Imperdible
BCore reedita el llibre “HARTO DE TODO · Historia oral del punk en la ciudad de Barcelona 1979-1987” escrit per Jordi Llansamà

Fruit de la col·laboració de l’editorial Males Herbes i BCore Disc, es reedita el llibre “Harto de todo”, descatalogat des de fa més de 10 anys i amb nou pròleg de Kiko Amat.
Sinopsi
“Harto de todo” és una història oral de l’erupció del punk a la ciutat de Barcelona durant els anys 1979 i 1987, i recull l’experiència personal d’una sèrie de pioners que van viure el gèrmen i l’evolució d’aquesta comunitat. A “Harto de todo” abunden les confessions dels primers grups de punk i hardcore comtal, però també dels implicats en fanzines, ràdios lliures, primeres botigues o locals autogestionats o, senzillament, els herois de carrer que van fer el pas pas de declarar-se punks a la grisenca Espanya del 1979. A través del testimoniatge honest i apassionat de tots aquests exploradors descobrim els seus descobriments: el seu primer contacte amb el punk rock; com es van fusionar la ràbia autòctona amb els preceptes d’un moviment juvenil anglès, adaptant-ne l’estètica i la ideologia al sentir quotidià dels nostres protagonistes; el naixement del Do It Yourself (o autogestió); la connexió amb altres franctiradors similars de tot el món i la creació duna xarxa dinformació a nivell internacional; el paper de les drogues (heroïna i speed); les primeres ocupacions dedificis; la progressiva conscienciació política dels punks i la seva evolució músical, estètica i ideològica cap al hardcore (i el paper que va representar la visita dels americans MDC en aquesta mutació), l’aparició dels skinheads i la posterior bifurcació en dues branques polítiques oposades, i un llarg etcètera. I, per sobre de tot això, la música: fera, veloç, intensa, rabiosa, feta per ells i per a ells.

“Harto de todo”, per tot això, un document vital que registra per primera vegada de manera seriosa i veraç l’eclosió i la història del punk i hardcore català. Realitzat amb patent amor i ple de detall, ple d’espectacular material visual d’arxiu i escrit amb sinceritat arrabassadora, aquest és un treball d’importància equiparable a zenits forans del gènere com “Por favor mátame” (una història oral del punk), Banned in DC, From the Velvets to the Voidoids o Hardcore Califòrnia, i no pot faltar a la bibliografia de cap estudiós/aficionat al gènere.
Inclou material inèdit Último Resorte, Frenopaticss, Attak, Shit S.A., Kangrena, Decibelios, Sentido Común, GRB, L’Odi Social, Subterranean Kids, Anti/Dogmatikss, Skatalà, HHH, Monstruación, Informe, Radio Pica, Kafe Volter, fanzines , retallades de premsa, fotos, cartells, flyers, entrades, discografia, etc.

Autor
Jordi Llansamà (Barcelona, 1967) va començar a involucrar-se a l’escena punk de Barcelona com a adolescent. Des de llavors, la seva activitat dins l’àmbit musical no ha cessat. Des de l’edició de fanzins (Lo Kurkó de les Korts, Reptil Zine, Absolut Zine) a la seva col·laboració a la ràdio (Atac de Core, Ràdio Pica). També destaca l’organització a Barcelona dels primers concerts d’algunes bandes internacionals quan encara eren uns autèntics desconeguts (Green Day, At the Drive In, June of 44, Hot Water Music, Less Savy Fav, The Locust, Karate, etc.).
El 1990 va fundar el segell BCore Disc, ja amb més de trenta anys d’activitat. Sota aquesta etiqueta han editat els seus treballs bandes com Corn Flakes, Aina, Standstill, Unfinished Sympathy, Toquio Sex Destruction, New Raemon, Brighton 64, Delorean, Nueva Vulcano, Madee, Cala Vento, etc. Algunes referents del panorama independent musical actual.
També és destacable la seva tasca com a arqueòleg musical reeditant i rescatant de l’oblit enregistraments de la primera fornada punk i hardcore de la Barcelona dels ’80.

Bolos
La Sala Upload celebra el seu 10è aniversari

La Sala Upload, un dels principals epicentres de la música independent en viu i club de clubs de Barcelona, celebra el seu 10è aniversari amb un esdeveniment especial de dos dies, els propers 31 de gener i 1 de febrer. Per commemorar una dècada d’activitat, l’espai ha preparat una programació de concerts i sessions de discjòqueis que reflecteixen la diversitat i l’essència underground de la seva proposta.
El divendres 31 de gener obrirà amb un cartell explosiu: Aiko El Grupo, Diamante Negro, Sandré, Will Spector y Los Fatus, Beta Máximo y Go Cactus, seguit per les sessions de DJ Trapella, Mestre Xavier & Shorsh. La celebració continuarà el dissabte 1 de febrer amb The Mystery Lights, Gurriers, Minibús Intergalàctic i Roberta Lips, tancant amb els sets de Julian Reca, Xtrarradio DJs i Llamadas Perdidas DJs.
Un referent de la música a Barcelona
Des de la seva obertura, la Sala Upload ha acollit més de 300 actuacions anuals i ha esdevingut un espai clau per a la música en directe i l’escena electrònica de la ciutat. La seva programació abasta gèneres com psicodèlia, afrobeat, techno, punk, garatge, rock i trap, entre d’altres. Aquesta diversitat ha permès que actuïn artistes de la talla de The Sonics, C. Tangana, Amyl and The Sniffers, Nathy Peluso, Temples, Bad Gyal, Seth Troxler, Shannon and the Clams, Ms Nina, Kikagaku Moyo, Anti-Flag, Spectrum , Pestilence i Moon Duo, entre molts altres.
El 2019, la sala va ser reconeguda com a “Millor club de Barcelona” per la revista Time Out i, el 2021, va ser finalista en la categoria de Millor programació de sales de concerts als premis de la indústria musical. A més, el seu compromís amb la diversitat es reflecteix en l’acollida d’una vintena de clubs d’avantguarda i creativitat, incloent-hi propostes LGTBIQ+ com ara: La Bellaquera, Fiesta Wacha, Me siento extraña, Manuelas, o d’integració de la cultura africana moderna com Voodoo Club. A més d’altres petits festivals com: Nou Renou, Gambeat Weekend, Ombra, Greetings from Bcn, Males Arts o Sardina Fest.
Més enllà de la música: una comunitat creativa
Des del 2015, la sala és gestionada per l’empresa responsable de projectes com el Barcelona Psych Fest, el Gambeat Weekend, el Picnic Beat o el club de “perreo” combatiu La Bellaquera. A més, des del 2022 forma part també de la gestió de la Sala Paral.lel 62 i compta amb el seu propi segell discogràfic Magic Mountain Records.

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga