits, pixelat, opressiu, fosc i aterridor, amb referències com John Carpenter, Jóhan Jóhannsson, Jeremy Schmidt, a l’apartat musical o els directors Dario Argento i Panos Cosmatos al cinematogràfic. Els 4 temes que componen l’EP tenen estructures marcades, amb introduccions ambientals, carregades de pads als quals es van afegint arpegis i teclats per desembocar a beats més rítimics i ballables. Martí aconsegueix que la tensió es torni acció als més o menys 5 minuts que dura cada tall. Misteri, ombres, sang, videojocs, i ritme, molt de ritme, és el que podem trobar en aquest “You Can Run But You Can’t Hide”.

Darrer videoclip de l’EP “You can run but you can’t hide” de Vibora † Umbra
Sarah és la cançó que dóna nom al tercer tall de l’EP “You can run but you can’t hide” de Vibora Umbra, publicat per Aiguamoll Records a l’abril del 2019. Gairebé dos anys després es tanca el cicle amb el lliurament de l’últim videoclip del primer treball.

És un tribut al cinema italià denominat Giallo que va sorgir a principis dels anys 70. Aquest subgènere del cinema de terror és una gran influència en el so i l’imaginari de l’artista.

Cuir, metall i psicotròpics es barregen en aquesta història sobre alteracions de la consciència, possessió espiritual i destins entrellaçats.

Novetats discogràfiques

KALI llança nou EP “Maltman and Effie”

Published

on

By

La cantant, compositora, multiinstrumentista i productora de 17 anys KALI publica el seu EP “Maltman and Effie” a través de Nettwerk. Al llarg de les 6 cançons del projecte, KALI afegeix a la seva ja àmplia paleta de sons que va mostrar per primera vegada amb el seu EP de debut “CIRCLES” publicat l’any passat. “Maltman and Effie” pren el seu nom de la intersecció de Los Angeles on van tenir lloc molts dels records que van formar el projecte, desplegant sis històries cinematogràfiques de la intensitat adolescent dels alts i baixos de les relacions.

Juntament amb el llançament de l’EP, KALI comparteix el vídeo del tema destacat “Insomnia”, que una vegada més mostra l’artista compartint la pantalla amb un personatge que porta la màscara de llimac, un personatge que s’ha convertit en un element simbòlic característic al llarg dels darrers llançaments de KALI.

Parlant del nou EP i del significat de la màscara de llimac, KALI diu: “Vaig comprar la màscara de llimac per caprici un mes abans de fer les cançons que es van convertir en Maltman and Effie. Era el tipus d’objecte que veia i sabia que tenia que tenir. Vaig començar a portar-lo com un truc de festa perquè pateixo d’ansietat social, com tothom de la meva edat. Quan vaig acabar la maqueta de l’EP, vaig començar a adonar-me que les cançons parlaven més de mi mateixa i de les meves inseguretats que de les circumstàncies físiques que em van permetre arribar a aquest punt d’introspecció, juntament amb el títol, Maltman and Effie, el llimac representa la meva consciència cínica però monstruosa, que barreja tant la meva llum com la meva foscor, cosa que també es correlaciona amb la meva identitat de gènere ambigua El títol prové d’un carrer de Silverlake, però al meu cap sona com si “Maltman” fos la meva autopercepció desviada i negativa, mentre que “Effie” és la meva estabilitat desenfadada. La màscara de llimac representa la unitat als oposats”.

KALI, una mena de prodigi, va créixer tocant en recitals i versionant cançons dels Beatles, prenent classes particulars amb professors de música, anant a programes musicals extraescolars i fins i tot prenent classes magistrals de composició per alimentar la seva passió. Intuïtiva i entusiasta, es va aprendre per si mateixa a fer servir el Garageband i va començar a escriure i fer demos de cançons que després ensenyaria a la seva primera banda. Els seus arranjaments d’indie-surf, sincers i propers, van atraure multituds adolescents i suades a locals com The Smell i The Viper Room, i la van portar al seu treball en solitari com KALI, el segon treball del qual arribarà aviat a través de Nettwerk.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.