Novetats discogràfiques
“Espejos de caos” és el tercer avançament del nou disc de Biznaga

“Espejos de caos” és el tercer avançament del que es pot intuir que serà el millor disc de Biznaga. En aquesta ocasió, s’atreveixen a baixar la velocitat habitual per signar una balada que ens remet a Oasis o fins i tot a Coldplay. Demostrant que la seva personalitat ha arribat a aquest punt dolç en què prejudicis i cotilles es desdibuixen.
“Una balada de clase. La precariedad laboral y el coste de la vida atraviesan incluso las relaciones más íntimas. Lo personal y lo político como dos espejos enfrentados. En medio, la inocencia de un animal que también somos nosotros.”
La cançó ve acompanyada d’un videoclip on apareixen diverses mascotes representant la calma de l’animal que tenim a dins i que en realitat tots anhelem. “Espejos de caos” se suma a les ja publicades “El Entusiasmo” i “Imaginación Política” i cada vegada falta menys per poder delectar-nos amb un disc que veurà la llum el mes d’octubre i que ja es pot precomprar a la pàgina web de Montgrí.
Pròxims concerts,
07.09 – San Pedro Alcántara (Málaga) @ San Pedro Rock
12.09 – Londres @ Shacklewell Arms
13.09 – Londres @ Victoria
04.10 – Móstoles @ Testa Rudes
11.10 – Zaragoza @ Fiesta del Pilar
12.10 – Barcelona @ Paral.lel 62
19.10 – Alhaurín de la Torre @ La Térmica Village
25.10 – León @ Espacio Vías
08.11 – Fuenlabrada @ EnVibe Fest
16.11 – Pamplona @ Tótem
28.11 – Valencia @ Moon
29.11 – Castellón @ Terra
30.11 – Alicante @ Baluarte (Castillo de Santa Bárbara)
05.12 – San Sebastián @ Dabadaba
06.12 – Bilbao @ Kafé Antzokia
07.12 – Vitoria @ Jimmy Jazz

Novetats discogràfiques
MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.
El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.
“Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic“
Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again“ de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps“, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol)“, aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.
El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller“, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa“ tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.
Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!
Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga