Novetats discogràfiques
VEN’NUS presenta “Bocaterrosa” el seu disc de debut de pop metafísic

La jove vallesana Valèria N. Saurí entrega el seu primer disc llarg amb el títol de “Bocaterrosa” a través de Halley Records. Un disc gestat durant mesos de la mà del seu partenaire André Nascimbeni i les contribucions de Vernat i Xicu a la producció, a més de les col·laboracions destacades de Meritxell Neddermann, Ferran Palau i Flashy Ice Cream. Deu cançons que mostren la seva riquesa i versatilitat musical que, més enllà del pop alternatiu, abraça altres gèneres com l’electrònica, el neo-soul o el mestissatge. Les lletres també mostren una evolució i una voluntat més poètica respecte ‘El Naixement’, el seu EP de 2021 amb el què es va donar a conèixer. La presentació oficial del disc tindrà lloc el proper 16 de març a La Nau de Barcelona.
Videoclip de ‘Melic’ amb Ferran Palau. Direcció de Xavi Souto.
“Bocaterrosa” és prioritzar-se. És guardar el cap sota l’ala quan allà fora tot són llums i sorolls incontrolables. És silenci, és escolta i és crit. És abraçar la improductivitat en un món guiat per la immediatesa i la superficialitat. Allà on procastinar i cuidar-se és gairebé un acte revolucionari. Ha estat un procés d’alliberament i aprenentatge sobre saber quan marxar d’espais i vincles poc curosos. És aprendre a renunciar per començar a viure.
Darrera de Ven’nus hi trobem la Valèria N. Saurí, sabadellenca de 21 anys que va estudiar cinema a l’Escac i que actualment es dedica a la realització de projectes audiovisuals. Durant el mes de juliol de 2020, va decidir fer una passa endavant i crear el seu propi camí, íntim i personal. Així neix Ven’nus, un nou univers on hi troba llibertat absoluta per explicar la seva mirada del món tot convertint música pop i imatges, un cop més, en una sola veu.
Des de la seva habitació, en plena pandèmia, Valèria N. Saurí decideix fer un canvi i dedicar el temps que habitualment empra en desenvolupar projectes externs, a ella mateixa, a la seva música que no té referents concrets ni estil definit. Una música que va servir per poder escapar d’aquelles quatre parets on havia estat creada. Valèria, a més a més, aprofita per recuperar una gran quantitat de vídeos d’arxiu i muntar-los de nou amb les lletres i la música que acabaven de néixer, creant així el pack emocional i emotiu d’El Naixement, que aposta per l’experimentació i la provocació de sensacions i sentiments.


Art Visual
MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.
Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.
“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.
Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.
Com a colofó a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga