Festival
OMBRA presenta la seva edició 2024, del 6 al 8 de desembre a l’Antiga Fàbrica Mercedes-Benz
OMBRA, el festival referent ineludible per als amants de la música electrònica més fosca i experimental, torna aquest any en la que serà la seva sisena edició.
Del 6 al 8 de desembre, l’Antiga Fàbrica ENMASA Mercedes-Benz es transformarà en un laberint de sons i visuals, on la foscor i la intensitat seran les protagonistes.
Amb una acurada selecció d’artistes i una posada en escena que busca submergir el públic en un univers paral·lel, OMBRA promet una experiència única que transcendeix la música i que oscil·la entre els ritmes més hipnòtics de l’EBM fins a les atmosferes més oníriques del synth.
L’Antiga Fàbrica ENMASA Mercedes-Benz, amb la seva estètica industrial i la seva atmosfera carregada d’història, serà l’escenari perfecte per celebrar la sisena edició d’OMBRA.
OMBRA s’ha consolidat com un dels esdeveniments més importants de l’escena underground catalana gràcies a la seva capacitat per descobrir i promocionar nous talents, juntament amb la seva aposta per una programació eclèctica i arriscada.
Així, no només és un festival, sinó una plataforma per a l’experimentació sonora i un punt de trobada per a una comunitat d’apassionats per la música electrònica més alternativa.
El festival ha anunciat el seu cartell complet, amb noms de la talla d’Adam Tristar, A Split-Second, Cold Colors, Gus Van Sound, In Strict Confidence, José Puebla, Kalte Natch, Nightcrawler, Sixth June, Spacer, The Juggernauts o Von Magnet.
A més, aquest any el festival amplia la seva proposta amb una sèrie d’activitats paral·leles. El dimarts 3 i dimecres 4 de desembre, s’impartiran tallers de producció audiovisual i xerrades centrades en la indústria de la música electrònica.
I d’altra banda, el dijous 5 serà l’obertura oficial del festival, amb la presentació especial del llibre que commemora els 5 anys d’OMBRA, seguit de la projecció en primícia a Espanya del documental produït i dirigit per Pietro Anton sobre els orígens de l’EBM.

Ja disponible el cartell complet del festival
El cartell d’OMBRA 2024 demostra la diversitat del seu enfocament a la música electrònica experimental, oferint un termòmetre de tendències en el gènere, a través d’una selecció d’artistes emergents i noms ja consagrats, nacionals i internacionals.
Alguns dels artistes que podem veure en aquesta sisena edició són els pioners industrials A Split-Second o Adam Tristar, el projecte entre el músic Adam Tristar (Amsterdam) i la vocalista Regina Chapman (Nova York) combina minimal synth, post punk i darkwave, creant un nou concepte fresc i únic; també el coldwave, new wave i els sintetitzadors minimalistes de Cold Colors, exponents de la música electrònica experimental francesa, a més de Gus Van Sound, un dels noms més emblemàtics de l’escena underground local, estrenant-se en cabina a la mítica sala KGB, sent resident de La Paloma i Moog i cofundant i dirigint els segells Polybius Trax i Clàssics del Ruido.
L’avant electrònica-flamenco de l’artista José Puebla també tindrà espai en la proposta, creant una barreja molt poderosa i especial de sons industrials, orgànics i ambientals i el duet Kalte Natch també aterrarà a OMBRA combinant ritmes urbans de dark-wave amb paisatges sonors atmosfèrics, expressats a través de veus inquietants, sintetitzadors analògics i caixes de ritmes.
La banda alemanya d’electro-industrial/darkwave In Strict Confidencetambé tindrà lloc a la proposta, que amb més de 30 anys de carrera es converteix en un dels grups més longeus i cèlebres de l’escena, seguits del productor Nightcrawler, que també donarà mostra del seu univers musical que barreja atmosferes melancòliques i captivadors ritmes electrònics foscos, inspirat en bandes sonores i temes de pel·lícules de terror i ciència-ficció amb influències de la música Industrial, Darkwave i EBM i el duet Sixth June, format per Laslo Antal i l’artista visual i actriu Lidija Andonov, arriben a aquesta edició des de la confluència cultural entre Berlín i Belgrad, per desplegar tot el seu arsenal de post new wave.
A més, la dj i agitadora cultural barcelonina Spacer delectarà al públic amb un viatge sonor fosc i eufòric gràcies a la seva selecció de sons sintètics que no coneix etiquetes ni gèneres, The Juggernauts, la banda belga que fusiona les estructures minimalistes, rítmiques i de baixos de l’EBM amb un enfocament més contundent i modern, i Von Magnetpresentarà el seu projecte META MEAT a través d’una experiència immersiva i sensorial, entre molts altres artistes.
I pel que fa a la cloenda del festival, els artistes HD Substance i Ancient Methods oferiran dos DJ sets molt especials.
Aquí el cartell complet de OMBRA 2024 (de la A a la Z)
80%BAUL · A SPLIT-SECOND · ADAM TRISTAR · ALPHA SECT · ANDI · ASCENDING BABY VULTURE · BOUND BY ENDOGAMY · CHARLIE · CHRIS · IMLER · COLD COLORS · CREDIT 00 · DAFOE · DARKWAYS · DJ CENSURA · DORIC · E/TAPE · EN DIRECT · GUS VAN SOUND · HIGH-FUNCTIONING · FLESH · IN STRICT CONFIDENCE · IN TRANCE 95 · INTERVIEWS · J KEANE · JÄGER 90 · JOSE PUEBLA · KALTE NACHT · KINETIC · L.F.T. · LAS LINDAS POBRES · LOW BLOWS · MELINA SERSER · MECANIZADOS COLOMER · META MEAT · MIND | MATTER · MOST SIGNIFICANT BEAT · MVTANT · N4S (ED WARNER + DJ W.E.B.) · NEUE K · NIGHTCRAWLER · OTTO · ORIANA · PAROLE · E AZIONI · PC WORLD · PHYSICAL WASH · PUERTA NEGRA · RADERKRAFT · RUBEN MONTESCO · SCHULVERWEIS · SIXTH JUNE · SPACER · STAATSEINDE · SYLVGHEIST MAËLSTRÖM · THE BANDIT · THE JUGGERNAUTS · VEMA DIODES · WARÁ · WISDOM TITS
Entrades per a la sisena edició de l’OMBRA
Els abonaments de tres dies estan disponibles a un preu de 180€ a través del lloc web oficial del festival www.ombrafestival.com
Festival
El Festival Fusiònica arriba aquest octubre a les 29 edicions d’independència musical i culte al DIY “do it yourself”
El Festival Fusiònica torna un any més, per continuar sent un aplec de referència per a l’escena alternativa, independent i underground. Organitzat per l’Associació L’Arcada Koncerts des de 1997 i amb la col·laboració de La Kinki Records. Aquest festival ha mantingut la seva aposta per la música amb actitud, el pluralisme estètic i la proximitat amb el públic, tot fidel al format DIY que el defineix.
El Festival Fusiònica és per aixecar la veu i rebentar murs. Una trobada de fanàtics del directe, una trinxera on el punk, el hardcore, el post, el soroll i l’actitud es barregen sense filtres. Res de catifes vermelles ni postures impostades: aquí la cultura es fa amb suor, crits i guitarres afinades a ganivet.
Què és el Fusiònica
Fusiònica és molt més que un festival musical: és una plataforma de creació, resistència i comunitat. Amb prop de tres dècades d’història, ha servit per acollir la millor fauna de l’underground mundial i per visibilitzar uns conceptes que sovint queden fora del circuit comercial. “El públic que ve al Fusiònica ve a conèixer, sabent que trobarà bona música i una actitud transgressora, fora de les imposicions del sistema, sortint de cada concert amb un somriure a la cara. I sí, amb 28 edicions hem aconseguit que el públic vingui sense conèixer a moltes de les bandes” comenta l’Arni, soci i membre fundador de l’Arcada Koncerts.
Una història de resistència
Prop de tres dècades, 28 edicions, prop de 400 bandes i zero pactes amb el conformisme. El Fusiònica ha estat i continua sent el punt de reunió, un aplec per a qui no encaixa en el relat oficial. Aquí hi ha lloc per a les propostes que no surten a les ràdios comercials, per als que prefereixen la veritat crua abans que el “postureo” amb brillantina.
Edició actual: zero filtres, màxima energia
Aquest any, el cartell és una bomba de rellotgeria: punk rabiós, hardcore per aixecar la pols, bandes emergents que cremen escenaris i experiències visuals que et faran dubtar si estàs en un concert o en un malson psicodèlic. Preus populars, proximitat absoluta i un ambient que només s’entén si hi ets dins, a la vora de l’escenari, amb el cos vibrat per l’ampli del baixista.
El 16 d’octubre, Festa Presentació de la 29 edició
La festa de presentació estarà protagonitzada, per una banda de postPunk italiana CORE MATO, que amb dos baixos, un ritme *four-on-the-floor* i veus amb el to modificat creen una barreja d’indie rock, rock alternatiu, dance i post-punk. Provirnents del Lago Maggiore (Itàlia). Han publicat algunes cançons amb el segell Dischi Sotterranei. Ens remarquen que toquen sense guitarres; només amb dos baixos portats al límit i un directe espectacular. Continuarà la vesprada l’amic i artista DRAžEN PETROVIć dj. Al Fusiònica els agrada agafar el millor de cada casa, i si parlem de Granollers, l’Arnan, està al top d’artistes locals i al nivell dels millors internacionals. No tenim res a envejar als foranis, aquí tenim canela fina. Membre fundador de bandes emblemàtiques com Camping, Tiger Menja Zebra o més recentment NZ9, ens regalarà una sessió a l’altura de les espectatives.
El 23 i 24 d’octubre serà la part central on hi haurà el gruix de les actuacions
El divendres 24 hi hauran 7 formacions d’amunt de l’escenari:
DEAF DEVILS arriba des del més profund de l’inframón per demostrar que el punk i el rock’n’roll segueixen molt vius. El seu so contundent i cru, barrejat amb una actitud i posada en escena contaminants d’energia i desvergonyiment, els ha posicionat com una de les bandes amb més rellevància a l’escena underground actual.

ROKO BANANA, els de Banyoles son una de les sensacions de la temporada.La vulnerabilitat i la ràbia que malbaraten les cançons de Roko Banana els situen entre el midwest emo i el math rock. La dolçor d’algunes de les melodies conviu amb l’explícita contundència d’unes lletres que apunten directament al present. L’impuls de fugir, com si fos una cosa inevitable, però el deure i la necessitat de mantenir-nos ferms, com bé canten Roko Banana.
CATASTROFE CLUB és l’inclassificable projecte format per Josep M. Herrera (veus, guitarres i programacions) i David Molina (baix i programacions). Els de Granollers son retratistes de la catástrofe global, presentaran el seu tercer disc ‘Un futuro tranquilo (2026)’, un cop de puny que ens fa vibrar entre textures art-pop, industrials, kraut-rock, post-rock, post-punk i post-tot.
PESTE NEGRA és un projecte musical difícil d’encasellar. Del punk la incomprensió, de l’electro per les ganes de ballar, del hip-hop la xuleria i del bakalao a la revolució musical. Projecte creat el 2023, per Emi, Tomeu i Modul Machine. Una mescla de gèneres i actituds que conflueixen en aquesta banda del Raval barcelonès, plena de caràcter i personalitat. Música creada amb sintetitzadors i teclats electrònics, amb veus narrant històries reals i ocultes.
THE CRAZIES és la banda tribut a THE MISFITS centrada en la mítica etapa de Glenn Danzig. El grup recupera l’essència del so, l’actitud i l’estètica dels Misfits clàssics, amb un repertori basat en els temes més reconeixibles i una posada en escena pensada per traslladar al directe l’atmosfera fosca i contundent de la banda.
SINDEKORO és grup de punk kalimotxero de Granollers. Fan música i soroll sense gaires pretensions, amb un directe demolidor que deixa als seus “haters” amb el cul a terra. Critiquen les injustícies i el sistema que les defensa. Entenen la música com una manera de fer protesta i passar-ho bé, “perquè per parlar de política no ens cal corbata“. “Ah, i ens caguem en les vostres expectatives!”
RESIDUOS PERMANENTES és el grup stupid punk per excel·lència. Què és l’stupid punk? No ho saben ni ells mateixos. La definició més acceptada per la comunitat seria que és la unió d’unes lletres absurdes amb ritmes accelerats. L’únic que tenen clar és que una cançó no pot durar més de dos minuts ni baixar dels 170BPM.
El dissabte 25 d’octubre el Fusiònica tanca la part centrfal del festival amb nou bandes de primer ordre:
LA INQUISICIÓN és un grup de punk barceloní on es barregen la contundència de lletres i música, dins d’un missatge elaborat fugint dels tòpics de l’gènere, tot això embolicat en una imatgeria amb reminiscències tenebroses, obscures i dramàtiques, des de les quals, tot i així , es pot albirar una petita llum a la fi del túnel. El seu directe és potent i vigorós i no deixa a ningú indiferent, amb sons potents i textos profunds, que els ha convertit en la punta de llança del nou punk en castellà.
MEMOCRACIA és una banda de punk-rock i rock alternatiu formada a Burgos per quatre amics units per la seva passió per la música enèrgica i l’ètica autogestionada. Des dels seus inicis, el grup ha construït la seva trajectòria a base de concerts i una forta vinculació amb l’escena musical burgalesa, convertint-se en una de les propostes emergents més destacades del panorama alternatiu estatal.
F/E/A Forces Elèctriques d’Andorra són una banda de Fusiònica. Vindran des de Mallorca a presentar el seu nou disc “ZONA”, una epopeia de música post-rock i post-hardcore que no et deixarà indiferent. El títol, “ZONA”, s’inspira en l’imaginari d’Stalker (1979), el clàssic de ciència-ficció d’Andrei Tarkovski, una pel·lícula sobre un món que ha perdut la capacitat de creure. La Zona de la pel·lícula és un lloc on els desitjos de la gent es materialitzen. No aquells desitjos que es confessen, sinó aquells que coven en el més profund del seu cor.
SERPENT és una banda que ens arriba a l’ànima. Vindran presentant «Absolutisme Zen» el nou disc editat a BCore, amb uns temes que sonen més ferotges, més directes i més mordaços, tant musicalment com líricament. Cada cançó aposta per un sol concepte, marcant diferències clares entre les seves intencions: cada peça té una sola missió i no es perd pel camí.
TRÖPICAL ICE LAND són de Torelló I tenen a l’esquena uns discos que exploren els límits del metal i el hardcore amb prefix post, aquelles aigües pantanoses on floreixen varietats com l’screamo i on el terme emo no equival a llàgrimes d’adolescent malcriat sinó a intenses atmosferes i a torrents emocionals fets decibels. Citen influències com Envy o Cult Of Luna, i tant els uns com els altres es troben presents al llarg d’un repertori que pot saltar de la tensa serenor de “Filo” a l’agressivitat de “Caballeros del espejo”, passant per aquella muntanya russa sònica que és “Nails”.
ASSOT és una banda de death metal/death’n’roll en català nascuda a Breda, al Baix Montseny. El grup construeix una proposta fosca i contundent fortament arrelada al territori i al folklore del Montseny. La seva música combina la contundència del death metal amb influències del death’n’roll, especialment de l’escola sueca, i elements de sludge i hardcore. Entre les seves referències musicals hi ha grups com Entombed, High on Fire i influències del rock i el metal més clàssic.
AUTODESTRUCCIÓ és una banda que neix amb la voluntat d’expressar ràbia, inconformisme i energia a través d’un so cru i directe. Arrelats en l’escena punk i hardcore, el grup combina velocitat, riffs tallants i unes lletres que disseccionen la realitat amb mirada crítica i sense concessions. En directe, la banda és sinònim de catarsi col·lectiva: concerts on l’adrenalina i l’autenticitat esdevenen protagonistes.
NÉVROSE FLUO és un trio de Nancy (Lorena, França) que desenvolupa una proposta molt particular situada entre el punk, el grindcore, el synth-punk, el noise i l’electrònica experimental. La mateixa banda es defineix, amb un sentit de l’humor deliberadament absurd, com un trio de “punk-grind-wave glam” i descriu la seva música com una fusió d’energia rock’n’roll, blast beats, baix i sintetitzadors dins d’un so completament distorsionat.
GRANT es va formar sense una intenció estilística ferma, donant cabuda a les diferents influències i gustos dins 5 membres que provenen de projectes tan dispars com Son and The Holy Ghosts, Nofre Morell, Nolo, Greuge o Flying Dog. D’alguna manera aquestes influències han derivat en un projecte a on desfilen una clara sensibilitat pop, passatges de rock clàssic, punk rock, post hc i metal. Supervivència sentimental per qui no suplica a la derrota.
El dissabte 24/10 també comptarà amb el DINAR FUSIÒNIC que amb la col·laboració de l’associació de Galtaires de Catalunya, s’organitzarà un dinar de germanor amb Galta al forn + amanida + vi (Les millors galtes de la contrada són d’en Miki de Can Ovelles). Convocatòria a les 13.00h a la plaça dels Recanvis de la Roca Umbert FA de Granollers. Els tickets del dinar de germanor es vendran fins al 20 d’octubre. Places limitades.
Dades pràctiques
Lloc: SALA NAU B1. Roca Umbert Fàbrica de les Arts
Carrer d’Enric Prat de la Riba, 7. Granollers (Barcelona)
Dates: 16, 23, 24 Octubre i 28 Novembre 2026
Entrades a www.fusionica.org/entrades

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
