Novetats discogràfiques
VEN’NUS presenta “Bocaterrosa” el seu disc de debut de pop metafísic
La jove vallesana Valèria N. Saurí entrega el seu primer disc llarg amb el títol de “Bocaterrosa” a través de Halley Records. Un disc gestat durant mesos de la mà del seu partenaire André Nascimbeni i les contribucions de Vernat i Xicu a la producció, a més de les col·laboracions destacades de Meritxell Neddermann, Ferran Palau i Flashy Ice Cream. Deu cançons que mostren la seva riquesa i versatilitat musical que, més enllà del pop alternatiu, abraça altres gèneres com l’electrònica, el neo-soul o el mestissatge. Les lletres també mostren una evolució i una voluntat més poètica respecte ‘El Naixement’, el seu EP de 2021 amb el què es va donar a conèixer. La presentació oficial del disc tindrà lloc el proper 16 de març a La Nau de Barcelona.
Videoclip de ‘Melic’ amb Ferran Palau. Direcció de Xavi Souto.
“Bocaterrosa” és prioritzar-se. És guardar el cap sota l’ala quan allà fora tot són llums i sorolls incontrolables. És silenci, és escolta i és crit. És abraçar la improductivitat en un món guiat per la immediatesa i la superficialitat. Allà on procastinar i cuidar-se és gairebé un acte revolucionari. Ha estat un procés d’alliberament i aprenentatge sobre saber quan marxar d’espais i vincles poc curosos. És aprendre a renunciar per començar a viure.
Darrera de Ven’nus hi trobem la Valèria N. Saurí, sabadellenca de 21 anys que va estudiar cinema a l’Escac i que actualment es dedica a la realització de projectes audiovisuals. Durant el mes de juliol de 2020, va decidir fer una passa endavant i crear el seu propi camí, íntim i personal. Així neix Ven’nus, un nou univers on hi troba llibertat absoluta per explicar la seva mirada del món tot convertint música pop i imatges, un cop més, en una sola veu.
Des de la seva habitació, en plena pandèmia, Valèria N. Saurí decideix fer un canvi i dedicar el temps que habitualment empra en desenvolupar projectes externs, a ella mateixa, a la seva música que no té referents concrets ni estil definit. Una música que va servir per poder escapar d’aquelles quatre parets on havia estat creada. Valèria, a més a més, aprofita per recuperar una gran quantitat de vídeos d’arxiu i muntar-los de nou amb les lletres i la música que acabaven de néixer, creant així el pack emocional i emotiu d’El Naixement, que aposta per l’experimentació i la provocació de sensacions i sentiments.

Novetats discogràfiques
FETUS publica nou disc avui, diada de Sant Jordi: “Romancer Tartera”
Avui, Diada de Sant Jordi, ens despertem amb nou disc de Fetus a totes les plataformes. Ja podeu descobrir arreu “Romancer Tartera”: tretze cants com tretze rocs.
En aquesta Catalunya on tot va pel pedregar,els Fetus s’han proposat documentar els desastres quotidians més nostrats a la manera dels vells romancers. Seguint l’estela del mestre Arnella, que tant els ha il·luminat el camí, i situant-se en aquell punt on conflueix el llegat dels Clash amb el de la Trinca, ens lliuren “tretze cants com tretze rocs”, un romancer per estaquirots com nosaltres que, puny alçat i crit al vent, necessiten cants on agafar-se quan tot va de mal borràs.
En aquesta crònica cantada, els Fetus repassen temes d’actualitat perenne -la xarxa de rodalies que no funciona, l’extrema dreta que avança, l’ús del català que recula…- però també esdeveniments històrics, mites i llegendes imaginàries. Cançons de collita pròpia però també préstecs d’artistes llunyans d’ànima germana com Billy Bragg o Chumbawamba. Un conjunt de peces que esbossen un país (el real? l’imaginat?) que ja podem recórrer a vista d’ocell a través de l’auca que ha il·lustrat Laia Baldevey a la portada.

La tartera que també va guanyant rocs és la pròpia alineació del grup, que segueix sumant afiliats a cada nou disc, a cada nova gira. El nucli central de Fetus (Adrià Cortadellas, Telm Terradas i Adrià Jiménez) ja comptava fins ara amb quatre aliats de luxe: Guille Caballero als teclats, Carles Belda a l’acordió; Ricard Ros al sac de gemecs, flautes i gaita, i la Marta Barbero al violí. Però des d’ara sumen també la guitarra elèctrica de Joan Colomo, que se’ls unirà a l’escenari després de molts anys i molts discos produint el grup a l’estudi.
En el capítol de col·laboracions, destaca la intervenció de Quim Carandell (La Ludwig Band) a “Mori el brunch” i la de Xantal Rodríguez (Remei de Ca la Fresca) a “Romanço del talp”.
El grup ha anunciat les primeres dates de la gira: el 30/4 a Barcelona (Barnasants, Casinet d’Hostafrancs), el 9/5 a Girona (Auditori), el 16/5 a Lleida (Cafè del Teatre) el 30/5 a Altafulla (Casal La Violeta) i el 12/6 a Sant Feliu de Guíxols (Sala Las Vegas). Posteriorment, ja a l’estiu, el grup també ha confirmat la seva participació al festival El Tingladu (24/7 Vilanova i la Geltrú). Les entrades estan disponibles aquí.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
