Novetats discogràfiques
VEN’NUS presenta “Bocaterrosa” el seu disc de debut de pop metafísic

La jove vallesana Valèria N. Saurí entrega el seu primer disc llarg amb el títol de “Bocaterrosa” a través de Halley Records. Un disc gestat durant mesos de la mà del seu partenaire André Nascimbeni i les contribucions de Vernat i Xicu a la producció, a més de les col·laboracions destacades de Meritxell Neddermann, Ferran Palau i Flashy Ice Cream. Deu cançons que mostren la seva riquesa i versatilitat musical que, més enllà del pop alternatiu, abraça altres gèneres com l’electrònica, el neo-soul o el mestissatge. Les lletres també mostren una evolució i una voluntat més poètica respecte ‘El Naixement’, el seu EP de 2021 amb el què es va donar a conèixer. La presentació oficial del disc tindrà lloc el proper 16 de març a La Nau de Barcelona.
Videoclip de ‘Melic’ amb Ferran Palau. Direcció de Xavi Souto.
“Bocaterrosa” és prioritzar-se. És guardar el cap sota l’ala quan allà fora tot són llums i sorolls incontrolables. És silenci, és escolta i és crit. És abraçar la improductivitat en un món guiat per la immediatesa i la superficialitat. Allà on procastinar i cuidar-se és gairebé un acte revolucionari. Ha estat un procés d’alliberament i aprenentatge sobre saber quan marxar d’espais i vincles poc curosos. És aprendre a renunciar per començar a viure.
Darrera de Ven’nus hi trobem la Valèria N. Saurí, sabadellenca de 21 anys que va estudiar cinema a l’Escac i que actualment es dedica a la realització de projectes audiovisuals. Durant el mes de juliol de 2020, va decidir fer una passa endavant i crear el seu propi camí, íntim i personal. Així neix Ven’nus, un nou univers on hi troba llibertat absoluta per explicar la seva mirada del món tot convertint música pop i imatges, un cop més, en una sola veu.
Des de la seva habitació, en plena pandèmia, Valèria N. Saurí decideix fer un canvi i dedicar el temps que habitualment empra en desenvolupar projectes externs, a ella mateixa, a la seva música que no té referents concrets ni estil definit. Una música que va servir per poder escapar d’aquelles quatre parets on havia estat creada. Valèria, a més a més, aprofita per recuperar una gran quantitat de vídeos d’arxiu i muntar-los de nou amb les lletres i la música que acabaven de néixer, creant així el pack emocional i emotiu d’El Naixement, que aposta per l’experimentació i la provocació de sensacions i sentiments.


Novetats discogràfiques
MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.
El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.
“Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic“
Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again“ de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps“, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol)“, aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.
El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller“, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa“ tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.
Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!
Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga