Connect with us

Novetats discogràfiques

LA ÉLITE llança “Forasteros” juntament amb LOS PINTAOS

Publicat fa

el

Esta clar que a LA ÉLITE encara li queden moltes bales al revòlver. Només un mes després del seu nou àlbum “Escaleras Al Cielo” – que ja va explicant les seves presentacions per sold outs – la dupla màgica del synth punk torna al costat dels PINTAOS amb la cançó definitiva de l’estiuet cowboy.

Cavalcant sense un rumb fix, però amb la convicció que dóna un galop frenètic, “Forasteros” és un himne per als desarrelats que han de fer front a la incomoditat de mai sentir-se en el que la penya sol anomenar “mi lugar” i com arreglar-se-les en aquests llimbs existencials.

Sense deixar de banda el punk sintètic marca de la casa, LA ÉLITE i LOS PINTAOS es vesteixen amb botes i barret en una cançó amb ecos del country de Coyote Dax que podria venir del llunyà Oest americà si no fos perquè ve de dos escenaris amb un toc macarra i de carisma inigualables: les planes de Lleida i els polígons de Sabadell. Entre potents drums programades i baixos afilats, “Forasteros” construeix escenes que barregen la irreverència i la cruesa com dues armes per disparar contra la norma.

Novetats discogràfiques

LES CRUET viatgen del crit al xiuxiueig al nou disc ECO

Published

on

By

Des de les profunditats del Montseny arriba avui divendres “ECO”, el nou i tercer disc de Les Cruet. Ja sona a totes les plataformes i el pots aconseguir en una breu tirada en vinil.

La banda capitanejada per Laura Crehuet passa del crit al xiuxiueig. On abans hi anava punk visceral i plors desfermats, ara hi trobem una dimensió igualment tel·lúrica i des de les entranyes, però amb una dosi adicional de repòs i atemperament que, com als bons vins de guarda, li confereixen nous matisos d’estructuració, maduresa i complexitat.

El nou disc té dues parts ben diferenciades. A la cara A hi trobem un grapat de temes nous, enregistrats amb tota la banda sota la producció de Joan Colomo. Un manual de curació en sis parts que sorgeix de les entranyes, de l’experiència personal més profunda de la Laura, que amb aquestes cançons ha trobat remei i pau. Des de l’elèctrica “Enyor”, on admet que “en realitat res no varia” fins a la intensitat final de “Nus i desenllaç”, passant per la preciosa serenor d’ “Eclipsi” o el malson recurrent que és “Por num. 2”.

“Avui divendres es publica en vinil i a totes les plataformes”

La segona cara és l’altra faceta de l’eco, no un eco que ressona sino un eco de reciclatge, amb cançons recuperades dels darrers anys d’activitat del grup: alguns singles digitals, una cançó de Nadal o fins i tot una aproximació a l’Apocalipsi segons els Surfing Sirles. I al final, com a cirereta, “Submergida”: una cançó que va sorgir quan l’àlbum ja estava complet i es va enregistrar en la intimitat domèstica a darreríssima hora, per esdevenir l’epíleg perfecte.

Les Cruet són Laura Crehuet (veu i guitarra), Pau Albà (bateria), Oscar Montero (baix) i Xavi Garcia (guitarra). Aquest és el seu tercer àlbum, després de “Pomes agres” i “Cérvols, astres”. Són molt bons, no coneixem cap altre grup com ells i ens els estimem molt.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.