Novetats discogràfiques
Dream-pop i shoegaze: ANGELADORRRM publica nou single de vinil
La música pop és inigualable. Quina altra disciplina artística permet en només tres minuts sentir semblant quantitat de sensacions i emocions? Efectivament, cap. Res no és capaç de transformar el teu estat d’ànim d’una manera tan immediata. Les cançons d’Angeladorrrm són un exemple perfecte del poder del pop: petits moments de genialitat que aconsegueixen treure’t de la letargia/rutina/baixó. Un petit gran miracle.
El doble single —premsat en un preciós vinil— que presenta ara el quartet de Barcelona format per Ángela, Víctor, Joan i Oriol subratlla i multiplica les virtuts que ja coneixíem de la formació: la seva facilitat particular per donar al clau de la melodia, la seva capacitat per resultar sempre sorprenents i el seu talent per transcendir referents. Cada vegada sonant més a ells mateixos, marcant-ne la personalitat i el carisma innat.
La vitalista ‘Tinc un desig” ha tingut un desenvolupament tan peculiar com meravellós: va néixer com a cançó, literalment, de casament. Per això és de naturalesa optimista i naturalista. Un cúmul d’il·lusió i bons desitjos. Aquella peça de tall folk intimista composta per Ángela per a una parella a punt de contraure matrimoni va anar evolucionant el que escoltem ara, un autènci jit de la vida, ple de dinàmica i de racons sonors. De les que t’obliguen a tornar a donar-li al play així que deixa de sonar l’últim acord.
“Avui plors”, per la seva banda, s’endinsa en terrenys més psicodèlics, amb una successió d’arranjaments bombolles que et van atrapant irremeiablement, capa a capa, escolta escolta. La lletra parla sobre l’amor, la pèrdua i la (auto)acceptació amb estructures obertes que es van obrint a la ment de l’oient, en aquest punt intermedi perfecte entre l’accessibilitat i el misteri.
Juntes, “Tinc un desig” i “Avui plors” inauguren una nova etapa a la trajectòria d’Angeladorrrm que augura nous èxits creatius.
Novetats discogràfiques
THE LEB TRIP publica “Rising High”, el seu EP de debut
The Leb Trip és el nou projecte indie folk de Jordi Bel, cofundador, compositor, guitarrista i vocalista dels barcelonins Stay, banda habitual de l’escena nacional de rock psicodèlic des de fa més de 20 anys.
El primer treball de The Leb Trip portarà per nom “Rising High EP” i ha estat produït per Daniel Wylie, exlíder i compositor de la banda escocesa de pop rock i folk psicodèlic Cosmic Rough Riders. Va veure la llum el passat 20 de novembre de la mà del propi i nou segell barceloní Flower Canyon Recordings.
El primer avançament serà ‘Time is the Enemy’, una reflexió àcida sobre el triangle vital temps-amor-fe, el videoclip i artwork del qual ha estat realitzat per Enric Chalaux (Delay Lamas, Aleppo Pine).
Com a membre de Stay, Jordi Bel ha publicat sis àlbums fins avui amb diferents segells nacionals i internacionals, realitzant diverses gires i actuacions als principals festivals del país i compartint escenari amb artistes com Liam Gallagher, Ocean Colour Scene, The Dandy Warhols o The Pretty Things.
The Leb Trip marca un punt d’inflexió a la carrera musical de Jordi amb què pretén obrir-se en canal i explorar terrenys més introspectius i acústics. Un viatge a l’univers interior amb melodies i textures més delicades i personals, amb clares influències dels clàssics de sempre com Donovan, Cat Stevens, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Gram Parsons, Big Star i d’altres més contemporanis com Dawes, Woods, The Shins, Vetiver…
Daniel Wylie ha estat clau en aquest sentit per produir els quatre temes seleccionats per configurar el primer EP. Els seus ‘Cosmic Rough Riders’, descoberts per Alan McGee, van arribar a vendre més de 100.000 còpies al Regne Unit del genial Enjoy the Melodic Sunshine (2001) i recentment la reedició en vinil (2022) ha arribat a ser Top 40 de vendes les llistes angleses.
El segell Flower Canyon Recordings, la seu i l’estudi d’enregistrament del qual es troben al cosmopolita barri de La Floresta (Sant Cugat del Vallès), neix com a fruit de la passió pels sons dels anys 60, 70 i 90, especialment per estils musicals com el rock, la psicodèlia, el folk, el britpop, l’alt country i el blues.
A partir d’aquesta inspiració, Flower Canyon Recordings vol ser més que un segell: un estil de vida, una manera de fer les coses; és el bon tracte amb els músics; el respecte per la creació dels artistes; el bon gust per la música allunyada de tendències condicionada per algorismes; és la calor que proporciona un entorn de natura sense estrès.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga